Ik heb striping op basis van raid1 met:
|1>------------- MAXTOR 80 GB SATA
|>---RAID1--->
(Striping) |2>------------- MAXTOR 80 GB SATA
Hardware:
Dell Dimension XPS GEN3 met Intel onboard Raid
Nu is mijn grootste nachtmerrie uitgekomen en is de 2e disk uit de array gevlogen.
Toen ik na een nachtje downloaden op mijn scherm keek was mijn pc ge-rebooted en
zag ik op mijn scherm dat raid ''failed'' was. de 2e disk zat niet meer in de array.
Bootable: NO dus.
Nu komt het grootste probleem, ja ja. ik weet het maar dat is achteraf.. ik heb 2,5 jaar foto's van
Mijn zoontje daarop staan.. de rest interesseert mee voor geen meter maar dit is echt heel erg belangrijk voor ons.
Nu heb ik in de raid config gekeken (CTRL-I) maar daar heb je alleen maar opties:
Create RAID
Delete RAID
DISK uit Raid halen
EXIT
dus daar kom je ook niet verder mee om bijv. een raid te rebuilden.
Nu heb ik 2 een bootPE disk gemaakt met getdataback en raid reconfigurator.
maar die ziet die disks niet goed, (ook niet met f6 en raiddriver). Dus daar kom ik ook niet veel verder mee.
Nu vraag ik me af of er mensen zijn die mij hiermee kunnen helpen de data terug te halen.
het gaat om 1,2 gb aan foto's. de rest van de 160gb boeit met niet. DV video van mijn zoontje heb ik nog op de digicam tapes dus die kan ik wel restoren.. maar die foto's niet.
Please help..
Ik heb al meerdere topics gelezen maar kom daar niet echt verder mee.
Let there be 1 of andere bootcd met MAAK JE RAID WEER ZOALS HET WAS ofzo.
dan gelijk backup en doorborduren op de MIRROR raid config die ik nu heb aangemaakt met 2 nieuwe disks.
|1>------------- MAXTOR 80 GB SATA
|>---RAID1--->
(Striping) |2>------------- MAXTOR 80 GB SATA
Hardware:
Dell Dimension XPS GEN3 met Intel onboard Raid
Nu is mijn grootste nachtmerrie uitgekomen en is de 2e disk uit de array gevlogen.
Toen ik na een nachtje downloaden op mijn scherm keek was mijn pc ge-rebooted en
zag ik op mijn scherm dat raid ''failed'' was. de 2e disk zat niet meer in de array.
Bootable: NO dus.
Nu komt het grootste probleem, ja ja. ik weet het maar dat is achteraf.. ik heb 2,5 jaar foto's van
Mijn zoontje daarop staan.. de rest interesseert mee voor geen meter maar dit is echt heel erg belangrijk voor ons.
Nu heb ik in de raid config gekeken (CTRL-I) maar daar heb je alleen maar opties:
Create RAID
Delete RAID
DISK uit Raid halen
EXIT
dus daar kom je ook niet verder mee om bijv. een raid te rebuilden.
Nu heb ik 2 een bootPE disk gemaakt met getdataback en raid reconfigurator.
maar die ziet die disks niet goed, (ook niet met f6 en raiddriver). Dus daar kom ik ook niet veel verder mee.
Nu vraag ik me af of er mensen zijn die mij hiermee kunnen helpen de data terug te halen.
het gaat om 1,2 gb aan foto's. de rest van de 160gb boeit met niet. DV video van mijn zoontje heb ik nog op de digicam tapes dus die kan ik wel restoren.. maar die foto's niet.
Please help..
Ik heb al meerdere topics gelezen maar kom daar niet echt verder mee.
Let there be 1 of andere bootcd met MAAK JE RAID WEER ZOALS HET WAS ofzo.
dan gelijk backup en doorborduren op de MIRROR raid config die ik nu heb aangemaakt met 2 nieuwe disks.
[ Voor 5% gewijzigd door Lunoah op 30-05-2005 09:05 ]