Past batterij lader en batterijen wel bij elkaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 278 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 12:04
Ik heb sinds een aantal maanden een andere foto camera en daar gaan in plaats van een accu, NiMH batterijen in. Ik heb dus bij de locale computerboer 2 pakken van 4 Hahnel batterijen gekocht, welke 2350mAh zijn.

Een lader hoefde ik niet te kopen omdat ik nog een NiMH lader had liggen, welke ik gekocht had bij een stel Philips Multilife batterijen (1100mAh).

Het probleem is echter (vanaf het begin al) dat wanneer ik mijn batterijen oplaad ze vaak maar 2 foto's meegaan, maar soms dan laad ik ze op en dan doen ze het gewoon meer dan 300 foto's (met flits).

De lader slaat automatisch af, en dan gaat er een groen lampje branden, de batterijen meerdere keren opladen (door ding uit stopcontact te trekken en 5 sec later weer er in te doen) heeft geen nut.

Is er een manier om erachter te komen of de batterijen bij mijn lader passen ? Moet ik een andere lader kopen, of zijn mijn batterijen gewoon *kut*.

De specs van mijn lader :
Philips Multilife Rapid Compact Charger
Input : 230V~/50Hz/40mA/7,7W
Output : 1-4x1,35V / 130/250mA
Output : 1-2x10,15V/14mA
Type : PNM600

Specs van batterijen :
Hahnel Rechargeables
NiMH 2350mAh

P.S. : In het grote batterijen + lader topic uit 2004 stond niets wat mij hielp.

[ Voor 5% gewijzigd door sorted.bits op 29-05-2005 20:01 ]

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-02 17:34

DataGhost

iPL dev

heb ik ook gehad, zelfde lader, Duracell 1800 mAh batterijen... als ik ze met 4 tegelijk in de lader deed hielden de eerste 2 het een paar uur uit op mn discman, de laatste 2 maar 10 minuten ofzo... simpel opgelost door voort alleen de eerste 2 slots te gebruiken om batterijen te laden en de andere 2 leeg te laten :)

• deleenheir
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-02 10:35
Om het simpel te maken heb je 3 soorten laders:

1. Zeer oude/goedkope laders die constant blijven laden totdat je de batterijen eruit haalt. Erg ongezond voor je bat.
2. Laders die met een timer werken. Ze stoppen met laden na x aantal uur. Matig van prijs
3. Laders die checken of de batterijen volledig volgeladen zijn ens toppen met laden als ze vol zijn. Duurder van prijs.

Bij mijn memorex lader (een lader van het 2de type) staat er bij output DC 4 x 1.4V 380mA. Deze lader is voor 1800 - 2100 mA AA batterijen. het kan dus zijn dat je lader niet genoeg juice (mA) kan leveren.

edit:
na het lezen van het bericht van DataGhost:
Zou idd kunnen werken dan moet je lader maar de helft mA leveren en dat zou hij moeten kunnen... Proberen zou ik zeggen ;)

edit2:
Ik raad het gebruik van snelladers af vermits deze ervoor zorgen dat je batterijen sneller verslijten :(

[ Voor 22% gewijzigd door deleenheir op 29-05-2005 20:17 ]

"If it works, don't fix it"

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 12:04
DataGhost schreef op zondag 29 mei 2005 @ 20:08:
heb ik ook gehad, zelfde lader, Duracell 1800 mAh batterijen... als ik ze met 4 tegelijk in de lader deed hielden de eerste 2 het een paar uur uit op mn discman, de laatste 2 maar 10 minuten ofzo... simpel opgelost door voort alleen de eerste 2 slots te gebruiken om batterijen te laden en de andere 2 leeg te laten :)
Vervelende is dan dat ik 2x een setje moet opladen :D, ik ga eerst eens proberen of dat werkt, anders ben ik toch aan een andere lader toe, ben ik bang.