[HTML] Inlog-optie kiezen

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik had deze vraag al eens eerder willen stellen maar heb het destijds anders opgelost. Graag zou ik toch even willen weten of het makkelijk te doen is:

Stel je hebt 2 pagina's waarmee je kan inloggen doormiddel van een gebruikersnaam en wachtwoord.

Graag zou je willen dat je deze 2 inlog-pagina's kunt vervangen doormiddel van 1 formulier met een keuzemenu om te kiezen waar je op in wilt loggen.

Het probleem dat dan vaak ontstaat is dat je 2 verschillende formulier-variabelen hebt en dat dus niet compatible is. Ik vraag mij in deze af hoe op te lossen. Ik was zelf van mening dat je dit het beste met een java-script kan doen die aan de hand van het keuzemenu ook kan zien waar in gelogd moet worden en dan de formulier-variabel-namen kan wijzigen zodat het inloggen goed verloopt.

Ik twijfel alleen of dit de beste manier van oplossen is. Ik zoek er desnoods zelf we een script bij of maak wat..... maar wil even een onderbouwing van iemand anders horen :)

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Compleet vaag topic, leuk! :P

• Heb je zelf controle over de server-side code?
• Waarom pas je daar niet de requests aan zodat ze het zelfde form uitlezen met een radiobutton daarin ofzo waarmee de gebruiker kan kiezen voor methode a of b?
• Waarom gebruik je niet 2 forms in 1 pagina?
• Welke server-side taal gebruik je eigenlijk?
• Wat bedoel je met "formulier variabelen"? Gaat het dan over de naam van het formulier? Of de inhoud van (hidden) input elementen e.d.?

Kortom: Kun je wat specifieker zijn? ;)

[ Voor 30% gewijzigd door RobIII op 29-05-2005 17:29 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
Dan maak je een select box waarbij je of met de onchange de action van je form verandert of je leest serverside de waarde van je selectbox uit en bepaald dan op welke pagina wordt ingelogd...

Edit: overal waar selectbox staat kun je ook radiogroup neerzetten...

[ Voor 17% gewijzigd door faabman op 29-05-2005 17:30 ]

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Je stelt zelf ook vragen die je al kunt beantwoorden denk ik ;)
• Heb je zelf controle over de server-side code?
Doet niet echt ter zake, heb ik uiteraard wel.
• Waarom pas je daar niet de requests aan zodat ze het zelfde form uitlezen met een radiobutton daarin ofzo waarmee de gebruiker kan kiezen voor methode a of b?
Kan niet, zijn namelijk al bestaande progsels in perl.
• Waarom gebruik je niet 2 forms in 1 pagina?
Geen ruimte voor, en 1 form is makkelijker in dit geval.
• Welke server-side taal gebruik je eigenlijk?
Zoals je ziet perl, en ok PHP, maar doet ook niet terzake omdat de inlog-gegevens verzonden worden naar een ander bestand.
• Wat bedoel je met "formulier variabelen"? Gaat het dan over de naam van het formulier? Of de inhoud van (hidden) input elementen e.d.?
Naam van de invoervelden. (tekstboxen dus)
Kortom: Kun je wat specifieker zijn? ;)
Zo goed ? :?

@faabman: Ik denk dat de onchange-oplossing ook wel erg goed kan zijn. Zo niet de beste :)

[ Voor 9% gewijzigd door BacardiBreezer op 29-05-2005 17:39 ]

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ten eerste is dit HTML en/of Javascript, en dat hoort in Webdesign & Graphics. Je bent al vaker op de FAQ gewezen, en daar staat ook dit in. Verder is je vraag makkelijk op te lossen als je zelf wat zou zoeken. Wanneer je denkt aan het vervangen van het ene formulier (of veld) door een ander, op basis van een keuze van een gebruiker, dan kom je vanzelf al uit bij het maken van selecties en het gebruik van een onchange event.

Verder heeft RobIII gewoon gelijk: je topic is erg vaag. Ik snap niet echt waar je heen wil en waarom, en ik weer ook niet wat je al hebt liggen. Wees de volgende keer wat uitgebreider. :)

Als je tegen specifieke problemen aanloopt met je Javascript dan kun je een nieuw topic openen. Doe dat dan wel in het goede subforum en volgens de daar geldende FAQs. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.