Hoi, ik zit te denken over zo'n systeemkoeler voor in een... eh... dammit... nou ja, zo'n cd-rom slot (vergeef mij). Heeft iemand ervaring met zoon ding en wat voor ervaring? Wat beveel je me aan (merk e.d.)
ik heb er ook eentje, weet niet van welk merk. Doen ze bij norrod bij een 7200 rpm harde schijf.
Daar zitten 2 kleine fans op (die passen dus in zo'n 'sleuf'..) en die maken best wel veel herrie.
Ik zal laatste bij virtual hideout dit: http://www.pyramid19.com/vh/projects/hx08/day_03_hdd.htm
als je nog wat ruimte over hebt, is dit denk ik een betere en stillere oplossing. Je kan dan ook 12 volt fans nemen en die op 5 volt aansluiten. Maken ze veel minder lawaai, en toch nog redelijk wat airflow.
good luck
Daar zitten 2 kleine fans op (die passen dus in zo'n 'sleuf'..) en die maken best wel veel herrie.
Ik zal laatste bij virtual hideout dit: http://www.pyramid19.com/vh/projects/hx08/day_03_hdd.htm
als je nog wat ruimte over hebt, is dit denk ik een betere en stillere oplossing. Je kan dan ook 12 volt fans nemen en die op 5 volt aansluiten. Maken ze veel minder lawaai, en toch nog redelijk wat airflow.
good luck
Ik heb twee CoolDrives van CoolerMaster; dat is een koellichaam op 5,25" breedte, waar een 3,5" harddisk inpast.
De sleuven zitten in de lengterichting, zodat twee kleine fannetjes de zaak koelblazen.
Hier heb ik m'n twee SCSI-drives inzitten, en er is een duidelijk verschil in temperatuur tussen met en zonder CoolDrive.
Goedkoop zijn ze niet, maar extreem duur nou ook weer niet; ik betaalde er ongeveer FL.65,- per stuk voor.
Ik heb ze dan wel via mijn werk besteld.
Kaj.
Ik heb de eerste generatie (DCD-4001); CoolerMaster heeft inmiddels de DCD-4002 uitgebracht:
De sleuven zitten in de lengterichting, zodat twee kleine fannetjes de zaak koelblazen.
Hier heb ik m'n twee SCSI-drives inzitten, en er is een duidelijk verschil in temperatuur tussen met en zonder CoolDrive.
Goedkoop zijn ze niet, maar extreem duur nou ook weer niet; ik betaalde er ongeveer FL.65,- per stuk voor.
Ik heb ze dan wel via mijn werk besteld.
Kaj.
Ik heb de eerste generatie (DCD-4001); CoolerMaster heeft inmiddels de DCD-4002 uitgebracht:
Die dingen doen ze er niet meer bij, heb hem zelf er ook in gehad.Doen ze bij norrod bij een 7200 rpm harde schijf.
Man, na een paar weken (3) dan begon 1 van die krengen het geluid te maken van een opstijgend vliegtuig.
Ben er mee terug geweest, ze wisten van dat probleem en kreeg netjes een andere mee.
Nu 1 die je er onderschroefd, lekker stil dus.
Mzzl Diamon
And The Only One