hoeveel snelheidswinst?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• Dronepower
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
Ik heb een P41.6a @ 2.2Ghz met een opgevoerde GF6800LE en 1GB geheugen op 350MHz

Nu vraag ik me af hoeveel snelheidswinst ik krijg bij games als ik een Athlon64 3000+ met neo2 bord aanschaf.

Is dit rond de 30-35% of meer?

groet,

Dronepower

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:49

rapture

Zelfs daar netwerken?

Dronepower schreef op zondag 29 mei 2005 @ 18:46:
Ik heb een P41.6a @ 2.2Ghz met een opgevoerde GF6800LE en 1GB geheugen op 350MHz

Nu vraag ik me af hoeveel snelheidswinst ik krijg bij games als ik een Athlon64 3000+ met neo2 bord aanschaf.

groet,
Je gaat redelijk veel winst krijgen in games, want je huidige cpu trekt veel games niet meer. De grafische kaart zal dan pas volledig in actie kunnen schieten.

[ Voor 7% gewijzigd door rapture op 29-05-2005 18:49 ]

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dat hangt helemaal van het spel af. Sommige spellen hebben liever een betere videokaart, andere liever een betere processor.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Je zult zeker wel snelheids winst hebben..
Amd doet het goed in games en die 3000+ kan je zeker overklokken..
Hoeveel de snelheidswinst is kan ik je niet vertellen..

[ Voor 21% gewijzigd door Dj-sannieboy op 29-05-2005 18:52 ]

Verwijderd

snelheidswinst hangt zoiezo van veel factoren af.

En de Athlon3000+ is zeker goed overclockbaar, zowat alle core's wel :)

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 20:06
Dronepower schreef op zondag 29 mei 2005 @ 18:46:

groet,
Net zoals mijn voorgangers zeiden kun je "snelheidswinst" niet simpelweg in procenten uitdrukken.
Wat bedoel je met "snelheid" in "snelheidswinst"? Aantal FPS in games? Aantal 3DMarks? Aantal PCMarks? Aantal seconden PiFast? Windows opstarttijd?

Je systeem zal er zeker op vooruitgaan, qua FPS in games zul je misschien wel 30% vooruitgaan, maar in bijvoorbeeld Windows opstarttijd denk ik van niet.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check eens wat reviews :) De snelheidswinst verschilt per game en is ook nog afhankelijk van de rest van de systeemconfiguratie.

Voor tips zie PMG FAQ » Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?

In ieder geval is het hier op GoT de bedoeling dat je inzet toont en over inzet, researchvermogen en een zekere mate van basiskennis beschikt en dat je dat in je topicstart ten toon stelt. Echter in dit geval zien we nergens terug wat je allemaal wel niet hebt uitgezocht, uitgevonden, uiteengezet en geconcludeerd met betrekking tot dit vraagstelling. En daarmee sla je dus de plank mis wat betreft het gebruik van GoT. Ik raad je dan ook aan om terug te klikken naar de [faq]Registratievoorwaarden[/] en deze aandachtig te doornemen en dan met name het Forumgedrag gedeelte. Zodoende kun je jezelf een beter beeld verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten. Dan zullen we met z'n allen meer plezier aan GoT beleven :)

[ Voor 59% gewijzigd door BalusC op 29-05-2005 21:56 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.