Schakelaar stroomstekker doet moeilijk met pc

Pagina: 1
Acties:

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Een klant heeft een computer of beter gezegd had een
PIV 2 ghz
Gigabyte 8IEXP moederbord
512 mb ddr geheugen
40gb hd
dvd writer
dvd speler
Enlight 300w voeding

Deze gaf na 2 maanden al problemen met opstarten. De computer moest via een reset opgestart worden nadat de stroom op de schakelaar gezet was en de poweron knop deed het dus niet. Alleen het lichtje van HDD ging branden en daarmee hield het op. Na een reset ging het goed en startte de computer op.

Daarop heb ik het moederbord vervangen door een nieuwe Asus P4R800-VM Deluxe bord. Na 1 week blijkt deze het zelfde probleem te hebben. Deze moet zelfs na 4 x de resetknop ingedrukt te hebben kan deze opgestart worden. Dit heeft alleen te maken als er spanning op komt te staan.

Zou dit met de hardware van de computer te maken kunenn hebben of is het de stroomschakelaar? Zonder stroomschakelaar is er geen probleem. De functie AC Back on in de bios werkt ook niet of opgekeerd.

Waar zou dit aan liggen in die stroomstekker of pc? Zou ik het eventueel kunnen oplossen dmv UPS er tussen?

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:06
Je voeding is te slap waardoor deze tijdens een cold-boot niet genoeg stroom kan leveren en gelijk weer uitvalt (tijdens een cold-boot trekken alle onderdelen nóg meer stroom: HD's moeten opspinnen, alles initialiseren, enz...)

Als je dan op de reset knopt drukt probeerd hij het nog een keer, in de tussentijd is je HD al wel aan het draaien dus dan lukt het (soms) wel.

Volgens mij moet je dus een nieuwe voeding kopen, daarvoor zou ik je willen verwijzen naar Welke voeding heb ik nodig? Deel 11

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• itsalex
  • Niet online
Ik kan het me niet voorstellen dat een 300W voeding Enlight nog wel met een PIV 2 ghz, Asus P4R800-V Deluxe, 40 gb hd, 2 x dvd speler/writer, floppydrive het niet kan trekken.

Als ik bij deze site kijk:
http://www.extreme.outervision.com/index.jsp

Dan zegt het dat in totaal 200W voldoende moet zijn en dan kan ik me niet voorstellen dat 300W niet voldoende is.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klinkt me in de oren alsof je BIOS in stand wordt gehouden door de ruststroom, en dat door de bios batterij alleen de belangrijkste gegevens bewaard worden. Als je er dan de stroom afhaalt dmv een stroomschakelaar heeft ie geen mogelijkheid de ingestelde BIOS-gegevens te bewaren, en dan kan het idd dat ie niet goed doorstart. Verklaart ook waarom ie het wel doet als je de schakelaar er niet tussen hebt zitten of als ie al een keer geboot heeft; de stroom staat er dan al wel op :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• itsalex
  • Niet online
Waarom deed het andere bord ook moeilijk ermee(Gigabyte 8IEXP)? Waarom werkt dan de functie AC Back Full on niet als deze staat geenabled?

Ik heb ook al een search gedaan maar hierover niets kunnen maar:
Stroomstekker staat op een niet geaard stopcontact
Misschien de zekering in de stroomverlengstekker die niet goed is

Misschien is het wel relevante informatie.

Ik hou de gok bij de stroomstekker maar waarom zo spontaan na 2 maanden?

[ Voor 53% gewijzigd door itsalex op 30-05-2005 14:16 ]

• itsalex
  • Niet online
Ok update. Enlight en 300W met op de +12v maar 10A dat wil niet echt. Stom van me. Ik heb hier een pc naast me staan met In Win met 250w en die is 2 jaar oud en die levert zelfs nog op de +12v 13a. Dus maar vervangen voor een TechSolo 500W met +12v 17a en dat gaat tot nu toe goed.

Pagina: 1