Of ie nou hier moet of in Die-hard overclocking&cooling, maar ach 
Ik heb een maxtor harde schijf van 60 gb, tweedehands (heb er eigenlijk al spijt van
maar ik wil er het beste van maken). Deze maakt echt een enorm kabaal (een fluittoon), dat volledig te wijten is aan het spinnen ervan. Ik heb got al behoorlijk afgezocht (en tot de conclusie gekomen dat ik geen maxtor moet kopen, maar daar is het te laat voor
) maar een manier om hem stil te krijgen ben ik niet tegengekomen. Ik kan de schijf natuurlijk bijna hermetisch afsluiten, maar zelfs idle wordt ie al redelijk warm (lauw, eigenlijk) dus met lees/schrijfacties.... Dan heb ik er liever een fannetje op 
Iemand een idee om het stiller te krijgen? Het gaat dus NIET om het opvangen van geratel, maar de zingende fluittoon die hij maakt vanwege het spinnen.
Ik heb liever dat het absoluut niks kost
. Verder heb ik een behuizing van een kapotte (philips
) cd-brander ter beschikking (jaja, hij gaat in een 5.25-inch slot
) maar als ik hem daar in doe, gaat hij zelfs helemaal meeresoneren, wat een irritante lage brom tot gevolg heeft. Dat schijnt op te lossen zijn met kurken oid heb ik gelezen (ff veel wijn drinken
) maar die fluittoon, hoe haal ik die weg?
Hij gaat namelijk in een server hangen, en zoals het er nu naar uit ziet gaat dat 's nachts hoorbaar zijn, en dat wil ik natuurlijk niet.
BVD
Ik heb een maxtor harde schijf van 60 gb, tweedehands (heb er eigenlijk al spijt van
Iemand een idee om het stiller te krijgen? Het gaat dus NIET om het opvangen van geratel, maar de zingende fluittoon die hij maakt vanwege het spinnen.
Ik heb liever dat het absoluut niks kost
Hij gaat namelijk in een server hangen, en zoals het er nu naar uit ziet gaat dat 's nachts hoorbaar zijn, en dat wil ik natuurlijk niet.
BVD
[ Voor 7% gewijzigd door stefan001 op 30-05-2005 15:06 . Reden: typo ]