Toon posts:

[Access] zoekveld start niet leeg na conversie

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Leute,

Na een conversie van een access 97 database naar 2003 heb ik een 'probleem' ,
Nouja probleem ... het is een beetje onhandig.

Wanneer ik bijv. naar onze relatiedatabase ga, klik op relaties inzien, is er een verrekijker
aanwezig, zodat we naar relaties kunnen zoeken.
Onder de oude situatie, startte het zoekveld altijd leeg (ook al stond er in het veld een relatie open/actief)

Nu is het zo, wanneer er gezocht word , altijd in het zoekvenster de actieve relatie al staat ingevuld.
Je moet dus voor je zoek actie, eerst de relatie weghalen voor je een nieuwe kan zoeken.

Na vele zoekacties op google en got ... ben ik er nog niet uitgekomen.
Wellicht zoek ik ook niet op de juiste steekwoorden.

Wie o wie kan mij verder helpen en/of een zetje geven in de juiste richting.

Greetzzzz
Tinnie

Verwijderd

Topicstarter
schopje ;-)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik verplaats je topic even naar het juiste subforum met daarbij het verzoek in het vervolg niet meer te schoppen binnen 24 uur

SA > OFF

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op maandag 30 mei 2005 @ 22:27:
Ik verplaats je topic even naar het juiste subforum met daarbij het verzoek in het vervolg niet meer te schoppen binnen 24 uur

SA > OFF
sorry :'(
ik heb de faq nog niet zo goed doorgelezen :9

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:24

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik denk dat het een nieuwe functie in Access is. Zal vanavond thuis eens kijken of ik het daar ook heb.

Je gebruikt gewoon het verrekijkertje van de menubalk of heb je zelf iets gemaakt met code?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
het is een snelkoppeling in het formulier
zelfde functie als de verrekijker op de balk

Verwijderd

Topicstarter
Boss schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 12:27:
Ik denk dat het een nieuwe functie in Access is. Zal vanavond thuis eens kijken of ik het daar ook heb.

Je gebruikt gewoon het verrekijkertje van de menubalk of heb je zelf iets gemaakt met code?
had je nog iets nagekeken of gevonden hierover? B)

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Hij diet het hier ook. De tekst die op het moment van aanklikken is geselecteerd wordt overgenomen in het zoekdialoog.

Wat je kan doen is een nieuwe knop maken met de volgende code:
code:
1
2
3
  Screen.PreviousControl.SetFocus
  DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acEditMenu, 10, , acMenuVer70
  SendKeys "{backspace}"

Niet het meest nette, maar het werkt wel.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga het probreren

iig al erg bedankt
ik laat het nog ff weten ;-0

Verwijderd

Topicstarter
De code klopt, maar het werkt niet omdat een subform actief is. Het subform krijgt 1 record info van het hoofdform.

De zoekfuctie moet werken op de recordsource van het hoofdformulier die het subform dan weer displayt.

Dus: Hoe werk de standaard recordzoek functie wanneer een subformulier actief is waarbij de velden gekoppeld zijn aan de query van het hoofdform. ?

enig idee hoe ik dat moet aanpakken ?

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Wil je zoeken in het hoofdform -> geen probleem, toch?

Zoeken in het subform is lastig. Als je alleen de records in het hoofdform wil weergeven die een bepaalde waarde in het subform hebben? Dan moet je de recordsource van het hoofdform aanpassen zodat het alleen records weergeeft waarbij de gegevens op het subform aan de criteria voldoen.

Met de standaard filterfunctie kom je er dan niet meer!

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 08:33
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 10:20:
De code klopt, maar het werkt niet omdat een subform actief is. Het subform krijgt 1 record info van het hoofdform.

De zoekfuctie moet werken op de recordsource van het hoofdformulier die het subform dan weer displayt.

Dus: Hoe werk de standaard recordzoek functie wanneer een subformulier actief is waarbij de velden gekoppeld zijn aan de query van het hoofdform. ?

enig idee hoe ik dat moet aanpakken ?
Volgens mij gaat je dat lukken door de focus eerst naar het hoofdform te verplaatsen (me.parent.setfocus in de code van het subform)
Pagina: 1