Toon posts:

[accu] laat zich niet zien in XP

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit is mijn eerste topic, en ik vond dat hij niet in de overige forums thuis paste, dus ik hoop dat ik hem hier goed neergezet heb.

De situatie is alsvolgt:

Ik ben in het bezit van een Compaq Armada 1750, volgens het bios is deze laptop 31/12/98 uit de fabriek gekomen. Vanaf het begin dat ik hem heb (~feb. 2000) draai ik er Windows 98 SE op. Aangezien ik via mijn school goedkoop aan een licentie van Windows XP heb kunnen komen, heb ik deze erop gezet. Alles draait gewoon normaal als hoe XP op een P2 draait, alleen stuit ik op een volgend probleem:

Windows XP heeft geen drivers of iets dergelijks voor de accu die aanwezig is in de laptop, met als gevolg dat ik niet kan zien hoelang de laptop nog tegaan, kwa tijd, heeft op de accu. Het gekke is dat er het icoontje waar normaal de batterij staat wel in de systray staat, maar als ik de stekker van de laptop haal blijft deze zeggen dat de laptop op netstroom werkt. En daar wil ik graag gewoon de stand van de batterij krijgen.

Wat heb ik al geprobeerd?
  • Windows 98 kaal geinstalleerd, aangezien deze versie van Windows mijn accu-status wel kan laten zien, en daarna geupgrade naar Windows XP met als gevolg dat ik alleen maar te zien krijg in de systray dat de laptop op netstroom werkt zoals in mijn bovenstaande verhaal.
  • Het internet afgezocht naar drivers voor de Compaq Armada 1750, ik kwam o.a. terecht op de site van HP maar zodra ik klik op zelfs een link van hun 'Compaq Armada 1750 drivers' krijg ik een 404, mail gestuurd maar krijg zelfs geen reactie :S
  • De search afgezocht van GOT, genoeg problemen met de Armada 1750 kunnen vinden maar niet mijn probleem.
  • Gegoogled, maar dat kom je een beetje op hetzelfde als bij punt 2 ;)
Dus op mijn vraag in te korten:
Heeft iemand bovenstaand probleem wel eens gehad en weet hoe deze op te lossen?

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Kijk of je accu er goed in zit.
Heb het zelf namelijk ook wel eens gehad.
Hij bleef maar aangeven dat hij op netstroom werkte, ook als je de stekker er uit haalde.
Bleek dat de accu net niet helemaal lekker zat, maar wel contact maakte om stroom te geven.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

http://h18007.www1.hp.com...=en_US&prodSeriesId=96222

Als je ff doorklikt en dan de driverlijst voor Windows 2000 bekijkt zie ik wel allerlei tooltjes zoals Compaq Power Management staan. Wellicht zit daar wat voor je bij?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk of je accu er goed in zit.
Heb het zelf namelijk ook wel eens gehad.
Hij bleef maar aangeven dat hij op netstroom werkte, ook als je de stekker er uit haalde.
Bleek dat de accu net niet helemaal lekker zat, maar wel contact maakte om stroom te geven.
Ik heb mijn accu eruit gehaald, en weer erin gedaan, maar het probleem bleef zich nog steeds voordoen, ook toen ik mijn floppy-element eruit haalde en daar mijn accu in deed, ik kan namelijk aan de linkerkant en aan de rechterkant een accu kwijt.
limoentje schreef op zondag 29 mei 2005 @ 21:12:
http://h18007.www1.hp.com...=en_US&prodSeriesId=96222

Als je ff doorklikt en dan de driverlijst voor Windows 2000 bekijkt zie ik wel allerlei tooltjes zoals Compaq Power Management staan. Wellicht zit daar wat voor je bij?
Ik heb dit gedownload en geinstalleerd en dat heeft mijn probleem gedeeltelijk opgelost! Als ik nu naar Energiebeheer ga in het configuratiescherm heb ik 2 nieuwe tabbladen erbij gekregen: Compaq Voeding en Energiebesparings-instelling accu. Daar krijg ik nu te zien dat mijn accu wordt opgeladen als ik de laptop gebruik op netstroom, en ik kreeg ook te zien als ik de laptop van netstroom afhaalde dat hij bezig was op de accu en dit alles onder het tabblad Compaq Voeding.

Het enige jammere aan deze oplossing is dat ik nog steeds het stomme icoontje van Windows XP in me taakbalk heb dat de laptop alleen op netstroom werkt. Maar ach daar zal ik het denk ik mee moeten doen. Een voordeel wat er wel bij is gekomen is dat ik met de Power management tool tot op elke procent kan instellen hoe snel me processor draait en dat kan stroom schelen ;) dus ben er wel een stuk mee opgeschoten! :)

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Je moet in Energiebeheer naar het tabblad 'Geavanceerd' gaan, daar kun je een vinkje zetten voor 'Pictogram altijd in het systeemvak weergeven', dan blijft het icoon ook zichtbaar als de laptop op de accu werkt :). Die Compaq tooltjes zijn erg handig inderdaad (Armada m300 bezitter).

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
Japie_17 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 22:19:
Je moet in Energiebeheer naar het tabblad 'Geavanceerd' gaan, daar kun je een vinkje zetten voor 'Pictogram altijd in het systeemvak weergeven', dan blijft het icoon ook zichtbaar als de laptop op de accu werkt :). Die Compaq tooltjes zijn erg handig inderdaad (Armada m300 bezitter).
dat is op dit moment het probleem niet, het pictogram staat er wel alleen hij blijft aangeven dat de laptop op netstroom werkt, er staat dus een icoontje van een stekkertje in de tray ;)

met de diagonistic tool wordt dit aangegeven:

Voedingsbron . . . . . . . . . AC
Accustatus . . . . . . . . . Geen systeemaccu

da klopt volgens mij ook al niet, maargoed met mijn M300 heb ik hier overigens nooit last van gehad deze draait dezelfde versie als XP als op deze laptop staat en daar wordt het wel aangegeven. Helaas doet nog maar de helft van me beeld het op de M300 dus als notebook onbruikbaar geworden ;)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:55

Mentalist

[avdD]

Dit is mijn eerste topic, en ik vond dat hij niet in de overige forums thuis paste, dus ik hoop dat ik hem hier goed neergezet heb.
Goed eerste topic :). Het is idd een moeilijke, maar imho hoort dit topic toch in WOS alszijnde softwareprobleem met Windows. Ik move 'm wel voor je :)

Overige Hardware -> Windows Operating Systems

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1