Toon posts:

[2003] DHCP Server geeft geen leases meer*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een poosje heb ik het volgende probleem:

Ik heb een Windows 2003 server systeem draaien met een DHCP Server, eerste maand draait hij goed maar opeens geeft hij geen IP-adressen meer uit(ik wil mijn leasebak terug ;)), heb het volgende al gedaan:

Instellingen server:

Windows 2003 NL (alle updates tot nu toe) met Active Directory
ISA Server 2004 EN
DHCP server, DNS server

domein: xxxxx.mine.nu
gateway: 192.168.x.1
ipadressen (scope): 192.168.x.10 - 192.168.x.27
dns: 192.168.x.1
lease tijd: 8 daagjes

DHCP Server en DNS Server zijn geautoriseerd binnen de active directory

Ook is er een ISA server geinstalleerd en deze staat ingesteld om DHCP Verkeer op het interne netwerk door te laten. (poort 67)

- Systeemlog bekeken, niets gevonden, DHCP draait volgens Windows als een zonnetje
- DHCP server herstart, werkt niet, krijg nog geen leases
- Reinstall van DHCP server, probleem blijft
- ISA Server er af, probleem blijft (dus staat er nu weer op)
- WINS eraf gegooid, probleem blijft

Ik kan niet debuggen door de log want hij genereert geen logregels (???)

Probleem trouwens ook al eens onder linux gehad maar dan met sommige pc's op het netwerk.

Wie me helpt krijgt een koekje :+

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2005 14:18 ]

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:54
Wat is de DHCP Scope ?
zit die niet vol ?

Check dit en help mee!

Verwijderd

Topicstarter
DaMoUsYs schreef op maandag 30 mei 2005 @ 11:29:
Wat is de DHCP Scope ?
zit die niet vol ?
Scope zit niet vol, 6 PC's en een scope van 192.168.x.10 - 192.168.x.27 = 16 IPS

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-02 19:04
Gebruik je toevallig RRAS :? Die neemt namelijk automatisch je DHCP adressen in beslag en dan gaat ie zeuren dat ie alles uitgegeven heeft. Bij je DHCP opties kan je zien ook welke DHCP leases er zijn uitgegeven. Als daar nix staat is er ergens anders een probleem. Log eens lokaal in op 1 van die computers :? Krijg je dan wel een IP als je IPconfig / renew doet :?

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 18:00

Xtremelead

powered by E-MU

Heb je al eens geprobeerd met een sniffer te kijken wat er met de dhcp request gebeurt?
Je zou een dhcp discover-offer-request-ack/nack voorbij moeten zien komen.

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

Verwijderd

Topicstarter
Xtremelead schreef op maandag 30 mei 2005 @ 11:40:
Heb je al eens geprobeerd met een sniffer te kijken wat er met de dhcp request gebeurt?
Je zou een dhcp discover-offer-request-ack/nack voorbij moeten zien komen.
Requests komen voor (zie ik ISA log) maar hij returnt dus geen IP adres voor de client.

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Heb je hem geauthoriseerd binnen Active Directory?

It’s the economy, stupid!

Verwijderd

Topicstarter
dawg schreef op maandag 30 mei 2005 @ 11:56:
Heb je hem geauthoriseerd binnen Active Directory?
Ja , dat is gebeurt (heb het ook ff toegevoegd aan de topic titel, was al zo namelijk)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet even je OS vooraan tussen [] in de titel per de Windows Operating Systems - Policy :P

Heb je misschien al eens de integriteit van de database gecheckt, en gekeken of het evenementenlogboek iets aangeeft? Kijk hier ook even: http://computerperformanc.../DHCP_Troubleshooting.htm

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 10:29

leuk_he

1. Controleer de kabel!

na de troubelshooting faq vansanjafrake zou je ook eens na kunnen kijken of je soms een 2e dhcp server op je netwerk hebt. Soms zitten er dhcp servers in de meest onwaarschijnlijke apparaten.
denk aan print servers, of een pc waat je internet connection sharing aan hebt staan.

(nakijken met de hand of een packet sniffer)

dat zou verklaren dat linux ze ook niet uitgeeft. (gaf)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op maandag 30 mei 2005 @ 14:52:
Ik zet even je OS vooraan tussen [] in de titel per de Windows Operating Systems - Policy :P

Heb je misschien al eens de integriteit van de database gecheckt, en gekeken of het evenementenlogboek iets aangeeft? Kijk hier ook even: http://computerperformanc.../DHCP_Troubleshooting.htm
DHCP Database is corrupted

When you suspect that the DHCP database is corrupt, firstly check through the system and application event logs. If your worst fears are confirmed, then you have two choices, either just ruthlessly delete the affected scopes and start again. Alternatively, attempt to restore the database from backup.
1) Heb DHCP gereinstalled en de scope ook al eens verwijderd, db is dus niet corrupt.
2) Meneer de Performance monitor zegt: geen aanvragen, helemaal niets alles is 0 (Nul)
3) Geen 2e DHCP server gevonden, tenzij een of andere onverlaat op het netwerk er een draait :P (toen ik op school dat ooit deed, was er zo iemand bij me: 'draai jij een DHCP server?', 'huh, nee hoor wat is dat', 'nou zet toch je PC maar uit' :P ), de pc's staan niet constant aan en ik zit nu remote dus das nog ff afwachten

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2005 16:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu op het netwerk, krijg deze melding:

code:
1
2
3
Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze
interface: LAN-verbinding (Elk socketadres (protocol/netwerkadres/poort) kan nor
maal slechts één keer worden gebruikt.

Deze kreeg ik eerst niet...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2005 08:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat een ander programma zich aan die poort gebonden heeft, maar welk programma, is er een tool om te kijken welk programma connect naar een poort?

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 18:00

Xtremelead