Dit is geen showcase, maar meer een verzameling foto's. Ik begrijp dat je je kunsten wil vertonen, maar doe dat liever met wat minder foto's. Ook ik heb na 1.5 jaar fotografie op GoT nog geen showcase geopend.
Algemeen commentaar: Teveel foto's, te weinig een samenhangend verhaal. Als het dan toch een mei showcase is, doe dan alleen natuur. Wees ook selectiever. Nu zal ik even ingaan op de foto's.
1: Ranzig, onscherp.
2: Onscherp, saai.
3: Te krap gekaderd, doffe kleuren
4: Onderwerp te centraal
5: Standaard. Bovendien is de compositie centraal, maar de scherpte niet.
6: Storende achtergrond
7: Aardig. Waarom de scherpte niet op het meest kleurrijke gedeelte?
8: Lelijke flits
9: Saai, horizon in het midden
10: Idem
11: Horizon in het midden. Best aardig verder.
12: Een wolk.
13: Beter
14: Een grijze wolk. Een blauwe lucht.
15: Foto staat scheef.
16: Centrale compositie
17: Dynamisch gebeuren, compositie saai. Bovendien net te donker.
18: Flitsen is niet geslaagd door de slagschaduw
19: Onscherp
Oftewel, erg onder de indruk ben ik niet. Mijn commentaar is misschien hard en kort maar meer wil ik er ook niet over zeggen. Blijf foto's schieten en laat er in de topics die daar voor zijn (op dit moment zelfs twee) eens een paar zien. Dan krijg je ook commentaar. Wees selectiever en lees je in over hoe je een betere compositie kan maken. Sommige foto's in deze serie slaan wal nog kant, sorry.
Succes!
(er zitten ook zeker positieve kanten aan de foto's, maar ik zie dat mijn voorganger daar (een paar seconden voor mij ook al wel aandacht aan heeft besteed.)
[
Voor 7% gewijzigd door
Mercarra op 29-05-2005 17:49
]
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl