Mag een meervoudige login op het forum met zelfde username

Pagina: 1
Acties:

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:45
Ik heb geen wenselijke gedragregel kunnen vinden over gelijktijdige meervoudige inlog op het forum, is hiervoor een richtlijn.

Via remote en KVM kan ik met verschillende PC's gelijktijdig het internet op, via verschillende providers dus ook met verschillende IP adressen en meerdere PC's per IP (tot 4 providers met 5-6 IP's).
Tot nu toe heb ik geen problemen ondervonden bij het surfen door de fora, maar is het wenselijk.
Ik maak gebruik van firefox en automatische log bij opening, de browser blijft soms openstaan op het forum terwijl ik inmiddels naar een andere PC ben overgeschakeld.

Of moet ik meerdere gebruikers namen aanmaken, 1 voor elke IP, zodat ik de optie bij de inlog kan gebruiken om een gebruiker aan een specifiek IP te koppelen. Dit laatste lijkt mij nogal verwarrend voor de lezer bij een reactie.

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Klik eens op logout rechtsboven ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/59592/thumb.png
^^ Click ^^

Lijkt me geen probleem dus he? :P

[ Voor 41% gewijzigd door RobIII op 29-05-2005 19:07 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-12 10:45
Ik sta gemiddeld ook op zo'n 4 a 5 pc's ingelogd. Op mijn werk 2 a 3 pc's, bij mijn ouders thuis, op mijn eigen pc's natuurlijk. En natuurlijk gebruik ik overal dezelfde username.
Doe je met MSN etc. toch ook?

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:11

Tux

Als een account door één persoon gebruikt wordt is het goed. Dan maakt het niet uit of je op één of honderd pc's ingelogd bent.
Als het niet zou mogen zou het forum wel zo ingesteld staan dat elke gebruiker maar één sessie tegelijk mag hebben.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:04

momania

iPhone 30! Bam!

Op het forum mag je maar 1 account hebben.

Wat jij bedoeld is meerdere sessies, en dat is gewoon toegestaan. De optie om je ip-adres te koppelen is ook voor een sessie en niet voor een user ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:45
Dank, niet elk forum stelt het op prijs dat je gelijktijdig via verschillende IP's actief bent.
Dat men actief kan zijn van meerdere IP's is denk ik normaal maar gelijktijd is nog niet zo algemeen denk ik, want dat roept de verdenking op dat meerdere users één account gebruiken.
Men moet tenslotte het geheel ook in gaten kunnen houden.

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:39

crisp

Devver

Pixelated

Accountsharing word inderdaad niet op prijs gesteld, maar is vaak ook wel snel duidelijk; iedereen heeft natuurlijk zijn eigen manier van reageren enzo. Meerdere sessies op hetzelfde account is geen enkel probleem; ik heb hier ook meerdere PC's staan via welke ik ingelogd ben.

Intentionally left blank

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:25
crisp schreef op zondag 29 mei 2005 @ 21:05:
Accountsharing word inderdaad niet op prijs gesteld, maar is vaak ook wel snel duidelijk; iedereen heeft natuurlijk zijn eigen manier van reageren enzo. Meerdere sessies op hetzelfde account is geen enkel probleem; ik heb hier ook meerdere PC's staan via welke ik ingelogd ben.
Vraagje uit nieuwsgierigheid, ben jij dan de enige die ze gebruikt, of komen de anderen (of andere) gewoon nooit op GoT. Een account van een crewlid is wat dat betreft natuurlijk gevaarlijker dan mijn of Domba's sessie :)

En sessies op externe locaties beëindig je altijd neem ik aan?

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Morax schreef op zondag 29 mei 2005 @ 21:43:
Vraagje uit nieuwsgierigheid, ben jij dan de enige die ze gebruikt, of komen de anderen (of andere) gewoon nooit op GoT. Een account van een crewlid is wat dat betreft natuurlijk gevaarlijker dan mijn of Domba's sessie :)
Ik gok dat crisp z'n computers thuis bedoelt, en z'n machine op het kantoor ;)
En sessies op externe locaties beëindig je altijd neem ik aan?
Als 'ie dat niet doet ga ik hem slaan ja :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:25
moto-moi schreef op zondag 29 mei 2005 @ 22:09:
[...]

Ik gok dat crisp z'n computers thuis bedoelt, en z'n machine op het kantoor ;)
Maar ik weet niet hoeveel mensen er bij hem thuis wonen, dus kan het best zijn dat er meer mensen in hetzelfde huis wonen (schijnt nog helemaal niet zo raar te zijn :P) en dan misschien ook de PC's gebruiken? :)

Edit:
Sorry voor mijn beetje bijdehante opmerking, ik zie nu pas dat het niet duidelijk was dat ik de machines bij hem thuis bedoelde idd :/ :>

[ Voor 18% gewijzigd door Morax op 29-05-2005 22:19 ]

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Morax schreef op zondag 29 mei 2005 @ 22:12:
[...]

Maar ik weet niet hoeveel mensen er bij hem thuis wonen, dus kan het best zijn dat er meer mensen in hetzelfde huis wonen (schijnt nog helemaal niet zo raar te zijn :P) en dan misschien ook de PC's gebruiken? :)
Ik bedoel inderdaad de machines bij mij thuis. En de enige die daar verder bij kan komen is mijn vrouw, en die weet dat ze niet mag reageren onder mijn account (en anders volgen er lijfstraffen :P ).

Intentionally left blank

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:39

Arno

PF5A

Zou een reden kunnen zijn om het juist wel te doen :D

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Arno schreef op maandag 30 mei 2005 @ 00:13:
Zou een reden kunnen zijn om het juist wel te doen :D
Mijn sex-leven gaat jou niets aan... :+

Intentionally left blank

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-12 16:48

NMe

Quia Ego Sic Dico.

crisp schreef op maandag 30 mei 2005 @ 00:34:
Mijn sex-leven gaat jou niets aan... :+
Je begon er zelf over. :D

Misschien is het trouwens een goed idee om meteen even het belang van het locken van een sessie aan je eigen IP nog eens een keer duidelijk te maken? :) Zie ook curry684 in "ReactID misbruik en de gevolgen". :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12 01:59

curry684

left part of the evil twins

Morax schreef op zondag 29 mei 2005 @ 22:12:
[...]

Mijn vriendin gebruikt mijn computer ook nog wel eens, en heeft netjes een eigen login op die bak waarop ze met 'r eigen account naar GoT kan als ze dat zou willen... maar mijn cookies zijn netjes middels ACL's afgeschermd :Y)

Professionele website nodig?

Pagina: 1