Toon posts:

Radeon 9700 Pro Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Radeon 9700 Pro doet erg raar sinds gister. Hij geeft letters niet goed weer en pictogrammen zijn voor de helft fucked. 3d is helemaal een drama. :(
Afbeeldingslocatie: http://img193.echo.cx/img193/937/bugged30rg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img264.echo.cx/img264/264/bugged42rh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img264.echo.cx/img264/1227/bugged26ny.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img264.echo.cx/img264/5318/bugged18rh.jpg
Half-Life 2 en Planetside hebben allebij diagonale rechthoeken in beeld. Ook de textures vertonen dezelfde soort problemen.

Dit begon allemaal toen ik met Half-Life 2 mijn resolutie veranderde naar 1280 x 1024 (LCD).

Zelf geprobeerd:
- Catalyst drivers opnieuw geinstalleerd.
- Videokaart uit moederkaart gehaald en schoongeblazen.

Verwijderd

wordt te warm lijkt me zo

Al eens geprobeerd een extra ventilator op de kaart te zetten ?
of aan de bovenkant de warme lucht met een extra ventilator weg te zuigen?

Verwijderd

Topicstarter
Denk niet dat het aan de warmte ligt. Net een extra ventilator opgezet en er verandert niks. En als het wel aan de warmte had gelegen dan word mn pc automatisch uitgeschakeld, dat had ik vorige zomer namelijk.

Ik kom er trouwens net achter dat ik Catalyst Control Center niet meer kan aanzetten. Krijg deze foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://img286.echo.cx/img286/322/bugged58jf.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Uhh.. juist. Format dan maar.

Verwijderd

die ventilator recht op de vga kaart gezet ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja. :)

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Wow, lijkt wel of er een pipeline naar de klote is gegaan! Dat is verrot zeg....
Warmte is het probleem niet, waarschijnlijk maakt een hele lage clocksnelheid ook niets uit.
Warmte problemen veroorzaken hele andere artifacts, duidelijk dat er weer een aantal gasten zijn die het verschil niet zien :P

Het is ook nogal plotseling opgetreden heh... heb je niet toevallig een voltmod op de kaart gehad? of is de kaart misschien van iemand anders geweest? Wie weet was het oorspronkelijk wel een Radeon9500

met een beetje mazzel ligt het aan de drivers. of je windows installatie. Toch is het probleem zeer apart aangezien je desktop er ook last van heeft. (daarom lijkt het ook erg veel op een kapotte pipeline). Dit soort dingen krijg je niet zomaar met een gare driver of gare windows.

(Overigens doet mijn eigen Radeon9500@9700PRO het nog wel prima, ik hoop niet dat dit mij ook ineens gaat overkomen!)

[ Voor 30% gewijzigd door BruT@LysT op 30-05-2005 13:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee gewoon nieuw gekocht, ongeveer 2 jaar geleden, merk is club3d.

Ik heb er ook verder niks aan gedaan, niet geflashed, opgevoerd of wat dan ook.

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

met een beetje mazzel heb je nog garantie, als ie dan echt kapot blijkt te zijn krijg je in elk geval een nieuwe, in de meeste gevallen krijg je dan overigens een Radeon9800PRO terug :)
Ga je er nog op vooruit ook :P

Verwijderd

Denk dat je hem beter kunt opsturen naar ATI!
Vraag een RMA aan!

Mijn 9700pro toonde precies dezelfde kuren als die van jou en nadat ik hem op de RMA had gedaan kreeg ik een gloednieuwe terug :)

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 13:22:
Denk dat je hem beter kunt opsturen naar ATI!
Vraag een RMA aan!

Mijn 9700pro toonde precies dezelfde kuren als die van jou en nadat ik hem op de RMA had gedaan kreeg ik een gloednieuwe terug :)
Waar naar ATi? Zit er een ATi in nederland? Dat wist ik eigenlijk niet... wat ik wel weet is dat Club3D nederlands is, daar heb ik ooit een Club3d Geforce4Ti4600 naartoe gestuurd toen hij na 1 dag gebruik al kapot was :P Ook netjes een nieuwe ontvangen.
Als ie helemaal naar het buitenland moet lijkt me dat het zo lang duurt enzo...

[ Voor 3% gewijzigd door BruT@LysT op 30-05-2005 13:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat is een RMA precies? :)

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Als het goed is kan je bij de website of winkel waar je de kaart gehaald hebt een RMA formulier halen, daar vul je dan het defect op in, samen met wat serienummers van de kaart enzo. Dat wordt dan vervolgens door de winkel afgehandeld. Gaat niet altijd even snel, als er een mogelijkheid is om CLub3d of ATi rechtstreeks te benaderen is dat misschien beter. Dat zou je even met de winkel waar je de kaart gekocht hebt moeten bespreken.

Verwijderd

Return Materials Authorisation

Ik was er van uitgegaan dat je een orginele ATi kaart had, want ik had 3 jaar geleden de mijne opgestuurd naar Engeland en na 14 dagen kreeg ik een gloednieuwe.

Ik denk dat jij beter contact moet opnemen met de winkel waar je je kaart gekocht hebt (heb je de kassabon nog?) Mocht dat niet positief lukken, neem dan contact op met Connect3D in NL. Daar moeten ze je toch wel kunnen helpen denk ik. :)

Succes!

Verwijderd

Sorry bedoelde Club3D!

Lezen is erg moeilijk vandaag de dag (8>

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 13:37:
Sorry bedoelde Club3D!

Lezen is erg moeilijk vandaag de dag (8>
Je kunt je eigen tekst ook gewoon achteraf aanpassen, dat scheel weer een extra post :)
( rechtsboven je post, knopje 'edit' )

[ Voor 11% gewijzigd door BruT@LysT op 30-05-2005 13:39 ]

Verwijderd

Heb ik ook gehad, je moet een betere koeler op je GPU bouwen anders brand hij binnenkort door, of je fan is helemaal vies en draait amper meer

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 13:39:
Heb ik ook gehad, je moet een betere koeler op je GPU bouwen anders brand hij binnenkort door, of je fan is helemaal vies en draait amper meer
Gelukkig doe ik dat soort dingen altijd al op het moment dat ik de kaart nieuw uit de doos haal. Toch is het wel een ramp dat dit soort dingen uberhaupt gebeuren. Ze moeten ook eens ophouden er van die slechte koel-prut tussen te stoppen. Vaak worden dat van die enorme korsten, waardoor op een bepaald moment alleen nog maar de helft van de core in contact staat met het koelblok. Dat is echt vragen om problemen. Als hij gewoon goed contact maakt, is het niet eens zo erg dat de fan niet zou draaien, dan kan de core op zijn minst zijn warmte fatsoenlijk afvoeren.

[ Voor 25% gewijzigd door BruT@LysT op 30-05-2005 13:44 ]

Verwijderd

Ik zou proberen een nieuwe bios te flashen indien mogelijk...
Ik heb zelf een ATI Radeon 9600Pro, en die heb ik einmal aan gort geflashed met een verkeerde bios... na een halve dag zweten en bidden vond ik de goeie bios... geflashed... en hij werkt sindsdien zonder problemen ;-) Petje af voor ATI dat zo'n kaart zelfs tegen dit soort knullig misbruik opgewassen is

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga verder niet aan mijn videokaart lopen knutselen hoor, ten eerste heb ik de technische kennis niet en ten tweede heb ik gewoon nog garantie, ik heb alles bewaard, zelfs het kassabonnetje.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik denk dat het geheugen van de kaart een beetje gaar is, de artifacts die je bij de screenshots van spellen ziet laten mij dit denken, heb het zelf ook wel eens gehad met een te hoge memclock

probeer anders eens met een proggie zoals atitool het mem en de core iets onder te klokken om te kijken of het dan weg gaat, kun je er iig achter komen of dit het probleem is

maar omdat je nog garantie hebt zou ik gewoon terug gaan met de kaart want op de stock clocks zou ie gewoon goed moeten werken
Pagina: 1