Toon posts:

WinXP Unattended met menu naar installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan je naardat je Windows XP heb geinstalleerd automatisch een menu'tje laten starten waarmee je dan programma's kan installeren.
Ook heb ik nog een andere vraag: Hoe kan je als je bijv. MS Office installeerd meteen het serienummer mee installeren?

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:22
Voor office : de office resource kit, voor het menu, gewoon een .html ( of nog beter een .hta ) pagina die je in je start menu steekt, zodat deze opstart wanneer de user inlogt voor de eerste keer ( c:\doc & settings\all users\programs\startup ) en dan bij het verlaten via de exit knop verwijder je de shortcut

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

Topicstarter
en bijv. andere software zoals Winrar?

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Serienummer van Office kan je een administrative Installation Point maken, zie hier

Voor een menu'tje kan je de diverse programmaatjes gebruiken die er voorhanden zijn, zoals WPI bijvoorbeeld :)
(Homepage / Forum )

Verder wil ik je ook wijzen op het Unattended Topic hier op Got:
[rml][ XP] Unattended Install CD Deel 3 (was: OEM CD)[/rml]
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 07:39:
en bijv. andere software zoals Winrar?
Zie bovenstaand topic, en deze zeer uitgebreide tutorial :)

Overigens installeer je Winrar unattended op deze manier:
code:
1
Winrar.exe /S

[ Voor 24% gewijzigd door anandus op 30-05-2005 08:37 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
winrar, is dat niet een betaald pakket zodra je het niet voor prive gebruikt?

ik neem tenminte aan dat jullie het hebben over netwerken voor bedijven, en dus dat het wel betaalde software moet zijn. heb je ook licenties?

wat ik me wel afvraag is, is het mogelijk software unatended en automatisch te instaleren bij het inloggen op een domaincontroler ( win2003 sbs, AD etc.) pakketten zoals office, en autocad, ed?
of wordt dit ingewikkeld?

Verwijderd

Topicstarter
engelbertus schreef op maandag 30 mei 2005 @ 22:46:

ik neem tenminte aan dat jullie het hebben over netwerken voor bedijven, en dus dat het wel betaalde software moet zijn. heb je ook licenties?

wat ik me wel afvraag is, is het mogelijk software unatended en automatisch te instaleren bij het inloggen op een domaincontroler ( win2003 sbs, AD etc.) pakketten zoals office, en autocad, ed?
Het is voor een netwerk (10 computers) en heb geen zin om steeds al die serienummers in te voeren 8)7

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
engelbertus schreef op maandag 30 mei 2005 @ 22:46:

Zoiets kan je denk ik het beste in dit topic vragen:
[rml][ XP] Unattended Install CD Deel 3 (was: OEM CD)[/rml]

Daar zijn meer systeembeheerders die RIS'en, AD'en en allerlei ander jargon wat ik niet ken :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
[rml][ XP] Unattended Install CD Deel 3 (was: OEM CD)[/rml], daar kan je alles vindne. We willen graag dat je zelf wat onderzoek doet voordat je een topic opent. In je topicstart zie ik niet echt terug wat je allemaal al hebt geprobeerd, gezocht en gevonden. Er is ontzettend veel over te vinden. Lees Algemene gedragsregels (Netiquette) daarom nog even door over alle regels die hier op het forum gelden :)

[ Voor 11% gewijzigd door sanfranjake op 31-05-2005 14:46 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.