Toon posts:

SCSI!!?!?!?!?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
HMmm ik heb een VAAG probleem

Het gaat om:

P3 500E @ 500
Abit BE6-2
128 mb pc133
Tekram 390U2W scsi controller
Plextor 32x cdrom speler
Yamaha 8424S writer

Het probleem:
Win98 SE: alles o.k.
Win2000: Alleen scsi controller --> o.k.
win2000: controller + 1 vd apparaten --> crash tijdens het scherm van windows 2000 blabla (dan stopt de voortgangsindicator ook)

Booten van cd gaat ook goed en ze worden ook allebei goed herkent......

Wie weet een oplossing voor m'n probleem :( :(

Verwijderd

Ik heb ook zoiets gehad met mijn Initio 9100 scsi controller.
Uiteendelijk bleek hij niet lekker in het PCI slot te zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Heb al verschillende pci sloten geprobeerd...

en de rest van de hardware is eruit (behalve videokaart)

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Terminatie is ok? Win98 is daar veel minder gevoelig voor dan NT/2000 heb ik gemerkt.

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:17
Heb je al eens geprobeerd de ATA/66 controller in het BIOS te disabelen??

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Verwijderd

Topicstarter
Dit is vaag!?

Als ik de ATA66 controller op het mobo uitschakel start ie wel gewoon door....

Is het een IRQ probleem? dat lijkt me niet wat met scsi controller zonder devices werkt het wel gewoon.....

Fixed een bios update het misschien, heb nu QJ volgens mij. Zijn er al nieuwe?

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Ben bang dat het een Abit BE6 rev II / ATA66 controller probleem is, als ik deze enable dan heb ik nagenoeg hetzelfde probleem als jij, heb echter problemen met de geluidskaart, alhoewel ik nog niet naar mn SCSI controller heb gekregen, het komt er op neer dat als ik de ATA66 Disable, ik geen problemen heb, andersom wil de pc niet starten, of half, of ik krijg de bekend BSOD

Mocht iemand hier een oplossing voor hebben, behalve de BE6 weggooien en voor een ander merk gaan (alhoewel, hier heb ik ook al aan gedacht) dan hoor ik dat graag.

QJ is trouwens de laatste bios versie, er was een QY maar daar zaten teveel bugs in, had ik nog veel meer problemen mee.

R2

• A3-D
  • Laatst online: 13:17
QY is een BIOS versie geweest die geen beta was. Echter waren hier gigantisch veel problemen mee. Mede hierdoor heeft Abit deze versie verwijderd van de diverse (ftp)sites.
Kijk anders een in de nieuwsgroep van Abit, misschien dat je daar "soortgenoten" vindt ;)

Succes!

alt.com.periphs.mainboard.abit

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Verwijderd

ik heb ook een Abit BE6-II en had ook heel veel problemen om mijn ATA66 aan de praat gekrijgen en heb uiteindelijk de Plug en Play uitgezet en de kaarten met alle mogelijk
kombinaties erin gedaan totdat ik een werkend systeem had en het werkt nu best aardig.

Mijn devices zijn:

Adaptec 2920 SCSI controller waarop een Plextor 4220 writer en Ultraplex reader aanhangt.
3com netwerkkaart
SB Live Player 1024

Ik weet wel dat PCI slot 5 en 3 niet echt lekker samen werken als de kaarten niet busmastering capable zijn.

• Ceaser
  • Laatst online: 18-08 17:08
heb in de c't gelezen dat plug n play in het bios uitschakelen met w2k ook vaak wonderen kan doen
Pagina: 1