Geen verbinding met Casema

Pagina: 1
Acties:

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:00
Ik heb de search al geprobeerd, maar wordt niet veel wijzer. Sinds deze week ben ik overgestapt naar Casema Kabelbreed internet. Aansluiten was een fluitje van een cent en het werkte de eerste twee dagen prima. TV & Radio werkte ook perfect, dus niks aan het handje dacht ik zo.

Afgelopen vrijdag viel het internet ineens weg en sindsdien heeft het niet meer gewerkt. Ik had vanavond voor het eerst tijd om er naar te kijken, maar wat ik ook probeer, het modem komt niet verder dan een knipperend "send" lampje. Ook de TV & Radio doen het niet zo goed, beetje ruis en zo. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat zegt Casema erover? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:28
splitter kan defect zijn, probeer het eens zonder de splitter en sluit dan alleen de kabelmodem aan

[ Voor 5% gewijzigd door consolefreak op 29-05-2005 23:25 ]

Verwijderd

Je hebt waarschijnlijk een Motorola modem?!?
Wat zegt je kabelmodem zelf?
Lampjes aan / uit? (buiten je send lampje) staat ie wel online?
Als je je PC op ip-adres 192.168.100.10 zet (subnet 255.255.255.0) en ga dan eens kijken met je browser naar 192.168.100.1
Dan kom je, als het goed is, op je kabelmodem uit en daar kan je veel in aflezen!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2005 23:28 ]

Verwijderd

Browse is naar: http://192.168.100.1/

Werkt dat? Misschien heb je dan iets aan de log files die er staan?

Ik heb ook casema, en bij mij zijn ze tot nu toe 2 keer dowm gegaan, laat in de uurtjes, en niet langer dan zo'n uurtje down.

edit:

Sorry net te laat

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2005 23:28 ]

• Roog1317
Ik heb Casema nog niet gesproken, dat doe ik morgenochtend wel. Probeer eerst wat meer informatie te vergaren.

Zonder splitter aansluiten kan ik even proberen.

Ik heb idd een Motorola modem (zwarte) en ik wist nog niet dat je daarop kon inloggen, dus dat ga ik even proberen ook.

• Roog1317
Nu werkt het ineens weer, zonder er nog wat aan gedaan te hebben. Dit is wel heel vreemd. Zou het signaal te zwak kunnen zijn?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb de vorige week ook behoorlijk wat problemen ondervonden met mijn Casema Broadband. Er waren wat problemen met het netwerk op bepaalde plaatsen, o.m. in den haag. Hoewel er over mijn postcodegebied niks gemeld werd, zat ik ineens aan te kijken tegen een activatiescherm :? Dat had ik al eens ooit gedaan, en even later was het ook weer weg. Heel vaag allemaal. Kennelijk zijn sommige problemen postcode overstijgend ;)
Wat ik je als tip mee wil geven voor je Casema belt (helpdesk is overigens stekr verbeterd qua bereikbaarheid ik had zelfs in de spits gewoon na 1,5 minuten iemand aan de lijn) is dat je even op Casema teletekst moet kijken (onder het mozaikkanaal). Daar staan alle meldingen van bekende problemen en de verwachte oplostermijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Roog1317
Er komt vrijdag een monteur, dus we zullen zien...

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:53
Zou het toeval zijn, hier doet ie opeens ook niks meer (casema/motarola modem/send lampje knippert). Sturen vrijdag ook een monteur langs.

[ Voor 7% gewijzigd door lost95 op 31-05-2005 22:11 ]

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

• Roog1317
Het had met het Abonnee Overname Punt te maken, deze was kapot. Heel vreemd, maar het werkt dus nu iig weer.
Pagina: 1