Toon posts:

[Excel] verticaal zoeken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft voor mij de oplossing..

Ik heb twee bladen eentje met een artikel bestand
(Kolom A: Artikelnummer; Kolom B: Artikel; Kolom C: Prijs)
Nu is het de opzet om als je in het andere tabblad een artikel nummer ingeeft in Kolom B je in kolom C en D automatisch artikel en prijs krijgt.

Ik heb gezocht hier binnen GoT, Google, MS help. Probleem is dat ik een boel vind over verticaal zoeken (het geen ik volgens mij nodig heb) maar dan is daar al het zoek getal ingevuld.
Zoals: =VERT.ZOEKEN(1;A2:C10;2) ; dan zoekt hij naar 1.

Wie heeft voor mij de oplossing?

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:35
Vervang de 1 door de celverwijzing. Bijvoorbeeld: =VERT.ZOEKEN(Ander_Tabblad!B2;A2:C10;2)
Overigens: let erop dat je een absolute verwijzing maakt naar de zoekplaats. dus:
=VERT.ZOEKEN(Ander_Tabblad!B2;A$2:C$10;2)

Verwijderd

en let er ook even op dat je als vierde item 'onwaar' invult ander heb je kans dat je de verkeerde waarde krijgt. Hij zoekt dan naar waarde die er op lijken en pakt de eerste.
Daarnaast moet je ook zorgen dat de tabel met artikelcode, omschrijving en prijs aflopend is gesorteerd op de zoekwaarde. De formule voor de omschrijving moet dus zoiets worden:
=VERT.ZOEKEN(Ander_Tabblad!B2;Eerste_Tabblad!A$2:C$10;2;ONWAAR)
en die voor de prijs:
=VERT.ZOEKEN(Ander_Tabblad!B2;Eerste_Tabblad!A$2:C$10;3;ONWAAR)
waarbij Eerste_Tabblad het tabblad met gegevens is en Ander_Tabblad het tabblad is met opgezochte gegevens

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2005 08:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Super! miste de absulote zoekverwijzing!

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij kick ik nogmaals het onderwerp.
Ik heb de lijst welke ONKL heeft gemaakt stap voor stap afgewerkt maar ik krijg bij elke formule dat deze fout is... Heeft iemand de oplossing?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Je zou kunnen beginnen met hier te posten wat jij er uiteindelijk van gemaakt hebt en daarbij te vermelden wat je zelf denkt waar mogelijk de fout zit.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Verkeerde van de twee gekickt in de formule blindheid.
Zal nu de goeie kicken:
[rml][ Excel 2002] Formule probleem[/rml]

Hulp voor dit probleem was super!
excuses
Pagina: 1