Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] msconfig: opstarten kan niet gewijzigd worden

Pagina: 1
Acties:

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-11 12:19
Dit klinkt misschien heel raar en ik heb hier op GoT gezocht naar een antwoord maar heb nix kunnen vinden. Ik heb dus een probleem in windows xp professional sp2. In msconfig kun je bij het tabblad opstarten dingen verwijderen die niet moeten opstarten wanneer windows wordt gestart.
Maar nu is het zo dat als ik een vinkje weghaal bij een progje (maakt niet uit wat), dat ie na het opnieuw opstarten of zelfs als ik msconfig sluit en dan weer start, gewoon het vinkje weer terugzet.
Nu heb ik dus ook nog es microsoft antispyware geïnstalleerd en in het progje zelf erbij gezet dat wanneer windows start, antispyware automatisch moet worden opgestart. Nu gebeurt dat niet en als ik bij msconfig kijk dan zie ik ook niet dat er iets is bijgekomen.
Dit vind ik heel raar, want dat lukte eerst wel (paar weken geleden). Ik weet niet precies sinds wanneer dit is.
Alle spyware van het systeem is verwijderd en er zijn ook geen virussen gevonden.

Kan iemand mij misschien helpen met dit probleem?

Alvast bedankt.

Master_A

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:47
En als je die entries weggooit uit de registry, blijven ze dan ook terugkomen?

• Amiet01
Dat heb ik ook geprobeerd en de programma's starten dan ook niet meer, maar ze blijven wel bij dat opstarten staan.
En als ik dat gebruik om programma's niet meer te laten opstarten wordt dat wel moeilijk en als ik een progje installeer dat moet opstarten wanneer windows wordt opgestart wordt dat niet gezet bij het opstarten, terwijl dat wel in dat progje staat aangegeven (bijv Microsoft Antispyware).

Master_A

Verwijderd

Als je opstarten aanpast wordt op het tablad "algemeen" het het bullit "selectief opstarten" actief.
Laat je dit ook staan?

Als je namelijk normaal opstarten weer aanzet worden al je aanpassingen in het opstarten tabblad teruggedraaid

• Amiet01
Ja dit laat ik gewoon zo staan. Zoals ik al zei werkte dit eerst ook gewoon.

Master_A

• Amiet01
Kan niemand mij helpen met dit probleem?

Master_A

Verwijderd

gebruik regcleaner

• Amiet01
ok dat zal ik es proberen, maar zorgt dit er ook voor dat als ik iets nieuws install en het moet automatisch opgestart worden wanneer windows wordt gestart (als ik het in het progje aangeef dus niet in de map opstarten pleuren) dat ie gewoon bij msconfig erbij komt?

Master_A

• Amiet01
Nou het helpt niet voor een prog dat NEWDOT~1 ofzoiets heet. Het is spyware, maar geen enkele spyware-remover helpt. Ook handmatig niet.

Master_A

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:47
Probeer dit eens:
http://www.newdotnet.com/removal.html

Of gelijk deze:
http://www.new.net/support/uninstall6_76.exe

[ Voor 37% gewijzigd door Marco op 01-06-2005 22:15 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Spyware hoort in een ander forum, namelijk BV. Ik verplaats je topic even. Zou je zelf wat actiever opzoek willen gaan naar een oplossing, of als je daar al mee bezig was even de genomen stappen willen vermelden?

Windows Operating Systems > Beveiliging & Virussen. Kijk daar even goed in de stickies. Misschien staat het antwoord er wel in :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1