[Powermax] Stuk of niet stuk?

Pagina: 1
Acties:

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2025

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
Ik heb de laatste tijd problemen met een van mijn hdds. Ik heb daarna powermax gedraaid om erachter te komen welke van de twee maxtor schijven de problemen veroorzaakt. Ik dacht zelf dat het lag aan mijn 45 GB maxtor van een jaar of 3 à 4 oud, maar die kwam goed door de test. Tot mijn verbazing vond in ook mijn 200GB maxtor SATA op nforce3 chipset in de lijst van te controleren hdds. En dit terwijl powermax dat niet ondersteunde dacht ik? Dat las ik iig op de site van maxtor. Tot mijn verbazing vond powermax op deze schijf wel fouten en gaf me een foutcode voor de RMA.

Wat me nu verbaast is dat Powermax wel gewoon mijn schijf checkt op fouten, terwijl deze op sata en nforce3 hangt, en dit dus niet ondersteund wordt door powermax (newste versie van de maxtor site gehaald gister, de *.iso). Moet ik er nu vanuit gaan dat mijn hdd stuk is, en ik em moet RMA'en, of wordt de fout gewoon veroorzaakt doordat powermax sata niet ondersteunt?

| system specs |

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

De nieuwste powermax kan inderdaad wèl SATA schijven zien die native aan chipsets hangen, en blijkt ook support te hebben voor een aantal losse controllers.

Ik had precies hetzelfde aan de spreekwoordelijke broek hangen: Powermax kon de 2 schijven die aan de on-board Promise FastTrak 376 hangen gewoon zien en testen.

Ga er dus maar vanuit dat de foutmelding legitiem is.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE