Toon posts:

php te moeilijk nog voor mij, lagere opstap nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
php te moeilijk nog voor mij, lagere opstap nodig

ik wil een site maken (webshop door middel van php and database etc.)

maar ik kan nu wel redelijk htmlen en .css gaat me ook wel leuk af

maar ik heb eens goed naar php tutorials en boeken gekeken en het is me net eventjes te lastig nog

is er misschien iets voorbereidend wat ik eerst onder de knie moet hebben voordat ik me in php stort?

alle suggusties van harte. :9

ik ga nu eten

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Als jij een webshop wilt maken en php is te moeilijk dan zit er weinig anders op dan een script downloaden, maar of dit verstandig is. P&W is hier in ieder geval niet voor bedoeld. Succes.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:23
PHP is echt wel de makkelijkste Server-Side scriptingtaal hoor. Uberhaupt, als programmeerbeginner is PHP heel toegankelijk.

Heb je al wat geprobeerd of ben je gelijk afgeschrikt door de literatuur?

Verwijderd

Ja: Wilskracht.

Als je dat hebt lukt het vanzelf. Gewoon een beginnersboek kopen en/of veel lezen op het internet (Ik raad toch wel een beginnersboek aan: Basiscursus PHP 4.2 van Academic Service is een goeie).

Wat programmeerervaring is altijd handig, maar je moet ergens beginnen.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

En ik ga nu je topic op slot doen. :)

Als je op voorhand al zegt dat PHP te lastig voor je is, dan ben ik bang dat je niet ver gaat komen, ook niet met andere talen die voor hetzelfde doel dienen. De denkwijze is namelijk voor elk van die talen exact hetzelfde. Koop een goed boek over PHP, en je zult zien dat het helemaal niet zo moeilijk is, als je er maar een beetje tijd en moeite in stopt. :)

Om te voorkomen dat dit topic gaat verzanden in de zoveelste "welke taal moet ik leren?"-discussie, doe ik het maar op slot. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

418O2 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 18:03:
PHP is echt wel de makkelijkste Server-Side scriptingtaal hoor.
Onzin. ;) Elke taal is even makkelijk, het is leren programmeren wat de moeite kost. Toen ik eenmaal PHP kende, leerde ik in no time ASP, terwijl ik als het andersom geweest was veel langer over ASP gedaan had, en dan PHP in no time geleerd had. ;)
Uberhaupt, als programmeerbeginner is PHP heel toegankelijk.
Dat is wel weer waar, maar dat geldt voor ASP bijvoorbeeld ook. Het gebrek aan strong typing is een van de dingen die PHP makkelijk maken, maar dat is niet puur inherent aan PHP, ook andere talen kennen dit principe. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.