[Chello] Netwerk verouderd en overbezetting

Pagina: 1
Acties:

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Topicstarter
Ik woon in Borculo en heb hier Chello Classic. Vroeger ging alles zijn gangetje, er waren nog niet echt veel mensen met kabel. Maar nu kabelinternet pas echt op begint te komen hier ontstaan er problemen, in de drukke uren(na etenstijd en in het weekend) ligt internet er hier compleet uit door een sterk verouderd en slecht onderhouden netwerk. Zelfs in de rustige uren haal ik lang niet uit m'n verbinding wat ik er uit zou moeten halen(max. 100 kb/s) Dit frustreerd mij echt enorm want Chello is de enige aanbieder van kabelinternet hier en ze hebben alleen Classic(anders zou ik al veel eerder overgestapt op een lichter lijntje) ik betaal nu €50 per maand voor een lijntje dat kwalitatief minder snel is dan hun goedkoopste abbonoment!
Zijn er (juridische) mogelijkheden om óf het beschikbaar stellen van een ander pakket af te dwingen óf er voor te zorgen dat het netwerk hier verbeterd word zodat ik wél wat meer uit m'n lijn kan trekken?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Begin eens met gewoon een storings melding en het werken naar een oplossing. Meld het aan bij de helpdesk. Informeer af en toe naar de voortgang etc.

Waarom gelijk andere (juridische) mogelijkheden? Als je niet te vreden bent over een product, ze lossen je problemen die je aangemeld hebt niet op, kan je ook een ander product nemen bij een ander. Dat is nu het mooiste aan concurentie.

Geef wel natuurtuurlijk een normale termijn om het op te lossen!

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

anders ga even kijken bij www.coax.nl en chelloo underground (url heb ik zo niet) dat zijn belangenverenigingen voor mensen met kabelinternet. misschien vind je wat meer gebruikers in de buurt met hetzelfde probleem. dan sta je zowiezo al sterker. misschien kunnen jullie er dan samen wat aan laten doen.

Aunt bunny is coming to get me!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Ik vraag me af hoe jij weet dat het netwerk 'sterk verouderd en slecht onderhouden' is, wie weet krijgt jouw aansluiting gewoon een slecht signaal binnen en moet dat opnieuw ingesteld worden. Heb je je problemen überhaupt al eens aangemeld bij UPC? Is het beeld op jouw TV goed of slecht?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:15
Ah, een stichting met een eigen kabelnet en UPC die netwerkconnectiviteit levert. Heb zelf met dezelfde situatie gezeten met KabelNoord, die hadden ook lange tijd alleen chello classic.

Wat je het beste kunt doen is zoveel mogelijk bij die stichting gaan klagen over dat het internet brak is. UPC kan hier niets aan doen. Je zit daar zeer waarschijnlijk ook nog met een verouderd Com21/Terrayon netwerk?

KabelNoord heeft het hier destijds opgelost door @home ook aansluitbaar te maken met Eurodocsis. Dit heeft het chello/com21 net dusdanig ontlast dat Chello weer werkbaar werd (com21 heeft veel meer problemen met overbelasting dan Eurodocsis).

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Topicstarter
bjck schreef op maandag 30 mei 2005 @ 10:42:
Begin eens met gewoon een storings melding en het werken naar een oplossing. Meld het aan bij de helpdesk. Informeer af en toe naar de voortgang etc.

Waarom gelijk andere (juridische) mogelijkheden? Als je niet te vreden bent over een product, ze lossen je problemen die je aangemeld hebt niet op, kan je ook een ander product nemen bij een ander. Dat is nu het mooiste aan concurentie.

Geef wel natuurtuurlijk een normale termijn om het op te lossen!
Ik hang om het half uur aan de telefoon om het te melden. Concurrentie? Wasda? :/ Chello is de enige aanbieder hier...
Remus schreef op maandag 30 mei 2005 @ 10:48:
Ik vraag me af hoe jij weet dat het netwerk 'sterk verouderd en slecht onderhouden' is, wie weet krijgt jouw aansluiting gewoon een slecht signaal binnen en moet dat opnieuw ingesteld worden. Heb je je problemen überhaupt al eens aangemeld bij UPC? Is het beeld op jouw TV goed of slecht?
Omdat de hele wijk(lees halve stad) hier last van heeft, en het lijk me sterk dat iedereen een brak draadloos netwerkje heeft.
_JGC_ schreef op maandag 30 mei 2005 @ 10:48:
Ah, een stichting met een eigen kabelnet en UPC die netwerkconnectiviteit levert. Heb zelf met dezelfde situatie gezeten met KabelNoord, die hadden ook lange tijd alleen chello classic.

Wat je het beste kunt doen is zoveel mogelijk bij die stichting gaan klagen over dat het internet brak is. UPC kan hier niets aan doen. Je zit daar zeer waarschijnlijk ook nog met een verouderd Com21/Terrayon netwerk?

KabelNoord heeft het hier destijds opgelost door @home ook aansluitbaar te maken met Eurodocsis. Dit heeft het chello/com21 net dusdanig ontlast dat Chello weer werkbaar werd (com21 heeft veel meer problemen met overbelasting dan Eurodocsis).
Com21, zelfs nu krijg je ze nog als je een nieuw abbonoment afsluit...

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 10:58
Ik woon 10 km bij je vandaan en ik heb nergens last van. Toen ik 3 jaar geleden mijn abbo afsloot kreeg ik er al geen Com21 modem meer bij maar een Thomson (of hoe heet dat witte ding).
Verder kun je volgens de website van Chello gewoon een lichter abbo uitzoeken en kun je de overstap naar ADSL overwegen als je internetten via de kabel niet (meer) ziet zitten. ;)

no animals were harmed during the production of this message

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Topicstarter
Eibergen?

Chello Lite en Starte worden hier nog niet aangeboden, en iedereen heeft hier gewoon nog een com21.

• Bigs
  • Niet online
Caeruleus schreef op maandag 30 mei 2005 @ 11:00:
Ik woon 10 km bij je vandaan en ik heb nergens last van. Toen ik 3 jaar geleden mijn abbo afsloot kreeg ik er al geen Com21 modem meer bij maar een Thomson (of hoe heet dat witte ding).
Verder kun je volgens de website van Chello gewoon een lichter abbo uitzoeken en kun je de overstap naar ADSL overwegen als je internetten via de kabel niet (meer) ziet zitten. ;)
Dan woon je waarschijnlijk ook niet in Borculo.. kortom je zit in een compleet andere situatie dan de TS :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Erasmo schreef op maandag 30 mei 2005 @ 10:56:
[...]

Ik hang om het half uur aan de telefoon om het te melden. Concurrentie? Wasda? :/ Chello is de enige aanbieder hier...
En het is NIET hun netwerk. Zoals _JCG_ zegt, klaag bij de stichting. In Eibergen is het idd wel UPC netwerk, dat scheelt nogal zoals Caeruleus zegt ;)

Bovendien is gebrek aan concurrentie noch schuld van stichting noch UPC. Als de concurrentie (KPN, woningbouwcorporaties met glasvezel etc.) niet van hun aarsgat komen, ligt daar het probleem :z
[...]
Omdat de hele wijk(lees halve stad) hier last van heeft, en het lijk me sterk dat iedereen een brak draadloos netwerkje heeft.
Nope, iedereen deelt zelfde stichtingsnetwerk. Wederom, vergelijk met omliggende gemeentes waar UPC zowel chello als netwerk levert. De aansluiting is op gemeentelijk niveau hetzelfde, verschil zit'm gewoon in wat eronder hangt.
[...]

Com21, zelfs nu krijg je ze nog als je een nieuw abbonoment afsluit...
Yup. Komt ook deels door die verdeling - er hoeft voor Com21 minder apparatuur lokaal geplaatst te worden dan met EuroDOCSIS, dat is makkelijker voor omgang met lokale stichting...

Oslik blyat! Oslik!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:22

R-B

Blokkert

heb het hier ook bij me zus

verbinding maar 40 kb down en 1/3 kb up.. VEEEEEL te laag. Morgen chello is opbellen

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
100kb/s is voor 50% veels te duur voor 39,95 heb je 8mbit adsl alleen is de vraag welke adsl providers
er in jouw plaats leverbaar zijn maar dat is makkelijk na te kijken.

http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm

• bjck
  • Laatst online: 03-01 20:09
monterey schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 00:10:
100kb/s is voor 50% veels te duur voor 39,95 heb je 8mbit adsl alleen is de vraag welke adsl providers
er in jouw plaats leverbaar zijn maar dat is makkelijk na te kijken.

http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm
Die lijst is zwaar verouderd. Deze pagina is veel meer bijgewerkt.

Concurentie kan ook technisch onmogelijk zijn via DSL doordat het hele gebied/dorp/plaats op een lange kabel naar een centrale verderop is aangesloten. Daar heeft DSL erg veel last van waardoor je buiten een dekkingsgebied kan vallen van KPN. Die hanteren afstands tabellen voor DSL aansluitingen.

Als er dan geen andere aanbieders zijn voor DSL omdat bijvoorbeeld het een relatief kleine telefooncentrale is heb je echt pech inderdaad.

(BaByXL (Tiscali) & Versatel hanteren geen afstandstabellen)

[ Voor 32% gewijzigd door bjck op 31-05-2005 00:12 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1