[OS X 10.4] Geluid werkt niet in applicaties van derden

Pagina: 1
Acties:

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Ik plaats dit topic omdat ik nu al 2 maal hetzelfde probleem ben tegen gekomen in Mac OS X 10.4.

Het probleem is als volgt: in applicaties die niet door Apple gemaakt zijn werkt in sommige gevallen het geluid niet meer. Het probleem ben ik niet tegen gekomen in eerdere versies van Mac OS X, dus ik denk dat het uniek is voor 10.4.

Probleem dat ik had was dat op een gegeven moment het geluid niet meer werkte in Warcraft 3. Daarnaast wilde Halo niet meer opstarten. Vandaag heb ik een oplossing gevonden: als het probleem zich bij je voordoet, moet je GarageBand opstarten en die een paar noten laten afspelen. Daarna zou het probleem weer opgelost moeten zijn. Zelf heb ik vandaag al een re-install van het OS gedaan en van de genoemde games voordat ik deze oplossing vond. Die moeite wil ik jullie besparen.

Meer info is te vinden op deze pagina.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 21:14
[moderator mode]wat wil je nou precies bereiken met dit topic[/]
:+

maargoed ik heb het inderdaad ook weleens gehad nu je het zegt
de situatie waarin:

imac g5, VLC, geen geluid via de onboard speakers, WEL uit de headphones(ja ik probeerde de speakers met headphone kabel eruit ;) )

heb alleen niet getest of bijv itunes het dan wel doet

<edit>
@macwolf hieronder, dat was dus ook een geintje ;) notice the :+
maargoed het is inderdaad een probleempje waarvan je niet weet wat de oorzaak is maar het is wel waarschijnlijk inderdaad dat tiger de oorzaak is.

ik draai overigens 10.4.1 en heb het bij zowel 10.4.0 als 10.4.1 meegemaakt

[ Voor 31% gewijzigd door bolleh op 30-05-2005 01:28 ]

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
bolleh schreef op zondag 29 mei 2005 @ 23:59:
... wat wil je nou precies bereiken met dit topic ...
:+

...
Doel is de knowledge base vullen met een probleem waar ik al 2 keer mee te maken heb gehad. Ik denk dat weinig mensen er plezier in scheppen om opnieuw (systeem) software te installeren e.d. zonder succes. Het probleem kan ook worden veroorzaakt door VLC, wat je zelf ook al aangeeft. Het probleem is moeilijk te bepalen, daarom lijkt het me handig de mede GoT'ters hierover te informeren. Het was ook niet makkelijk om de oplossing te vinden op internet.

[ Voor 9% gewijzigd door MacWolf op 30-05-2005 01:10 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.