Masch schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 09:16:
[...]
Op zich is het inderdaad een idee om via conversietools dit uit te voeren. Heb jij toevallig iets meer informatie over de manier waarop je de Linux bak hebt ingericht? Is dit een standaard oplossing of hebben jullie dit zelf 'aangemaakt'. Over het editten van deze bestanden, gelukkig hoeven onze medewerkers bijna nooit te editten. Dit zou helemaal een ramp worden.
Dit is een eigengemaakt oplossing, theorie erachter is vrij simpel, zoek naar een perl / php / bash / weet ik veel wat voor script wat mails kan parsen en dan met de attachments iets kan doen, pas het daarna aan dat bij attachment met extensie x programma y opgestart wordt en het mailtje retour wordt gestuurd naar de afzender.
[...]
Ook wij hebben deze richtlijnen naar onze klanten gestuurd. Vaak gaat het wel goed en stuurt de klant zijn tekeningen in pdf formaat naar ons toe. Waar het bij ons echter vooral fout gaat is in het offerteproces. Klanten die een offerte van ons willen, willen deze offerte graag snel en sturen dan ook in allerlei formaten de tekeningen op (welke vaak niet eens helemaal af zijn, het gaat vaak vooral om een indicatie). Onze afdeling verkoop wil dan liever niet aan de aanvrager vragen of de tekening in een ander formaat opgestuurd kan worden. Mijn inziens is dit ook wel logisch, omdat het erg zonde zou zijn als je concurrent toevallig wel een tool voor inzage heeft en een offerte uitbrengt waar jij dat nog niet kunt doen.
Het motto klant is koning is leuk, maar als het bedrijf het logisch vind dat er niet naar een klant gecommuniceerd mag worden dat je slecht / niets met het bestand kan doen dan moet het bedrijf ook maar de kosten aannemen van het feit dat er dan ergens een nieuw personeelslid aangenomen kan worden met allerlei rare software zodat alles geopend en verwerkt kan worden, op een gegeven moment is het een keus voor het bedrijf.
En btw onze klantverhoudingen zijn zodanig vast dat wij gewoon rustig tegen een klant kunnen zeggen dat wij het in een ander formaat willen hebben met een link naar een freeware pdf-printer zodat de klant het gratis naar pdf kan omzetten als hij het wil.
[...]
Ik kan me voorstellen dat je dit doet bij reeds bestaande klanten, maar mijn inziens moet je toch vaak aanpassen aan je klant, de klant is koning staat bij ons hoog in het vaandel.
Dit is een leuk streven tot aan een bepaalde grens, dan is door het gedrag van de klant deze geen koning meer, maar gewoon een pleeschrobber. De klant is koning zolang hij zich ernaar gedraagt is bij ons veel meer het motto.