Toon posts:

[MCE 2005] Is mijn plannetje mogelijk? :)

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt mij relaxt om een computer te hebben die ook echt dienst doet als media center. Blij dat ik dus was toen media center edition uitkwam ^_^. Maar ik ben niet iemand die even 150e neer kan lappen voor een media center ding met remote etc.

Nu is mijn plan om gewoon een cd op de kop te tikken met daarop XP-MCE en verder geen poespas (kaarten, afstandbediening etc allemaal niet). Die ga ik dan installeren en als remote probeer ik een telefoon te gebruiken (k750i schijnt dit te kunnen :)), een telefoon moet ik toch nog kopen.

Maar is het mogelijk Media Center werkende te krijgen zonder al die kaarten en afstand bediening? Daarbij is dit mijn enige PC dus ik wil het ook gewoon als PC blijven gebruiken. Kan dit bij media center? Want je ziet overal dat gave menu met My pictures etc maar kan je ook gewoon bij je dekstop komen? Dat je het allebei kan gebruiken. Alvast hartelijk bedankt voor jullie reacties :)

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Als je wat meer onderzoek gedaan had wist je natuurlijk dat je je medaicenter ook als gewone PC kon gebruiken... :X

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 21:09:
Het lijkt mij relaxt om een computer te hebben die ook echt dienst doet als media center. Blij dat ik dus was toen media center edition uitkwam ^_^. Maar ik ben niet iemand die even 150e neer kan lappen voor een media center ding met remote etc.

Nu is mijn plan om gewoon een cd op de kop te tikken met daarop XP-MCE en verder geen poespas (kaarten, afstandbediening etc allemaal niet). Die ga ik dan installeren en als remote probeer ik een telefoon te gebruiken (k750i schijnt dit te kunnen :)), een telefoon moet ik toch nog kopen.

Maar is het mogelijk Media Center werkende te krijgen zonder al die kaarten en afstand bediening? Daarbij is dit mijn enige PC dus ik wil het ook gewoon als PC blijven gebruiken. Kan dit bij media center? Want je ziet overal dat gave menu met My pictures etc maar kan je ook gewoon bij je dekstop komen? Dat je het allebei kan gebruiken. Alvast hartelijk bedankt voor jullie reacties :)
Nope is niet mogelijk. Je hebt toch echt de kaart nodig..

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
De kaarten moeten door mce ondersteund worden anders werkt het niet. met uitzondering van ati aiw kaarten daar blijkt een hack voor te zijn. afstandbediening heb je niet nodig dat kun je ook met het toetsenbord of met die telefoon

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 21:06
Kijk anders eens naar Meedio. Komt op hetzelfde neer maar heeft veeel meer mogelijkheden doordat er allerlei themes en plugins voor te downloaden zijn.

Sowieso werken ze beiden (MCE en Meedio) ook gewoon met een muis, hoewel een afstandsbediening natuurlijk wel gelikter is. Hoe dat met die telefoon zit weet ik niet (misschien Bluetooth?)

Omdat Meedio op ieder Windows besturingssysteem draait vanaf Win2000, kun je uiteraard ook dit nog blijven gebruiken. Windows MCE installeert zich als besturingssysteem, maar blijft eigenlijk ook gewoon Windows XP in een ander jasje. Je kunt dus ook gewoon uit die GUI, om in gewoon Windows te werken. Misschien dat er wat functionaliteiten zijn weggelaten die in XP wel zitten, ik heb het niet zo ver bestudeerd.

Ik had op mijn HTPC in eerste instantie ook MCE geïnstalleerd maar ben toch overgestapt op Meedio vanwege de grotere mogelijkheden.

Verwijderd

Je kunt MCE gewoon installeeren, zonder tv kaart (ik neem aan dat dat de kaart is die je bedoelt) en een afstandsbediening is ook niet noodzakelijk, MCE draait alleen pas goed als je videokaart 64 mb geheugen heeft, of meer natuurlijk

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
het klinkt echter alleen een beetje nutteloos

Verwijderd

Windows XP MCE is alleen bij Original Equipment Manufacturers verkrijgbaar, en mag dus alleen met nieuwe pc's verkocht worden. Als je dus aan de cd geraakt zonder een pc met een geldige OEM-licentie ben je eigenlijk strafbaar bezig, zie ook: [rml][ alg] Conflict met MS over MCE Licentie code*[/rml]

Verder denk ik ook niet dat het mogelijk is, MCE zal bij het opstarten steeds een error geven over een "niet-ondersteunde videokaart".

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2005 22:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een radeon 9700 Pro, ondersteund hij die niet?

Verwijderd

Topicstarter
Hyperion thanks! Dat meedio is idd erg rlxt!!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
windows mce is gewoon windows xp. je komt eerst op bureaublad. en dan vind je ergens in het start menu gewoon een programma dat media center heet.
Verder denk ik ook niet dat het mogelijk is, MCE zal bij het opstarten steeds een error geven over een "niet-ondersteunde videokaart".
volgens mij mag je iedere videokaart gebruiken die je wilt. als tv-kaart kan je het beste een hauppauge pvr150mce kopen. is iets van 80 euro.

Verwijderd

Spacejam schreef op maandag 30 mei 2005 @ 18:43:
volgens mij mag je iedere videokaart gebruiken die je wilt.
Het zal je soms wel lukken om het werkend te krijgen (met wat registry hacks eventueel), maar anders kom je op een foutmelding als deze wanneer je het Media Center programma probeert op te starten:Afbeeldingslocatie: http://img253.echo.cx/img253/8713/gpuerror7os.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Is er ergens een lijst met videokaarten die wel compitabel zijn?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 18:32:
Is er ergens een lijst met videokaarten die wel compitabel zijn?
Een goede start: [rml][ MCE 2005] Post hier je werkende configuratie - help anderen[/rml] :)

• 652cc
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-03 20:05
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 10:49:
Hyperion thanks! Dat meedio is idd erg rlxt!!
Dat Meedio lijkt me ook wel relaxt. Alleen ze hebben de handel aan Yahoo! verkocht lees ik net... Was dit programma gratis te downloaden? Zo ja is het nog ergens te vinden?

"Who are you to wave your finger?"

Pagina: 1