[HD] Of helemaal stil of als een gek bezig

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:18

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Sinds een paar dagen doet m'n server nogal raar, en da's best pijnlijk aangezien het een printserver en een mailserver voor moet stellen. Mijn vermoeden is dat het probleem bij de harde schijf ligt, maar ik wilde vragen of de volgende symptomen ook nog ergens anders een te wijten kunnen zijn:

Het ene moment reageert er helemaal niets meer, geen muisbeweging, geen toetsenbord, geen geluid uit de harde schijf. Het volgende moment gaat de schijf echt helemaal uit z'n dak, ratelt het hele huis bij elkaar (en worden er dus acties uitgevoerd). En als ik dan overal van af blijf dan is het na een seconde of 30 weer stil.

Tot ik het in mijn hoofd haal om een programma te starten natuurlijk :P Het geheel draait in een Windows 2003 Enterprise omgeving. Daar verwacht ik, aangezien er geen mensen op de server zelf werken, niet echt een probleem in. Maar goed, misschien ook wel.. dat is dus een beetje de vraag :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Kijk eens naar je beschikbare geheugen, misschien dat een applicatie helemaal wild geworden is en windows nu alles continu naar schijfmoet swappen om nog te kunnen werken. :)

Senile! Senile Oekaki

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:18

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Nope, dat is het geval niet. Er zijn geen applicaties die alle CPU wegvreten of een hele klomp geheugen asociaal voor zichzelf apart houden.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.