Toon posts:

WIN XP Voeding Opgeblazen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren een "klein" probleempje gehad.

Toen ik de computer aan wilde zetten, gebeurde er niets.
Na alles gecheckt te hebben, voedingkabels opnieuw aangesloten etc., ging de pc aan gevolgt door veel gesis vanuit volgens mij mijn voeding hetgeen gepaard ging met rook in mijn PC kast.

Meteen pc weer uit en intern eea gecheckt. Ik kon echter iets vinden (zelfs geen brandlucht meer).
, zo ook geen schroeiplekken (op de hardware, intern) dan wel dat er iets anders doorgebrand zou kunnen zijn.

Toch de pc maar weer aangezet en tot mijn verbazing startte deze gewoon normaal op!!!
(geen problemen meer ondervonden gedurende de rest van het gebruik)

Iemand enig idee wat het geweest kan zijn of wat er aan de hand is of wat ik moet doen?
Ik heb geen zin om mijn pc op te blazen, vanwege het simpele feit dat ik denk dat er niks aan de hand "zou zijn". (met een spontane power shutdown door een kapotte voeding, kan je leuk je harde schijven vernaggelen, om maar niet te praten over de andere hardware)

Systeem:
Win XP
P4 3,2Ghz
1028MB
3x HDD (Maxtors)
Tagan 480W voeding

Er zit naar mijn gevoel iets niet goed en ik weet niet wat en voordat ik de rest daadwerkelijk mol....
Voor de goede orde, alle hardware (hdd, geheugen, moederb. etc.) werkt gewoon.

Mocht iemand meer info nodig hebben, dan hoor ik het graag.

BVD

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2005 10:17 ]

Verwijderd

Kennelijk is er toch iets goed aangebrand als je rook ziet. Gezien de meeste onderdelen niet meer zouden werken bij doorbranden kan dit alleen maar je voeding zijn. Kijk of je nog garantie hebt op die voeding. In dat geval kun je hem gewoon inruilen. Is dit niet het geval, dan zou ik het zekere voor het onzekere nemen en die voeding vervangen. Schroef heb gewoon eens open om te kijken of daar wel brandsporen te zien zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 09:55:
Kennelijk is er toch iets goed aangebrand als je rook ziet. Gezien de meeste onderdelen niet meer zouden werken bij doorbranden kan dit alleen maar je voeding zijn. Kijk of je nog garantie hebt op die voeding. In dat geval kun je hem gewoon inruilen. Is dit niet het geval, dan zou ik het zekere voor het onzekere nemen en die voeding vervangen. Schroef heb gewoon eens open om te kijken of daar wel brandsporen te zien zijn.
Er zijn verder geen brandsporen te zien!

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02 16:20
Schroef je voeding eens open zou ik zeggen... is daar misschien een condensatortje opgeblazen? Komt ook vocht bij vrij, dus kan goed zijn dat t sissen daar van komt. Bovendien kan een voeding vaak nog prima functioneren met een condensatortje minder...

Als er echt iets van isolatie of printplaat doorbrandt ruik je dat wel, en goed ook, zelfs een dag later nog (genoeg ervaring mee... >:) )

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 10:29

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Lammert schreef op maandag 30 mei 2005 @ 10:22:
ook vocht bij vrij, dus kan goed zijn dat t sissen daar van komt. Bovendien kan een voeding vaak nog prima functioneren met een condensatortje minder...
Funtioneren =1 , maar het zou me niks verbazen als je pc minder stabiel is.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Lammert schreef op maandag 30 mei 2005 @ 10:22:
Schroef je voeding eens open zou ik zeggen... is daar misschien een condensatortje opgeblazen? Komt ook vocht bij vrij, dus kan goed zijn dat t sissen daar van komt. Bovendien kan een voeding vaak nog prima functioneren met een condensatortje minder...

Als er echt iets van isolatie of printplaat doorbrandt ruik je dat wel, en goed ook, zelfs een dag later nog (genoeg ervaring mee... >:) )
Er zit nog garantie op de voeding.. vervalt deze niet zodra ik hem openschroef??

En als het zo'n condensatoor is.. wat zijn de risico's voor het gebruik?

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-02 10:28
Er is een insect in je voeding geëlectrocuteerd.
Pagina: 1