[probleem] FDD wil geen flops meer lezen/schrijven

Pagina: 1
Acties:

• Freedom
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-02 16:10
Mijn zusje schreeuwde me vanochtend uit bed (grom... 7:00 als je tot 10:00 wil uitslapen) omdat volgens haar de floppydrive het niet meer deed. Na gekeken te hebben, en met veschillende diskette's dingen geprobeerd te hebben, kom ik er niet uit.

De foutmelding die ik in windows (XPpro SP2) krijg is: Mogelijk is deze diskette niet geformatteerd....etc..
maar als ik hem dan wil formatteren, geeft hij aan dat hij niet kan formatteren omdat het medium niet herkend wordt.

Ik heb het net ook op een andere pc geprobeerd (win 98) en daar gaf hij eerst dezelfde fout, maar hij kon de diskette wel gewoon formatteren. Daarna heb ik er een bestand op gezet, werkte ook.
Toen ik vervolgens deze diskette in XP probeerde te openen, kreeg ik weer dezelfde fout. :(

Wat zou hiervoor de oplossing kunnen zijn / waar ligt dit probleem aan?

edit:
sorry voor de [probleem] tag...

[ Voor 4% gewijzigd door Freedom op 30-05-2005 10:13 ]

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-02 16:34

pmeter

Poes!

Ik zou allereerst even de kabel tussen het moederboard en de diskdrive controleren, liefst aan beide kanten even (moederboard en bij diskdrive) lostrekken en weer vastmaken. De kabel kan nu los zitten/slecht contact maken of stuk zijn (hoewel dat laatste niet vaak zomaar gebeurd).

[ Voor 9% gewijzigd door pmeter op 30-05-2005 10:16 ]

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:27
Of is even flink blazen in de fdd.
Vaak is stof een boosdoener.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Freedom
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-02 16:10
@pmeter: zou in principe niet moeten kunnen, want de computer is het afgelopen halfjaar (zo oud is ie nu) niet van zijn plaats geweest.
Stof is het ook niet, hard geblazen, kwam niets uit.. maar misschien is het de warmte omdat de fdd helemaal bovenin de case zit?

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03 15:18

Kleintje81

Blaat

Floppy drive kapot? 8)7

Je zou nog de drive van de 98 pc in de XP bak kunnen proberen ...

[ Voor 59% gewijzigd door Kleintje81 op 30-05-2005 15:20 ]

BF2 stats Systemen

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-03 22:50
Ik zou er niet teveel tijd aan besteden en voor 4 euro een nieuwe floppy drive halen.

Die dingen worden zo goedkoop gemaakt dat er wel eens een rotte appel tussen zit.

• dailyleaf
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 19:05

dailyleaf

...

vergeet ook niet een filmpje te maken van wat je met deze FDD gaat doen als er een nieuwe inzit >:)

Mijn post is interessanter dan mijn Sig..

Pagina: 1