Toon posts:

MSI K8 Neo4 Platinum start niet door, beeld zwart.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onderstaand setje in elkaar gezet :

MSI K8 NEO4 Platinum (Nforce4 Ultra)
2x512 PC3200 Twinmos (BH5)
Samsung 200gb
Antec Sonato 380w
Sapphire x700le

Dit netjes in elkaar gebouwd, geinstalleerd ed. en alles werkte perfekt!
Vanmiddag de pc naar mijn broer gebracht (want hij is voor hem, ik heb hem in elkaar gezet, en geinstalled met WinXP) en 5 uur later kreeg ik een belletje dat de pc opeens uit was gegaan
en niet meer aan was te krijgen. Pc opgehaald, en inderdaad, als je de power knop indrukt geeft gaan de fannetjes een millseconde draaien en hij gaat dan gelijk uit. MB thuis eruit gehaald om te kijken
of het misschien een soort van sluiting was. Toen ik het bord eruit haalde en aan wilde zetten leek het te werken. Dus terug ingebouwd en weer aan, wederom niks ff gaat het blauw lampje van de Antec kast aan, en de fannetjes draaien een milliseconde en paf uit. Verder gekeken en 1 voor 1 de componenten eruit gehaald en getest, niks helaas. Tot ik de ATX 12v stekker eruit haalde en toen wilde starten. De pc ging aan ! Maar daarmee is alles gezegd, hij gaat aan, alle fannetjes op volle toeren en geen startpiep en dus lijkt het moederbord dus kapot te zijn. Anders zou je wel bij bv. geen vga kaart of geen geheugen een paar piepen vanuit de speaker moeten horen.
Alleen gek dat het bord wel start als de 12v stekker er uit is?? Ik heb ook het bios gereset, batterij eruit gehaald en nog meer van deze dingen maar het mag niet baten :( heeft iemand misschien nog een idee? Het systeem heeft iig 2 dagen goed gewerkt. Ik heb ook getest met een andere voeding, maar helaas het hetzelfde probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2005 21:27 ]

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:34
Dus (als ik het goed begrijp) werkt alles goed in een lab opstelling? Zo ja, dan zal er toch iets kortsluiting maken als het in je kast zit.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, in een lab situatie leek het te werken (toen had ik ook de 12v stekker los, en ik hoorde hem toen gewoon aangaan dus ik dacht dat het goed was, niet gecontroleerd of ik beeld had en dus teruggebouwd. Maar het lijkt mij dat het MB doorgefikt is ofzo. Normaliter hoort het MB te piepen, en de fannetjes van de NB, VGA kaart en de CPU koeler terug te zetten nadat ze full speed opspinnen.

• Nilco
Ik denk dan dat of je bord of je cpu kapot is. Heb je de cpu er al een keer uitgehaald en er opnieuw ingedaan?

[ Voor 13% gewijzigd door Nilco op 29-05-2005 21:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
nop, maar denk je dat echt? ik heb hier nog 2 andere cpus liggen om te proberen, maar dan krijg je toch een paar piepjes achter elkaar?

• Nilco
Als je een andere cpu er in doet en alles loopt normaal, vervolgens de oude cpu er in. Als ie dan weer niets doet weet je dat cpu kapot is.

Verwijderd

Topicstarter
tja is wel waar, weinig zin in :) maar moet maar ff voor de zekerheid.

• Nilco
En doet ie met die andere cpu's ook niets dan is je bord kapot.

Verwijderd

Topicstarter
Dat was snel :) cpu werkt, dus dat is ok, zo snel gaan die dingen niet kapot. MB'tje maar rma'en.

• Nilco
Ik weet niet wat MSI met die Nforce moederborden doet, maar zelf heb ik ook (neo2) moeten rma'en.
En hiet op GOT lees je ook niets anders dan MSI Nforce borden rma.

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Goh die worden ook als warme broodjes verkocht... raar heh :P
Zeker na het succes van de Nforce 3 MSI mobos.

[ Voor 29% gewijzigd door J0J0 op 29-05-2005 22:04 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
En de andere cpu op het MSI bordje geprobeerd, maar hetzelfde symptoon, iig bedankt voor het meedenken !

Verwijderd

Topicstarter
Het is ook mijn laatste MSI bord :) heb al flink wat met een Asus A8n-SLI en een DFI Nforce gewerkt, en die bordjes bevallen me ook stukken beter, vooral met overklokken en status overzichten (ledjes enzo).

• Nilco
Begrijp me niet verkeerd. Ik zeg niet dat MSI slecht is. Heb al heel wat Intel-systemen gebouwd met MSI borden en nooit een klacht gehad. Maar krijg met de Nforce3/4 borden heel wat pc's terug.
(In mijn avond uren bouw ik systemen voor vrienden en vrienden van)

Verwijderd

Topicstarter
Ik bouw dus ook in de avonduren voor vrienden en familie en co. Tot nu toe 5x een Asus A8n-SLI ingebouwd, 2x een DFI Nforce4 zonder problemen. Sowieso is dit mijn eerste mb. die stukgaat :( dikke pech, hopelijk voor MSI en mij was dit de laatste :)

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
HaHa in het geval van jou is het sowieso de laatste lees ik... :+

[ Voor 4% gewijzigd door J0J0 op 29-05-2005 23:56 ]

specs

Pagina: 1