[XP] Programma dat mp3-bestanden catalogiseerd

Pagina: 1
Acties:

• ThaFlub
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:00
Ik zoek een programma waarmee je gewoon een hele folder kan scannen en dat ie iedere map zal aanzien als een album. Ik zou dan graag uiteindelijk een database bekomen (in xml ofzo) waarin de naam van het album, naam van het liedje, lengte en bitrate staat. Het is in feite de bedoeling om er dan een kleine site van te maken waarmee je snel kunt zoeken naar een mp3 bestand (en eventueel afspelen), die site zou enkel lokaal draaien.

Het programma dat ik zoek is vergelijkbaar met disc library, alleen heb je in disc library (dlib) geen mogelijkheid om te exporteren tot een bestand dat ook leesbaar is voor een ander programma. Dit programma maakt een lijst van alles wat in een bepaalde map zit en behoudt de structuur ervan. Nog een nadeel is dat je niet specifiek kan kiezen voor mp3 waardoor het de kwaliteit en de lengte niet controleert.

Iemand die zo'n programma kent?

Ik zou je enorm dankbaar zijn

mvg

TF

[ Voor 30% gewijzigd door ThaFlub op 29-05-2005 18:56 ]

AMD Athlon 64 3000+ @ 2700MHz @ 1.5V, AMD Opteron 165 @ 2700MHz @ 1.32V | Intel 3930K @ 4200MHz @ 1.2V

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[search=mp3 catalogus software]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ThaFlub
dit had ik al gedaan, maar dit heeft niet tot een degelijk programma geleid

Ook op download.com heb ik gekeken maar daar vind je enkel progjes die ofwel enkel je mp3's bijhouden, ofwel kan je de gemaakte lijst niet exporteren, ofwel baseert het programma zich op de ID3-tags, ofwel moet je cd per cd toevoegen...

[ Voor 4% gewijzigd door ThaFlub op 29-05-2005 18:41 ]

AMD Athlon 64 3000+ @ 2700MHz @ 1.5V, AMD Opteron 165 @ 2700MHz @ 1.32V | Intel 3930K @ 4200MHz @ 1.2V

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan vermeld je dat in je startpost.

Scheelt mij weer de moeite van reageren; en bespaart mij en anderen een boel irritatie.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

BackSlash32 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 18:49:
Dan vermeld je dat in je startpost.

Scheelt mij weer de moeite van reageren; en bespaart mij en anderen een boel irritatie.
weet je wat mij irriteert? altijd die replies van "je zoekt maar op google!"

Dit forum is toch voor vragen?! Dat jij de moeite neemt om te reageren is jouw keuze.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je je vraag dan ook nog een keer in het GOEIE subforum zou zetten in het vervolg?

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 18:54:
[...]

weet je wat mij irriteert? altijd die replies van "je zoekt maar op google!"

Dit forum is toch voor vragen?! Dat jij de moeite neemt om te reageren is jouw keuze.
Dit forum is geen helpdesk. Een beetje niveau wordt wel verwacht. Als je alles goed gelezen hebt had je kunnen weten dat je in je TS moet vermelden wat je zoal hebt gedaan. Als in je TS niet staat dat je op google hebt gezocht nemen wij aan dat je dat niet gedaan hebt.

Verder eens met BackSlash32

[ Voor 4% gewijzigd door lemming_nl op 29-05-2005 19:01 ]

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Verwijderd

Okee, punt is duidelijk, terug ontopic.

Verwijderd

Ik ben niet de TS hoor. Ik had gewoon zin om me ergens mee te bemoeien >:)

• Antediluvian
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 19:32
Hoewel ik geen iPod heb gebruik ik iTunes. Het kan alles voor jou netjes ordenen in een duidelijke mappen structuur. Je moet maar eens kijken onder bewerken->voorkeuren->advanced.

Ik heb vroeger ook altijd het probleem gehad dat al mijn MP3's ongestructureerd door elkaar stonden maar dankzij iTunes is het eindelijk goed geregelt. Zoeken naar bepaalde songs is geen probleem dankzij de goeie browse & search opties in iTunes.

Je kan er ook nog gemakkelijk CD's mee rippen en branden dus wat wil je nog meer.

• jvd-nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:41

• ThaFlub
Jah, ik durf hier bijna niet meer te reageren, zie dat ik onder het 'niveau' van de gemiddelde got/tweaker zou antwoorden... maar indien er toch mensen zouden zijn die iets gelijkaardigs zoeken zoals ik, ziehier mijn oplossing:

Eerst met het programmaatje listmaker (http://www.nwlink.com/~koolguy/listmaker.html) kan je een lijst maken van al je mp3's (met de mapnaam waarin ze zitten, naam van liedje, grootte in MB, bitrate, datum, lengte), deze lijst wordt opgeslagen in een txt formaat met een duidelijke structuur. Alles staat er geordend volgens naam van het liedje (wat op het eerste zicht totaal wanordelijk is), maar alles wordt gescheiden door meerdere spaties, dus kan je deze makkelijk weglezen en de volledige lijst omzetten naar een sql database. Daarna zijn het gewoon wat simpele php scriptjes die je kan gebruiken (en overal op het internet vindt) om te zoeken, te sorteren volgens ouderdom, volgens grootte ...

Toch bedankt aan allen die me iets verder op weg hebben geholpen en mijn oprechte excuses voor de gezorgde frustraties onder velen.

TF

[ Voor 6% gewijzigd door ThaFlub op 30-05-2005 13:10 ]

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:11

NoTimeRemains

I know

Namaah op hotscripts.com

is een PHP/MySQL site die hele hdd's na struint en op id3tag in een MySQL db zet

This is the Way.

• ThaFlub
Jammergenoeg zijn niet al m'n mp3s juist getagged. Het zou me iets teveel werk zijn dit toch allemaal in orde te brengen. Toch bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door ThaFlub op 30-05-2005 20:24 ]

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Automatisch taggen kan je met MusicBrainz; zie .com.

Expanding the inexpandable

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
www.turnstyle.com/andromeda

Catalogiseert (adhv folders) en laat je ook gelijk afspelen.. op alle PCs op je netwerk... werkt voor mij erg goed... weet niet of het nog als freeware beschikbaar is...

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• ThaFlub
Die andromeda is een zeer mooi programma alleen, indien het gaat om veel mp3s krijg ik een time out tijdens het zoeken (meer dan 30 seconden). Dit programma maakt geen database aan maar zoekt op het moment zelf, ik heb wel degelijk iets nodig met een database. Momenteel is de msn desktop search (http://www.msn.desktop.com) zeer handig en supersnel, maar hiermee kan ik nog altijd geen degelijke lijst maken voor m'n mp3's. Als er nu een programma zou bestaan zoals andromeda maar met een database dan zou het absoluut perfect zijn.

Voor andromeda is er nog een trial versie beschikbaar, deze laat wel de even getallen van de zoekresultaten weg.

Pagina: 1