Toon posts:

probleem ipadres thompson modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goededag allemaal,

Sinds begin dit jaar heb ik chello-internet met een thompson modem. Nu wil ik graag een router op de modem aansluiten, maar daar ontstaat echter een probleem. De modem heeft altijd gewerkt op een usb-kabel, maar nu moet ik om mijn router aan te sluiten de ethernet-uitgang van mijn modem gebruiken. Ik krijg hier alleen geen ip adres. Het is raar dat mijn usb-uitgang op de modem wel een ip adres geeft, maar de ethernet uitgang niet.

Is dit probleem te verhelpen? Zo niet, moet ik dan een nieuwe modem kopen of kan ik aan chello een nieuwe vragen, omdat degene die ik nu heb niet goed functioneert? ZIjn er anders routers te krijgen die op een usb-uitgang werken? Of zijn er schakels verkrijgbaar die een usb-kop naar een ether-kop kunnen vertalen?

Ik hoop dat iemand mijn een antwoord kan geven!

Mvg,
Caroline

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:47

samo

yo/wassup

Als je een cd bij het modem hebt gekregen moet je die eens draaien... Die zou het modem opnieuw kunnen instellen met UTP instellingen.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

zet je systeem eens statisch op 10.0.0.1 en browse dan eens naar 10.0.0.138...

Aunt bunny is coming to get me!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je moet de helpdesk ff bellen dat ze je modem flushen, dan krijg je wel een IP via de Ethernet interface. Zelf kun je hier niets aan doen. De twee oplossingen hierboven helpen ook niet :)

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:47

samo

yo/wassup

Bigs schreef op maandag 30 mei 2005 @ 10:26:
Je moet de helpdesk ff bellen dat ze je modem flushen, dan krijg je wel een IP via de Ethernet interface. Zelf kun je hier niets aan doen. De twee oplossingen hierboven helpen ook niet :)
Het probleem bevind zich aan modem-kant, niet aan server kant. De pc krijgt geen IP van het modem als het via ethernet verbonden is. Dat heeft niks te maken met het IP adres dat het modem krijgt. Dus of dit de oplossing is.....
Waarschijnlijk staat het modem ingesteld als bridged te verbinden via USB, en rekent daarom niet op een UTP verbinding.

edit:
Bigs schreef op maandag 30 mei 2005 @ 10:51:
[...]

Geloof mij nou maar, ik weet waar ik over praat ;)
Onderbouw het dan. Ik weet ook waar ik over praat.

[ Voor 16% gewijzigd door samo op 31-05-2005 17:19 . Reden: zucht ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_ dank u allemaal voor deze snelle reacties! Ik laat weten of 1 van deze oplossingen gaat lukken..

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
samo-arne schreef op maandag 30 mei 2005 @ 10:32:
[...]

Het probleem bevind zich aan modem-kant, niet aan server kant. De pc krijgt geen IP van het modem als het via ethernet verbonden is. Dat heeft niks te maken met het IP adres dat het modem krijgt. Dus of dit de oplossing is.....
Waarschijnlijk staat het modem ingesteld als bridged te verbinden via USB, en rekent daarom niet op een UTP verbinding.
Geloof mij nou maar, ik weet waar ik over praat ;)
Pagina: 1