Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

2 codegen 6013 (case) vraagjes

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ey mensen, ik heb even 2 vraagjes over de codegen 6013.
Hier even een plaatje van de case:
Afbeeldingslocatie: http://isklep.pl/foto/codegen6013-C10.jpg

vraag 1:
Er zit in deze case achterin plaats voor een (ik denk) 60mm fan.
Nu is mijn vraag of deze maat fans er ook zijn met lads erin?? dus bijvoorbeeld zo`n fan met blauw "licht"??

Vraag 2:
In deze case zit standaard een 300 watt voeding, de fan in de voeding heeft een stekkertje met 2 draden.( fan is 80mm )
Is het mogelijk om deze fan te vervangen voor zo`n fan met "licht" erin?? want volgens mij hebben die fans 3 of 4 aansluitingen en geen 2??

Alvast bedankt!

Greatz mark

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2005 09:07 ]

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:51

Santford

FP PowerMod
Vraag 1: 60mm LED-fans zijn niet te koop/heel moeilijk te krijgen, ben ze iig nog nooit tegengekomen, je zou er zelf een kunnen proberen te maken van een doorzichtig fannetje waar je 4 LED-jes indoet door in elke hoek een gaatje te boren.

Vraag 2: Jah dat kan, je moet gewoon het gele RPM draadje los laten hangen en alleen de rode en zwarte aansluiten dan doet de fan het gewoon, het antwoord op deze vraag had je ook via de search kunnen vinden.

[ Voor 21% gewijzigd door Santford op 30-05-2005 09:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik was hem via de search nog niet tegen gekomen, en mijn eerste vraag eigenlijk ook niet, vandaar dit topic _/-\o_

Verwijderd

Ik heb precies de zelfde case. En die plaats voor de fan achterin is gewoon een plaats voor een 80x80 fan. Dus dat scheelt weer zoekwerk naar een 60x60 ledfan ;)
//\\//\\azzel

Verwijderd

Topicstarter
dat klopt idd, maar dit is een ouder model, want ik heb laatst voor iemand anders ook zo`n zelfde case gekocht, maar die had idd ook 80mm....
maar die van mij is echt 60mm....

Verwijderd

da's toch die case van de computerland?

daar zit een 400 watt codegen voeding in.

standaard zit er een 80 Mm fan meegeleverd. dus niet 60 mm

wel vind ik het zelf een oerlelijke kast qua afwerking. je weet gelijk waarom ie zo goedkoop is.

heb dr wat budget systeempjes mee gebouwd. en ook aardig m'n handen aan open gehaald.

nee mijn kast is het niet. die tijd dat ik bezuinigde op m'n case die heb ik gehad. leg liever iets meer neer voor een goede kast + voeding.

40 euro voor een slappe kast die lelijk afgewerkt is en nog scherp is ook.. nee, nooit meer

voor 50-80 euro koop je hele goede aopen kasten met betere voedingen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2005 11:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
er zit echt een 60mm gat voor een fan!
Ik zal er vanmiddag even een foto van maken met een 80mm fan erbij, dan kun je zelf zien dat deze kleiner is...

en de voeding is gewoon 300 watt...

de kast is zeker al een jaar of 4 oud mss wel meer...

Verwijderd

Als je echt geen 60mm ledfan kan vinden kun je altijd nog het gat groter maken met een dremel en een 80mm ledfan met een fanguard er achter doen.

@frank2kill: Ik von de kast ook niet mooi(Ik heb dezelfde). Maar toen ik mijn pc kocht keek ik daar nog niet naar. Nu herken je de kast er niet meer in. Misschien alleen de scherpe randjes nog ;) En over die voeding: Die is ook al vervangen.

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
30 seconden zoeken...
/edit: helemaal onderaan...

Nog een 1 minuut later gevonden

En hij heeft gelijk dat het 60 mm gaten zijn. Veelteveel kasten hebben die. 60 mm fans maken relatief meer lawaai. Zeker met dat soort kasten die verkeerde gaatjes hebben. Best slijp je de gaatjes weg en plaats je een fanguard.

PS. 'Lads' vertaalt naar 'jongens' of 'maten'

[ Voor 92% gewijzigd door MeMoRy op 30-05-2005 14:26 ]

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
damn, die had ik nog niet gevonden!

Thanx man!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Pricewatch
Staan ook genoeg 60mm LED fans in (nee geen 'lads')

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Waarom zie ik dit topic nu pas? Beide vragen hadden zoals Kawaii en DJ Toontje al zeiden met een paar minuten zoeken en de juiste zoektermen opgelost kunnen worden, hetzij op GoT hetzij op Google. Mag ik je aanraden om de volgense keer als je een vraag hebt eerst goed te zoeken? Misschien zijn je antwoorden beter vindbaar dan je zelf denkt :)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.