Toon posts:

[Tip] Streaming Video in Windows Media Center

Pagina: 1
Acties:
  • 592 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor degenen die graag streaming video bestanden willen kijken in Media Center is de volgende tip misschien handig. Maak ASX bestanden aan. Een ASX bestand is een tekst bestand met daarin een string zoals bijv. http://cgi.omroep.nl/cgi-.../jiskefet/bb.20041100.asf

Media player (en dus ook Media Center) kan een dergelijk ASX bestand openen en afspelen. De bovenstaande string (van uitzendinggemist.nl) bestaat uit een aantal vaste onderdelen zoals, omroep, programma en datum. Deze variabelen zijn dus geautomatiseerd te genereren.

Op de website: http://www.xpressions.nl/download.htm is de visual basic code beschikbaar (en ook de executable) om geautomatiseerd deze ASX bestanden te maken.

Op die manier hoef je niet iedere afzonderlijke uitzending van uitzendinggemist.nl in te voeren in een plugin als ‘web media’ voor MCE. Daarnaast kan je de ASX bestanden via ‘my videos’ benaderen in MCE. Hierdoor kan je een onbeperkt aantal mappen en sub-mappen maken om structuur aan te brengen. In ‘web media: of web radio’ is het aantal categorieën flink beperkt.

Enkele zaken zijn nog niet ondervangen in de tool (het pad: waarnaar de ASX bestanden worden geschreven d1ienen geen ASX bestanden te bevatten met dezelfde naam als degenen die worden genereert en het pad moet bestaan)

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-08 14:41
Hmmm... Dit is wel interresant. Maar wat ik eigenlijk nog zoek is een manier om Multicast/udp video te kunnen bekijken. Ik stream namelijk 70+ digitale kanalen over een apart netwerk dat ik eigenlijk wel via Media Center zou willen bekijken. Veel betere kwaliteit dan m'n analoge coax.

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:26
Hmm, hier dan ook maar :P

Hé, dat is handig! :)

Mag ik een aantal features aandragen?? :P

• Ook mogelijk maken voor rm (realmedia)
• Mogelijkheid om een vaste omschrijving toe te voegen. (Dus bijvoorbeeld "Kassa uitzending van dd/mm/jjjj
• Voortgangsbalkje

-

• SysRq
Toevoeging: hoe werkt die controle???? Volgens mij werkt het alleen als er iedere week een uitzending is. Controleer je überhaupt of de net aangemaakte stream bestaat?

-

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik zet even '[Tip]' voor je topictitel zodat men ongeveer ziet waar het over gaat :)
SysRq schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 23:15:
Toevoeging: hoe werkt die controle???? Volgens mij werkt het alleen als er iedere week een uitzending is. Controleer je überhaupt of de net aangemaakte stream bestaat?
Als je dit wilt controleren kun je bijvoorbeeld de exit status van wget op de URL controleren :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• SysRq
Ik heb net even de broncode langsgelopen, maar er zit inderdaad geen controle op. Er wordt simpelweg voor iedere week een bestand aangemaakt.

Wat je het bete kunt doen is voor iedere datum controleren of de stream ook bestaat, net zoals Spider.007 al zegt. :)

-

• Paalsma!
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik weet niet (gebruik het zelf nl. niet) of MCE ook met *.URL (internet shortcuts) bestanden om kan gaan maar anders is mijn batchfröbel misschien wel handig:

http://paalsma.dyndns.org

ZIP bestandje uitpakken en uitzendinggemist!.bat dubbelklikken...that's it.

Die haalt alleen bestaande streams van www.uitzendinggemist.nl (ASF & WMV, nog geen RM).

Het is wel "traag" maar je hoeft er niet bij te blijven zitten ;)

Verwijderd

Topicstarter
De laatste versie van ASXcreator (0.7) op www.xpressions.nl/download.htm bevat nu ook functionaliteit ter controle op de werking van een link naar een ASF (streaming video) file. Daarnaast kunnen ook Real Media files worden gemaakt.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2005 09:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
versie 0.8 bevat extra functionaliteit: www.xpressions.nl/download.htm
- zoeken van datum laatste uitzending
- interval (van controle) instellen
- afspelen van laatste uitzending in de tool
- mediaplayer opnenen met laatste uitzending

planning 0.9:
- zoeken omroep bij programma
- lijst met programmas

• SysRq
Werkt inderdaad weer wat beter. Tnx. Nog wel een aantal opmerkingen:

1. Kun je niet op een andere manier controleren of de stream bestaat? Nu wordt er automatisch een stream afgespeeld (full-screen). Beetje lastig. Bijvoorbeeld zoals Spider.007 hierboven al zegt door de exit-status van wget.
2. Als een uitzending niet iedere week is, maar bijvoorbeeld om de anderhalve week, gaat het behoorlijk mis. ;) Kun je niet gewoon voor iedere datum controleren of de stream bestaat? (Ook weer met wget, werkt namelijk een stuk sneller. :)

-

Verwijderd

Topicstarter
SysRq schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 08:50:
Werkt inderdaad weer wat beter. Tnx. Nog wel een aantal opmerkingen:

1. Kun je niet op een andere manier controleren of de stream bestaat? Nu wordt er automatisch een stream afgespeeld (full-screen). Beetje lastig. Bijvoorbeeld zoals Spider.007 hierboven al zegt door de exit-status van wget.
2. Als een uitzending niet iedere week is, maar bijvoorbeeld om de anderhalve week, gaat het behoorlijk mis. ;) Kun je niet gewoon voor iedere datum controleren of de stream bestaat? (Ook weer met wget, werkt namelijk een stuk sneller. :)
Helaas is controle op een andere manier niet mogelijk. Een link naar een stream die niet bestaat geeft een response: Een methode als wget kijkt of een response van de server binnenkomt. Bij iedere willekeurige link die begint met http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv.... komt een response binnen.
Volgens mij is dus alleen controle mogelijk indien een player (of iets soortgelijks) probeert de stream te downloaden.

De versie die nu online beschikbaar is heeft de mogelijkheid om voor iedere dag een asx te maken. Ik heb onlangs voor een uitzending voor de afgelopen 4 jaar voor iedere dag een bestand gemaakt. De interval op 2 sec. gezet (moet je in de player wel full screen uitzetten) en de controle uitgevoerd. In een uur had ik alle bestaande uitzendingen van de afgelopen 4 jaar. Ik vraag me af of een methode zoals wget (indien het zou werken) sneller zou zijn dan 2 sec. Het principe is ten slotte hetzelfde toch?

p.s. schroom niet om de source te downloaden en iets toe te voegen. Mail het naar me en ik zet het op de site!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2005 16:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
welke programma's moeten worden toegevoegd aan een lijst?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 20:27:
welke programma's moeten worden toegevoegd aan een lijst?
niemand?

• SysRq
Kun je niet gewoon ieder programma invoegen?

Hier heb je in ieder geval alle(?) streams: stream.rar

[ Voor 25% gewijzigd door SysRq op 23-06-2005 15:57 ]

-

Verwijderd

Topicstarter
SysRq schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 15:56:
[...]

Kun je niet gewoon ieder programma invoegen?

Hier heb je in ieder geval alle(?) streams: stream.rar
Je kunt in versie 0.9 kiezen uit een lijst met alle programma's. Daarvoor moet je wel de files die jij hebt gemaakt in een map zetten. De lokatie van die map kan je opgeven in het tabblad instellingen.

Als je één keer klikt op een programma dan verchijnen de gegevens boven. Als je twee keer klikt begint het met afspelen.

Na één keer klikken kan je 'zoek op' kiezen en dan wordt de laatste datum opgezocht. De rest functioneert hetzelfde.

Vraagje hoe ben je aan de strm files gekomen? Als het kan bouw ik een automatische download functie in.

Planning voor versie 0.95:
- auto download lijst met programma's
- mogelijkheid om instellingen op te slaan
- setup

• Paalsma!
Vraagje hoe ben je aan de strm files gekomen? Als het kan bouw ik een automatische download functie in.
Volgens mij heeft hij die gemaakt met m'n batchfröbeltje als ik dat zo zie.

• StevedeP
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-01-2025
Paalsma schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:06:
[...]

Volgens mij heeft hij die gemaakt met m'n batchfröbeltje als ik dat zo zie.
Kan je me vertellen hoe ik die geautomatiseerd kan downloaden?

Steve de Peijper

• Paalsma!
Er is niet ergens een pagina te vinden met alle mogelijke streams als je dat bedoelt.

M'n "programmaatje" snuffelt gewoon de hele pagina door op zoek naar links die de gebruiker wil hebben....dat gaat overigens niet al te snel want je moet echt elke pagina binnenhalen.

[ Voor 4% gewijzigd door Paalsma! op 05-07-2005 22:32 ]

• StevedeP
Inmiddels is versie 0.95 beschikbaar. Dit is een plugin voor Media Center. Hiermee kan je bijv. met je afstandsbediening een programma opzoeken en vervolgens afspelen.

www.xpressions.nl/download.htm

Steve de Peijper

• SysRq
Kun je trouwens niet de mogelijkheid inbouwen om automatisch de verschillende programma's van uitzendinggemist op te halen, zodat je niet alleen makkelijker in MCE kunt kiezen uit de verschillende programma's, maar dat je ook het archief kunt bekijken.

pff, wát een zin :P

-

• StevedeP
SysRq schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 09:37:
Kun je trouwens niet de mogelijkheid inbouwen om automatisch de verschillende programma's van uitzendinggemist op te halen, zodat je niet alleen makkelijker in MCE kunt kiezen uit de verschillende programma's, maar dat je ook het archief kunt bekijken.

Ik ben nu bezig met een automatische update functie. Dan download de plugin een lijst met strm (lees: asx) bestanden van mijn server. Op die server staan dan altijd actuele files met verwijzingen naar streams. Daarnaast is het mogelijk in de nieuwe versie (0.96) de laatste uitzending van het gekozen programma te starten. Deze versie komt online zodra het eerstgenoemde is gerealiseerd.
Je kunt de plugin tegenwoordig downloaden van http://www.uitzendinggemist-mce.nl/

[ Voor 6% gewijzigd door StevedeP op 14-07-2005 12:30 ]

Steve de Peijper

• StevedeP
Mensen met installatie problemen hebben kunnen trouwens kijken op www.degroeneknop.nl op het forum. Daar staan een aantal posts mbt de plugin.

Steve de Peijper

• SysRq
Helaas moet je nog steeds eerst zoeken op naam voordat je iets kunt bekijken, dat gaat namelijk met de afstandsbediening niet lekker. Is het niet mogelijk om (via een xml-bestand o.i.d.) zelf te definieren programma's erin zet?

-

• StevedeP
SysRq schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 10:34:
Helaas moet je nog steeds eerst zoeken op naam voordat je iets kunt bekijken, dat gaat namelijk met de afstandsbediening niet lekker. Is het niet mogelijk om (via een xml-bestand o.i.d.) zelf te definieren programma's erin zet?
Je kunt zo ie zo de .strm bestanden hernoemen. Deze bestanden bevinden zich in c:\streams\
en je kunt ook zoeken op een deel van het woord bijv. jour voor journaal.

[ Voor 17% gewijzigd door StevedeP op 03-08-2005 08:58 ]

Steve de Peijper

• StevedeP
SysRq schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 09:37:

request graag op www.uitzendinggemist-mce.nl plaatsen. thanks

Steve de Peijper

Pagina: 1