Dit is mijn eerste topic, en ik vond dat hij niet in de overige forums thuis paste, dus ik hoop dat ik hem hier goed neergezet heb.
De situatie is alsvolgt:
Ik ben in het bezit van een Compaq Armada 1750, volgens het bios is deze laptop 31/12/98 uit de fabriek gekomen. Vanaf het begin dat ik hem heb (~feb. 2000) draai ik er Windows 98 SE op. Aangezien ik via mijn school goedkoop aan een licentie van Windows XP heb kunnen komen, heb ik deze erop gezet. Alles draait gewoon normaal als hoe XP op een P2 draait, alleen stuit ik op een volgend probleem:
Windows XP heeft geen drivers of iets dergelijks voor de accu die aanwezig is in de laptop, met als gevolg dat ik niet kan zien hoelang de laptop nog tegaan, kwa tijd, heeft op de accu. Het gekke is dat er het icoontje waar normaal de batterij staat wel in de systray staat, maar als ik de stekker van de laptop haal blijft deze zeggen dat de laptop op netstroom werkt. En daar wil ik graag gewoon de stand van de batterij krijgen.
Wat heb ik al geprobeerd?
Heeft iemand bovenstaand probleem wel eens gehad en weet hoe deze op te lossen?
De situatie is alsvolgt:
Ik ben in het bezit van een Compaq Armada 1750, volgens het bios is deze laptop 31/12/98 uit de fabriek gekomen. Vanaf het begin dat ik hem heb (~feb. 2000) draai ik er Windows 98 SE op. Aangezien ik via mijn school goedkoop aan een licentie van Windows XP heb kunnen komen, heb ik deze erop gezet. Alles draait gewoon normaal als hoe XP op een P2 draait, alleen stuit ik op een volgend probleem:
Windows XP heeft geen drivers of iets dergelijks voor de accu die aanwezig is in de laptop, met als gevolg dat ik niet kan zien hoelang de laptop nog tegaan, kwa tijd, heeft op de accu. Het gekke is dat er het icoontje waar normaal de batterij staat wel in de systray staat, maar als ik de stekker van de laptop haal blijft deze zeggen dat de laptop op netstroom werkt. En daar wil ik graag gewoon de stand van de batterij krijgen.
Wat heb ik al geprobeerd?
- Windows 98 kaal geinstalleerd, aangezien deze versie van Windows mijn accu-status wel kan laten zien, en daarna geupgrade naar Windows XP met als gevolg dat ik alleen maar te zien krijg in de systray dat de laptop op netstroom werkt zoals in mijn bovenstaande verhaal.
- Het internet afgezocht naar drivers voor de Compaq Armada 1750, ik kwam o.a. terecht op de site van HP maar zodra ik klik op zelfs een link van hun 'Compaq Armada 1750 drivers' krijg ik een 404, mail gestuurd maar krijg zelfs geen reactie
- De search afgezocht van GOT, genoeg problemen met de Armada 1750 kunnen vinden maar niet mijn probleem.
- Gegoogled, maar dat kom je een beetje op hetzelfde als bij punt 2
Heeft iemand bovenstaand probleem wel eens gehad en weet hoe deze op te lossen?