[2003] Outlook2003 hangt bij openen mail op terminal server*

Pagina: 1
Acties:
  • 348 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Dit topic is een vervolg op [rml][ 2003] Hangende Office applicaties op terminal server*[/rml]

Omdat het probleem met de hangende Office applicaties niet opgespoord konden worden is besloten de test voort te zetten met Office 2003 (eerst alleen met Outlook 2003, maar ook dan bleven de Word sessies hangen).

Nu is het probleem verkleind tot een hangende Outlook sessie bij het openen van een mail, niet altijd maar zeg maar random gedurende de dag, wel degelijk iets anders dan het spontaan hangen van alle Office applicaties). Echter waar het in zit is nog steeds een raadsel, ik heb eigenlijk nog 3 akties op mijn lijstje staan.

- Windows 2003 SP1 op de Exchange server installeren
- Exchange SP1 installeren
- Metaframe 4.0 upgrade om gebruik te kunnen maken van application isolation en zodoende kijken of het probleem blijft bestaan.

De eerste twee akties zijn puur voorzorg, ik heb niet het idee dat de Exchange server de oorzaak is, de derde akties zou het probleem op kunnen lossen mits het een dll conflict is, maar met welke applicatie zou ik (nog) niet weten.

Bij een hangende Outlook sessie is het me wel opgevallen dat een aantal applicaties die heb heb geprobeerd op dat moment gewoon opstarten, maar iSeries Access for Windows laat alleen het proces in de taskmanager zien maar start geen interface op. Ik heb echter het idee dat dit gewoon het gedrag van de applicatie is.

Bij het hangen van Outlook wordt 100% CPU tijd bezet, deze wordt echter door RES Powerfuse afgekapt op 25%.

Ik hoop dat hier nog ideeën neergezet worden....:)

edit:

Misschien kan een mod nog 'terminal server' aan de topictitel toevoegen ?
Office 2003 draait met de laatste updates.

[ Voor 7% gewijzigd door seq_uence op 29-05-2005 20:25 ]

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-11-2025

WPN

ik heb de vorige topic niet gelezen, maar misschien dat je iets hebt aan PROCESS EXPLORER van sysinternals

process explorer
kan je alle processen mee zien en welke dll's ze gebruiken

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• seq_uence
We kijken ook steeds met process explorer mee inderdaad, maar zonder iets te vinden tot nu toe...

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-02 08:39

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Ik heb hetzelfde,

ik heb 'expres' (nouja niet helemaal) exchange SP1 later als 2k3 sp1 geinstalleerd. Misschien is hier wat fout gegaan.

heeft bij mij trouwens alleen met outlook te maken (exchange dus) en niks met citrix

[ Voor 28% gewijzigd door DDemolition op 30-05-2005 09:52 ]

Specs: Server, WS boven, WS beneden

Verwijderd

Dan heb je misschien wel dezelfde symptomen maar omdat hetom een totaal andere omgeving gaat kan je beter een topic openen in Officesuites en -software waarin je duidelijk aangeeft wat je al gedaan hebt om dit op te lossen.

Aan TS:
zijn dit bepaalde soorten email (zoals html)? Hebben alle gebruikers er last van? Heb je logging op outlook al eens aangezet? Zie http://office.microsoft.c...tance/HA011742661033.aspx. Errors in je Exchange server log? Wat voor Exchange aware virusscanner draai je? Die buiten kantooruren al eens uitgezet om te kijken of dat een verschil maakt? Als je ook een file based antivirus draait, staan je exclusions dan goed?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2005 12:16 ]

• seq_uence
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 10:32:
Dan heb je misschien wel dezelfde symptomen maar omdat hetom een totaal andere omgeving gaat kan je beter een topic openen in Officesuites en -software waarin je duidelijk aangeeft wat je al gedaan hebt om dit op te lossen.

Aan TS:
zijn dit bepaalde soorten email (zoals html)? Hebben alle gebruikers er last van? Heb je logging op outlook al eens aangezet? Zie http://office.microsoft.c...tance/HA011742661033.aspx. Errors in je Exchange server log? Wat voor Exchange aware virusscanner draai je? Die buiten kantooruren al eens uitgezet om te kijken of dat een verschil maakt? Als je ook een file based antivirus draait, staan je exclusions dan goed?
- Het komt voor bij elk type mail, ook bij nieuwe mail maken
- Outlook logging leverd tot nu toe niets op
- Exchange server log geen bijzonderheden
- We draaien geen Exchange aware virusscanner
- Sophos scanned geen Echange files en niet de swap file

Het lijkt erop dat de problemen tegen de middag beginnen te komen, en dan gaan er vaak een aantal gebruikers (7 van de 15 testusers bv.) vastlopen in Outlook, dit in redelijke korte tijd na elkaar. Zeg maar met zo'n 10 tot 15 minuten ertussen.

• seq_uence
DDemolition schreef op maandag 30 mei 2005 @ 09:48:
Ik heb hetzelfde,

ik heb 'expres' (nouja niet helemaal) exchange SP1 later als 2k3 sp1 geinstalleerd. Misschien is hier wat fout gegaan.

heeft bij mij trouwens alleen met outlook te maken (exchange dus) en niks met citrix
Kun je me vertellen hoe je erachter kwam dat het in de Exchange server zit, had je bepaalde meldingen in de log ? Ik heb nl. helemaal niet het idee dat het daar in zit....

Ik heb dus op de Exchange server geen SP1 staan, en ook nog een Windows 2003 SP1

[ Voor 9% gewijzigd door seq_uence op 31-05-2005 14:11 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kleine titeledit: [Windows 2003] Outlook 2003 hangt bij openen mail. > [2003] Outlook2003 hangt bij openen mail op terminal server*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 15:54

mutsje

Certified Prutser

Je weet dat om Exchange 2003 goed te laten lopen op een Windows Server 2003 met SP1 je een hotfix moet installeren?

• seq_uence
mutsje schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 06:00:
Je weet dat om Exchange 2003 goed te laten lopen op een Windows Server 2003 met SP1 je een hotfix moet installeren?
Ik dacht dat er een hotfix geinstalleerd moest worden om Exchange SP1 te installeren op een Windows 2003 machine zonder SP1, deze hotfix zit bij SP1 in.

Maar welke hotfice bedoel je dan, kan deze nog niet vinden...
Moet wel een hotfix installeren voor Exchange 2003 Sp1 ivm met een cluster.

Ik zoek alle issues natuurlijk eerst uit voordat ik ga updaten. :)

[ Voor 7% gewijzigd door seq_uence op 01-06-2005 10:40 ]

• dennizdotcom
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-08-2024
Is hier al een oplossing van? Ik zit met hetzelfde probleem!!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

dennizdotcom schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 13:05:
Is hier al een oplossing van? Ik zit met hetzelfde probleem!!
Wedden dat jij niet hetzelfde probleem hebt?
En wat denk je te bereiken met het omhoog schoppen van twee topics uit het jaar kruik zonder iets te vertellen over jouw specifieke situatie?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1