Moerderbord overleden?

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ebbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:18
Sinds ongeveer een half jaar had ik met mijn systeem incidentele herstarts. Na zaterdag is het echter goed misgegaan. De computer start bijna nooit meer op maar blijft hangen zonder dat er beeld komt. Als het al lukt om te starten komen er steeds sneller fatale windows errors. De temperaturen zijn in orde. Ik ben al tot de conclusie gekomen dat het niet in het geheugen zit (of allebei de reepjes moeten de geest hebben gegeven). Ook zonder PCI-kaarten loopt de pc niet goed. De problemen kunnen nu dus nog in de videokaart zitten maar dat denk ik niet want bij opstarten is er geen piep van het moederbord. De processor lijkt ook in orde. Conclusie: moederbord of misschien voeding. Iemand enig idee?

Configuratie:
-ECS K7s5a
-XP1800+
- 2*256 PC2100
-Ati Radeon 9000 PRO

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:41

Thandor

SilverStreak

Controleer de condensatoren eens.
In dit MSI K7T kapot door lekkende condensatoren *pics* topic vind je er meer over :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Ik denk voeding of CPU, maar voeding lijkt me eerdere oorzaak, kijk eens naar je voltages.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Kijk even in deze mooie Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Hierin staat zo'n beetje alles wat je kunt controleren. :)

[ Voor 3% gewijzigd door PD2JK op 30-05-2005 10:22 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 22:17

HeepH

Dope Rapper

ecs is niet echt topkwaliteit, dus de kans is er ja...ik durf het bijna niet te zeggen maar het zou ook je voeding kunnen zijn...

http://specs.tweak.to/16495

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Probeer de videokaart in een ander systeem uit. Hetzelfde geldt voor geheugen, eventueel ook de processor. Dat is de enige manier om zeker te weten dat het je mainboard is dat de problemen geeft.
Je kan eventueel ook eerst even de voeding vervangen, of er in ieder geval tijdelijk even een andere voeding aan hangen, om zodoende ook die eventueel van het lijstje af te kunnen strepen. Als het de voeding is scheelt het je veel werk, is het hem niet, alsnog verder opzoek naar de boosdoener.

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-06 08:45
Je zegt helemaal niets over je software! Voordat we beginnen met het afschrijven van je hardware lijkt t me wel handig om eerst de software te checken.

Ik neem maar aan dat je WinXP hebt geinstalleerd, heb je geprobeerd dat opnieuw te installeren? En zo ja, krijg je dan nog steeds dezelfde fouten?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:41

Thandor

SilverStreak

Lammert schreef op maandag 30 mei 2005 @ 10:27:
Je zegt helemaal niets over je software! Voordat we beginnen met het afschrijven van je hardware lijkt t me wel handig om eerst de software te checken.

Ik neem maar aan dat je WinXP hebt geinstalleerd, heb je geprobeerd dat opnieuw te installeren? En zo ja, krijg je dan nog steeds dezelfde fouten?
De computer start bijna nooit meer op maar blijft hangen zonder dat er beeld komt. Als het al lukt om te starten komen er steeds sneller fatale windows errors
M.a.w. hij kan de PC aanzetten en er komt soms geen beeld. Dat kan niet aan het OS liggen.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

je moet alles los maken en weer vast, misschien helpt dat. Stroom van mobo af batterij eruit schijven los en geheugen eruit. PCI kaarten eruit, en weer opnieuw booten!

• Ebbie
De videokaart is in orde, die heb ik net in een ander systeem getest. Ik ga straks naar de winkel om even koelpasta te halen zodat ik de heatsink er weer op kan zetten. Dan controleer ik de waardes van de voeding.

Edit: de waardes lijken bij kaal starten in orde. Zodra ik echter de CPU-bussnelheid goed zet en de CPU dus sneller gaat draaien stopt ie ermee. Conclusie voeding?

[ Voor 29% gewijzigd door Ebbie op 30-05-2005 15:12 ]

• Ebbie
Net een nieuwe voeding geprobeerd. Dat is het ook niet. Moederplank of proc dus.....
Modbreak:Het is niet de bedoeling je topic binnen 24u te schoppen. Heb je wat toe te voegen :? De edit-knop is er niet voor niets :o

[ Voor 47% gewijzigd door dion_b op 30-05-2005 19:06 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-08 13:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Thandor postte in de allereerste reply in deze topic al een goede tip - kijk de condensatoren eens na. Je hebt twee keer sindsdien gepost, maar geen woord daarover gerept. Met borden uit 2000-2002 is dat echter zeer relevant :o

Oslik blyat! Oslik!

• Ebbie
De condensatoren zijn in orde. Was ik vergeten te melden....

• Ebbie
Ahum, de condensatoren waren dus toch niet helemaal ok. Zag er eerst niks aan af. Ik heb gisteren in een andere pc het geheugen en de cpu getest. Die waren ok. Nu dus een ander moederbord gehaald. Resultaat: Hij start weer maar bij het aanmelden in windows gaat het fout. Dus toch maar even memtest gedraaid. Deze is gecrasht tijdens een test, zoals de pc de hele tijd doet. Het beeld blijft hetzelfde en er verandert niks. Ook windows installeren wil niet. Toch ook nog de voeding? Ik ben in staat dat ding het raam uit te smijten
Pagina: 1