Toon posts:

[Word] Eigen locatie openen met knop met macro in Word

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,
Ik Wil een macro toevoegen aan een knop in de werkbalk die er voor zorgt dat deze de locatie opent die ik heb aangegeven. Ik heb met 'macro opnemen' geprobeert de code hiervoor te achterhalen, maar de code die dan de I:\-schijf zou moeten openen:
code:
1
2
3
4
Sub test()
    ChangeFileOpenDirectory _
        "I:\"
End Sub

.. die werkt op één of ander manier niet. Verder maak een een knop aan door de standaard 'Bestand --> Openen..' opdracht te gebruiken, daar een Macro aan te koppelen en vervolgens de opgenomen macro in de VB-editor daarin te plakken.
Ik kan dus aan een knop in Word een macero koppelen, maar die maoet dan wel werken; dus als iemand mij kan vertellen hoe ik in de macro een eigen opgegeven locatie kan openen ben ik al enorm geholpen. Alvast bedankt!

Verwijderd

je vraag is me niet eens duidelijk. wil je een windows verkenner venster openen dmv een knop? of de openen dialoog van word zelf vooraf instellen met een bepaalde map?

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01:39
Je kan in VBA bijvoorbeelde de fileopen gebruiken uit de dialogs collectie. dan kanje gewoon mappen brouwsen, maar ook heb niet echt een iedee wat je nu precies wild.

Meschien wat uitleg aan de hand van een duidelijk goed nederlands voorbeeld.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry..
Ik wil een knop toevoegen in Word met een macro daaraan. Die knop moet een verkenner-scherm openen van de locatie die ik in de macro heb opgegeven (in de code dus). Dus niet een standaard locatie zoals My Documents of iets dergelijks, maar een originele locatie, zoals bijvoorbeeld: c:\eigen map\testomegeving of wat dan ook.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verkenner of FileOpen? Als verkenner moet je gewoon de verkenner openen.
code:
1
shell("explorer d:\foo\")

En dat natuurlijk in een procedure en dan aan een knop hangen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal te gek, bedankt, 't werkt.
Pagina: 1