[GCC] Java

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-05 08:25
Als ik hetvolgende in Java probeer te compileren krijg ik een error.

Broncode:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
// De klassen binnenhalen

import java.applet.*;
import java.awt.*;

// De klasse Begin

public class Begin extends Applet {
  Label TekstLabel = new Label ("Dit is in Java geschreven!");
  public void init() {
    add (TekstLabel);
  }
}

GCC geeft iets aan van Label in regel 9 bestaat niet in java.awt.*;

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

GCC voor java? Bedoel je gcj of probeer je echt java door een c-compiler te halen?

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:18

Robtimus

me Robtimus no like you

Welke versie van GCC (en belangrijker, GCC-Java / GCJ) heb je? Want AWT en Swing support is zelfs nu nog niet goed*, vroeger was het zelfs erg slecht of zelfs afwezig.
Dus je kunt eens proberen je GCC te upgraden, al is de kans reeel dat het zelfs dan niet werkt.

* Nouja, voor zover ik weet. Ik heb iig nog nooit een goede support opgemerkt.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

ACM schreef op zondag 29 mei 2005 @ 17:30:
GCC voor java? Bedoel je gcj of probeer je echt java door een c-compiler te halen?
In dat geval kreeg ie vast niet zo'n nette foutmelding :)

Heb je je classpath wel goed staan? Ik zou niet weten hoe je dat meegeeft met gcj :)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

GCC geeft iets aan van? Je kan natuurlijk ook de daadwerkelijke foutmelding hier plaatsen.
Echter is je topicstart veel te kort en krijg ik niet het idee dat je zelf echt bezig bent geweest met je probleem. Het feit dat je GCC denkt te gebruiken om java te compileren geeft al aan dat je je nog niet echt in de materie verdiept lijkt te hebben.

Indien dat wel het geval is open dan een nieuw topic, let daarbij wel op P&W FAQ - De "quickstart" zodat je weet welke informatie we graag willen zien om je beter te kunnen helpen ;)

Edit: en let ook op *** Over topictitels in P&W - lezen voor topic openen!!! ***

[ Voor 7% gewijzigd door Creepy op 29-05-2005 17:42 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.