Wie kent Aurora spyware

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:44
Ik heb last van pop-up venstertjes van Aurora. Deze bieden gratis ringtones aan en mobile-games, en van alles nog wat. :| :?

Ook kwamen er internet snelkoppelingen op het bureaublad te staan over van alles, zoals gratis films downloaden. :(

Microsoft Anti-Spyware vind het spyware wel maar blijkbaar verwijdert hij het niet goed genoeg want de pop-ups blijven komen. |:(

Heb jij mischien ervaring met deze spyware, en hoe heb jij het toen opgelost?? :?

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:24

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Je kan Hitman pro proberen. Draai Hitman Pro en MS Anti-spyware eens onder veilige modus (eerst even updaten ;) ). Meestal haal je zo wel alles weg.

• dailyleaf
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-10 08:48

dailyleaf

...

Klik eens op de knop search.
En dan 'Aurora spyware' invullen en op [enter] drukken.

Zo moeilijk is dat toch niet...

Mijn post is interessanter dan mijn Sig..

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ik niet, spyware komt er niet niet , maar "ask google" wel:
[google=aurora spyware remove]

b.v.

http://forums.anandtech.c...did=1601651&enterthread=y

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:00
Maak eens een Hijack This log en plaats die hier tussen code tags.

Doorzoek ook het register eens adhv de bestandsnamen die je al kent van het spywarepakket. Je kunt dan wellicht een link naar andere file(s) vinden. Deze andere files treden dan als beschermer op. Ze zetten de dingen terug die gewist worden.

[ Voor 5% gewijzigd door EricJH op 30-05-2005 15:07 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier van een paar dagen terug: Hijackthis logfile van mij

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:44
EricJH schreef op maandag 30 mei 2005 @ 15:07:
Maak eens een Hijack This log en plaats die hier tussen code tags.
Srry, maar hoe werkt dat? Hijack This..??

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Martinique schreef op maandag 30 mei 2005 @ 15:12:
[...]

Srry, maar hoe werkt dat? Hijack This..??
Dat valt toch wel onder de basics van het problemen oplossen in Beveiliging & Virussen. Het staat zelfs nota bene letterlijk in de FAQ zelf. Ik stel voor dat je deze eerst eens door gaat lezen. Daarna krijg ik als ik zoek op 'aurora spyware' toch genoeg resultaten. Dus er zijn wel dingen over te vinden. ;)

Om het op te lossen zou ik niet alleen kijken naar de standaard tools die worden genoemd, maar ook eens met een virusscanner zoals Kaspersky AV (met extended bases) bijvoorbeeld. Je kunt het namelijk zelf proberen op te lossen, maar dat is met dit stukje malware moeilijk te doen.

Al met al valt er hierover wel genoeg te vinden, en moet je het met de tips die o.a. ik je gegeven heb het goed kunnen oplossen. ;)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.