Zoals de titel al vermeldt heb ik een probleem met het "x-window-system". Ik wil namelijk een desktop debian installatie voor elkaar krijgen. Na veel problemen met geen ondersteuning voor netwerkkaart drivers etc., heb ik eindelijk een goede versie gevonden, namelijk de netinstall van de amd64 versie van sarge debian. Toen de basis setup hiervan klaar was, kwam er meteen al een scherm waarop ik bepaalde dingen zoals desktop en webserver kon aanvinken om te installeren. Hierbij koos ik natuurlijk die desktop plus nog wat andere dingen, waarna hij anderhalf uurtje ging downloaden. Eenmaal gedownload, kwam er een setup voor de desktop waarbij ik driver voor graphics card (keuze uit ati, nv, S3 etc., gezien mijn nVidia kaart koos ik hier voor nv) en resolutie moest kiezen. Vervolgens werden alle net gedownloade dingen uitgepakt en werd de computer opnieuw opgestart. Daar kreeg ik het gebruikelijke non-gui login schermpje wat een paar keer haperde. Na het haperen kwam er een schermpje tevoorschijn dat mij vertelde dat het starten van het starten van "x-server" mislukt was. Daar gaf hij verder niet echt nuttige informatie qua errors ofzo terug.
Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Ik heb verder trouwens geen dual-boot ofzo.
Specs:
Voeding OCZ Modstream 520W
Moederbord MSI K8N Neo2 Platinum
Processor(s) AMD Athlon 64 3000+ (S939 90nm)
Geheugen 2x 512 MB Twinmos (Latencies: 2,5-3-3-6)
Hard Disk(s) 2x 80 GB SATA Maxtor schijfjes
Videokaart(en) Leadtek A400 LE TDH (Geforce 6800 LE)
Edit: Natuurlijk heb ik al gezocht, maar dat bad niet echt uitkomst.
Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Ik heb verder trouwens geen dual-boot ofzo.
Specs:
Voeding OCZ Modstream 520W
Moederbord MSI K8N Neo2 Platinum
Processor(s) AMD Athlon 64 3000+ (S939 90nm)
Geheugen 2x 512 MB Twinmos (Latencies: 2,5-3-3-6)
Hard Disk(s) 2x 80 GB SATA Maxtor schijfjes
Videokaart(en) Leadtek A400 LE TDH (Geforce 6800 LE)
Edit: Natuurlijk heb ik al gezocht, maar dat bad niet echt uitkomst.
[ Voor 7% gewijzigd door Quadro! op 30-05-2005 14:20 ]