Toon posts:

[photoshop] printer slaat vast bij sommige jpg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
misschien hoort dit onder een ander kopje, maar hier zit misschien wel iemand die dit probleem kent

onze kleurenlaserprinter hp 8550, slaat soms helemaal vast op een printje (a3 kleur)
het enige dat helpt is de opdracht cancellen en de printer hard uit en aan zetten
het maakt niet uit welk os wordt gebruikt, bij iedereen slaat hij vast
voor mijn gevoel zijn het vaker bestanden van "buiten" waarmee het gebeurd.
printen op een andere (z/w) printer gaat wel goed

nieuw bestand maken en daarin plakken helpt niet, niveau's wijzigen etc helpt niet, ander bestandsformaat helpt ook niet

(error van printer geeft aan dat er iets mis is gegaan en dat de printer hard moet resetten)

het ligt dus volgens mij aan het bestandje (jpg) maar hoe zou ik dat kunnen verhelpen
(er zit meestal al wat uurtjes in die jpg)

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-01 00:20
Probeer het bestand eens met een lagere res te printen (72 dpi is voldoende). Waarschijnlijk is de rauwe data (het spoolen) meer dan de printer kan hebben.

Toch?

Verwijderd

Topicstarter
dat helpt niet...er gaan de hele dag a3 300-400 dpi printjes heen (echt helemaal full colour)
en de laatste die fout ging was toevallig maar 200 dpi en met redelijk grote vlakken wit

Verwijderd

maar gaan ander plaatjes wel goed?
is het altijd het zelfde plaatje?
als eens geprobeerd vanuit een ander probramma te printen?

misschien een andere driver installeren PS ipv PCL of omgekeerd

Verwijderd

Topicstarter
maar gaan ander plaatjes wel goed? yep, alleen zo'n 1 op de 1000 printjes wil echt niet

is het altijd het zelfde plaatje? nee, maar zo'n plaatje print vanaf geen enkele pc (win98/w2k/xp)

als eens geprobeerd vanuit een ander probramma te printen? nee, maar dat ga ik nu eens doen. (maar wil nog steeds weten waaraan het ligt!)

misschien een andere driver installeren PS ipv PCL of omgekeerd. hij doet het 99% altijd goed. ga dus geen andere driver installeren. (probleem zit m ook in het bestandje, niet in os)

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Kijk eens in Photoshop of zo of het een CMYK of RGB jpg is. Browsers slaan op CMYK-jpg's ook vaker vast. Kleurmodus wordt in PS aangegeven in de linkerbovenhoek van het venster waar de afbeelding instaat.

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

Topicstarter
tis rgb....

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Maar ligt dit aan het grafisch pakket of aan de printer, ik denk aan de printer en dan zou dit topic dus in Overige Hardware moeten :)

Verwijderd

Topicstarter
tja, dat wist ik eigenlijk ook niet precies, maar aangezien de printer 99% t goed doet vermoed ik een fout in het jpg bestand....

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 12:55:
tja, dat wist ik eigenlijk ook niet precies, maar aangezien de printer 99% t goed doet vermoed ik een fout in het jpg bestand....
Wederom: als je Photoshop (of gut, met Paint moet dit ook gaan) hebt, probeer eens om op te slaan als .BMP? Helpt dat wel? (misschien geen realistische optie bij meer dan 10 bestanden, maargoed). Komen die jpg's van een bepaalde applicatie of van een of ander apparaat af (digicam, scanner), of is het gewoon vanalles en nog wat?

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

Topicstarter
ok, als bmp opslaan helpt niet (tiff/eps/png ook niet), foutmelding blijft komen. printen vanuit windows viewer/powerpoint/acdsee gaat ook fout

plaatjes komen idd vaker van scanner of van buitenaf , maar heb t ook al eens gehad met een bestand wat ik helemaal zelf van de grond af aan in photoshop had gemaakt....
Pagina: 1