• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:27
Ik heb heel iets vaags sinds vandaag op mijn telefoonlijn....
Ik werd vanochtend vroeg een aantal keer zeer snel achter elkaar gebeld door, waarschijnlijk, een fax.
Maar elke x kreeg ik het geluid van een fax te horen. Maar nu komt het gekke... Sindsdien kan ik dus niet meer bellen, er zit een ruis/zoem op de lijn, ik heb geen kiestoon! :S

Ik heb contact gehad met KPN en die vertelde mij dat het aan de splitter kon liggen, die er dus tussenuit gehaald, maar geen succes...

Maar als klap op de vuurpijl, kan ik wel gewoon internetten! :s
Ik heb al een andere telefoontoestel geprobeerd maar ook geen succes...

Iemand enig idee wat voor probleem ik heb?

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:50

slaay

Natuurbeleven.com

Wishmaster schreef op zondag 29 mei 2005 @ 18:04:
Ik werd vanochtend vroeg een aantal keer zeer snel achter elkaar gebeld door, waarschijnlijk, een fax.
Maar elke x kreeg ik het geluid van een fax te horen. Maar nu komt het gekke... Sindsdien kan ik dus niet meer bellen, er zit een ruis/zoem op de lijn, ik heb geen kiestoon! :S

Ik heb contact gehad met KPN en die vertelde mij dat het aan de splitter kon liggen, die er dus tussenuit gehaald, maar geen succes...

Maar als klap op de vuurpijl, kan ik wel gewoon internetten! :s
Ik heb al een andere telefoontoestel geprobeerd maar ook geen succes...

Iemand enig idee wat voor probleem ik heb?
Zoals JvS laatst een keer zei, stap voor stap alle mogelijkheden na gaan:
- haal alles van je lijn af
- sluit je telefoon op je lijn aan
- sluit je spiltter aan op je lijn en je telefoon
- haal alles weer weg en sluit alleen je adsl aan, zonder splitter
- sluit nu je splitter aan met je adsl
- sluit nu je telefoon aan

Probeer je zelf eens te bellen via een mobieltje, gaat de telefoon wel gewoon over?
Mocht je niet verder komen dan de eerste 2 stappen, raad ik je aan om de KPN storingsdienst weer te bellen.

Dich bis echt unne foëzen haas

• Oculus
Is allemaal al gebeurd... :|
Werkt dus nog niet, ik hed gehoopt dat iemand nog een meesterlijke tip zou hebben! ;)

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:50

slaay

Natuurbeleven.com

Wishmaster schreef op zondag 29 mei 2005 @ 18:45:
Is allemaal al gebeurd... :|
Werkt dus nog niet, ik hed gehoopt dat iemand nog een meesterlijke tip zou hebben! ;)
Hierbij dan de meesterlijke tip: KPN Storingsdienst bellen!

_/-\o_

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

Wishmaster schreef op zondag 29 mei 2005 @ 18:04:
Ik ken wel een (zeer) oud verhaal dat met oude telefooncentrales te maken heeft, het zal waarschijnlijk niet meer relevant zijn, maar toch:
Het was mogelijk om iemand te bellen door een DTMF 'C' (Naast de 0 t/m 9 en * en # is er ook A, B, C, D) voor een lokaal telefoonnummer te zetten en dan was het onmogelijk voor de gebelde persoon om de verbinding te verbreken, dit kon alleen als jijzelf (als de beller met de C ervoor) de verbinding verbrak. Als de gebelde ophing en dan weer oppakte, had hij nog steeds jouw telefoon aan de lijn.

Andere theorie: Ik heb persoonlijk wel eens gehad dat ik met iemand aan de lijn had gezeten, en die had opgehangen. Ik zat nog een tijdje met de hoorn in mijn hand en even later had ik spontaan diegene weer aan de lijn die mij vroeg om op te hangen, omdat hij nog iemand anders wou bellen! Dit is echter ook alweer een aantal jaren geleden.

Waarom die persoon/modem aan de lijn blijft (als het een van die twee mogelijkheden is) is mij een raadsel, kost diegene alleen maar geld. Sowieso een vreemde storing, zeker met het sterk gemoderniseerde (sinds de tijd van mijn verhalen) telefoonnetwerk! Het zal wel iets heel anders zijn, of gewoon toeval dat diegene belde en even later jouw lijn eruit lag.

• Oculus
Zit opzich iets logisch in dit verhaal... Maw, ik kan op dit moment de verbinding niet verbreken met de tegenpartij?

Verwijderd

Als het een van deze mogelijkheden betreft, dan ja. Dit zou vrijwel onmogelijk moeten zijn in deze tijd, tenzij je een verdwaalde oude centrale hebt (zou zéér eventueel nog kunnen zijn in heel kleine plaatsjes, maar daar weet ik niets zekers van).

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:59
Heb ik ook all enkele keren ervaring mee gehad, het is bij kpn zo geregeld dat als je in huis een kortsluiting( kwam bij mij door een verkeerd geknepen kabel) op je lijn maakt er dan bij de kpn een electronische zekering omspringt. deze word gemiddeld om de 15 minuten gereset. Als ik vervolgens mijn eigen nummer belde kreeg ik de boodschap dat dit nummer wegens technische werkzaamheden niet berijkbaar was. wat bij mij hielp is 15 minuten niets op de lijn aan te sluiten. daarna de telefoon ( nu weer even je eigen nummer bellen) mocht je nog steeds de zelfde boodschap krijgen zou ik wat langer niets aansluiten. mocht je telefoon het nu weer doen, dan kun je aller weer aansluiten zoals het was. mocht de storing nu weer optreden dan maakt je lijn waarschijnlijk ergens kortsluitng.

Ik heb overigens ook een lijnmeting bij de kpn aangevraagd (via de storingsdienst) deze wees uit dat het probleem niet bij hun zat.

overigens had ik wel de heletijd een internetverbinding

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11 21:45
Kun je wel gewoon gebeld worden? En als je jezelf belt (met een mobiel toestel of van bij de buren) wat krijg je dan te horen?

Dat dan weer wel......

Verwijderd

Magicw00b schreef op zondag 29 mei 2005 @ 19:37:
Heb ik ook all enkele keren ervaring mee gehad, het is bij kpn zo geregeld dat als je in huis een kortsluiting( kwam bij mij door een verkeerd geknepen kabel) op je lijn maakt er dan bij de kpn een electronische zekering omspringt. deze word gemiddeld om de 15 minuten gereset. Als ik vervolgens mijn eigen nummer belde kreeg ik de boodschap dat dit nummer wegens technische werkzaamheden niet berijkbaar was. wat bij mij hielp is 15 minuten niets op de lijn aan te sluiten. daarna de telefoon ( nu weer even je eigen nummer bellen) mocht je nog steeds de zelfde boodschap krijgen zou ik wat langer niets aansluiten. mocht je telefoon het nu weer doen, dan kun je aller weer aansluiten zoals het was. mocht de storing nu weer optreden dan maakt je lijn waarschijnlijk ergens kortsluitng.

Ik heb overigens ook een lijnmeting bij de kpn aangevraagd (via de storingsdienst) deze wees uit dat het probleem niet bij hun zat.

overigens had ik wel de heletijd een internetverbinding
Hmm ja, heb ik ook wel eens van gelezen. Maar hoe zou dit veroorzaakt kunnen zijn door een externe partij? Tenzij het een soort van lijntest in de centrale was die per ongeluk kortsluiting veroorzaakte, dat de KPN centrale dit zag als fout aan jouw kant, de zekering omzette, en dat de zekering resetter het de hele dag laat afweten. :P

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2005 19:42 ]

• mkool
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-11 15:54
Ik heb ooit eens gehad dat alleen het feit dat mijn analoge pc modem ingeplugd was ervoor zorgde dat ik zo'n zelfde ruis op de lijn had en niet meer kon bellen. Bleek dat dat modem dus gewoon kapot aan het gaan was. Haal echt eens alle apparatuur behalve 1 telefoon van de lijn af en probeer het dan nog eens.

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:59
mkool schreef op zondag 29 mei 2005 @ 19:42:
Ik heb ooit eens gehad dat alleen het feit dat mijn analoge pc modem ingeplugd was ervoor zorgde dat ik zo'n zelfde ruis op de lijn had en niet meer kon bellen. Bleek dat dat modem dus gewoon kapot aan het gaan was. Haal echt eens alle apparatuur behalve 1 telefoon van de lijn af en probeer het dan nog eens.
oftewel korsluiting maakte en de zekering er bij de kpn uitsprong

Verwijderd

Ok, dit is vreemd. Ik ben dan wel niet gebeld door een fax o.i.d. maar mijn lijn is ook zo dood als wat. Gelukkig werkt mijn ADSL nog, anders was het ineens een hele primitieve bedoeling geworden hier. Ik heb mijn telefoon direct op het isra-punt aangesloten maar ook dat hielp niet. Hierna heb ik maar een storing gemeld bij de KPN. Waarschijnlijk een paar dagen wachten dus...

En, oh ja, de foon is niet dood want mijn 56k modem krijgt ook geen verbinding meer.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2005 20:08 ]

Verwijderd

Dus misschien was het bij Wishmaster wel gewoon toeval dat zijn lijn er toen net uitviel... Als jullie even adressen uitwisselen kun je er achter komen of het misschien aan jullie verdeler of centrale ligt, of het op het punt staat te verspreiden door héél Nederland :P

Verwijderd

Nee, ik heb al gekeken in het profiel van de TS maar ik zit in Rotterdam (centrale Pendrecht) dus dat zal het niet zijn. Het laatste telefoontje dat ik gehad heb was iemand die mij gratis belde via voipbuster, maar het lijkt me niet dat dat er iets mee te maken heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2005 20:16 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Als je alleen één toestel op je lijn aansluit moet je een kiestoon hebben. Anders KPN storingsdienst op bellen. Die kunnen uitzoeken of het in de centrale fout gaat en waar (en oplossen).

even meerdere toestellen testen voor de zekerheid

Ook alle verdere vertakkingen loshalen vanaf ISRA natuurlijk. Als je zelf ergens sluiting maakt of een apparaat op de lijn hebt staan met storing kan KPN daar ook niets aan doen. Gewoon bij de basis beginnen en stap-voor-stap uitsluiten en proberen.

Anders blijf je gissen en duurt het alleen maar langer.

[ Voor 39% gewijzigd door bjck op 29-05-2005 20:42 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Oculus
Jongens... bedankt voor alle tips, probleem is er nog steeds.. :|
Morgen komt er iemand langs van KPN... :)

Verwijderd

Mooi, toch raar dat het zo lang aan houdt. Als je kan misschien even vragen wat er aan de hand was, ik vond het toch wel interessant. :P

Verwijderd

Wishmaster schreef op maandag 30 mei 2005 @ 18:21:
Jongens... bedankt voor alle tips, probleem is er nog steeds.. :|
Morgen komt er iemand langs van KPN... :)
Ik heb mijn afspraak met de KPN zonet afgebeld. Na een dag er uit gelegen te hebben werkt de telefoon weer. Ik heb ook mijn modem weer aangesloten om te zien of dat de oorzaak was maar ook die werkt prima. Wat er aan de hand was ? Ik heb geen idee..... :?

• Oculus
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 18:32:
Mooi, toch raar dat het zo lang aan houdt. Als je kan misschien even vragen wat er aan de hand was, ik vond het toch wel interessant. :P
Ik hou je op de hoogte! ;)

• Oculus
Ok, het probleem is inmiddels opgelost... :)

Het probleem lag buiten ons huis, in onze eigen tuin.
Een aantal jaren is ons weg er helemaal uit gebroken, en hebben ze de riolering helemaal vervangen.;
Toen is onze kabel beschadigd geraakt. Door weersomstandigheden etc. is hij gaan rotten c.q. verroesten. Dat hebben ze dus vandaag opgelost!

Het grappige is, dat ADSL nu ook beter werkt! LOL! :P

Verwijderd

En het veelvuldig overgaan van je telefoonlijn door die fax had de kabel uiteindelijk helemaal beschadigd? :P

• Oculus
Neej, geen id! :) Toen we werden gebeld, leek het net op een fax...
Maar het blijft een feit, dat ie helemaal door gerot was! :P
Pagina: 1