Ik zie in de Pricewatch staan dat bij Belcompany een No Name SD kaart voor € 25,- wordt aangeboden. Heeft iemand ervaringen met dit kaartje, met betrekking tot vooral snelheid. En weet iemand misschien ook tot hoelang deze actie duurt of is dit een vaste prijs (heb nl. gehoord dat het alleen vandaag nog zou zijn)?
Ik had een keer een Nytech SD kaartje gekocht bij de Lidl. Supergoedkoop, maar ook hele slechte kwaliteit; superlage schrijf-leessnelheden, niet herkend in de meeste apparaten en hij was niet eens conform het standaard formaat van SD kaarten (De Nytech was dunner). Het leek verdacht veel op een MMC kaartje met daarop SD geschreven.
Maar goed, het is (hopelijk
) niet dezelfde als die bij de Belcompany verkocht wordt.
Wel kan ik een algemene ervaring vertellen over die hele goedkope SD kaarten. Ze zijn over het algemeen niet snel in hun lees- en schrijfsnelheid. Nu is dat dus totaal niet van belang in de meeste standaard toepassingen, maar wel als je bijvoorbeeld een camera hebt die hoge lees- en schrijfsnelheden gebruikt.
Voorbeelden:
De nieuwe camera's van Canon hebben baat bij snellere kaarten. De FX7 van Panasonic ook. Camera's die filmpjes kunnen maken van 640x480 bij 30fps hebben er ook baat bij (bijv. de nieuwe Canons, Nikons, Konica Minolta's).
Zo had ik vroeger een Konica Minolta Z2, die zulke hoge resolutie filmpjes kon opnemen op 30fps met geluid. Met een Kingston of Dane-Elec kaartje stopte het filmen na 1 minuut 32sec, waarna je 10 seconden moest wachten voordat je verder kon gaan. Met een standaard Sandisk kaartje kon ik het hele kaartje volfilmen zonder pauzes
.
Maar goed, het is (hopelijk
Wel kan ik een algemene ervaring vertellen over die hele goedkope SD kaarten. Ze zijn over het algemeen niet snel in hun lees- en schrijfsnelheid. Nu is dat dus totaal niet van belang in de meeste standaard toepassingen, maar wel als je bijvoorbeeld een camera hebt die hoge lees- en schrijfsnelheden gebruikt.
Voorbeelden:
De nieuwe camera's van Canon hebben baat bij snellere kaarten. De FX7 van Panasonic ook. Camera's die filmpjes kunnen maken van 640x480 bij 30fps hebben er ook baat bij (bijv. de nieuwe Canons, Nikons, Konica Minolta's).
Zo had ik vroeger een Konica Minolta Z2, die zulke hoge resolutie filmpjes kon opnemen op 30fps met geluid. Met een Kingston of Dane-Elec kaartje stopte het filmen na 1 minuut 32sec, waarna je 10 seconden moest wachten voordat je verder kon gaan. Met een standaard Sandisk kaartje kon ik het hele kaartje volfilmen zonder pauzes
Ik ga morgen maar even langs bij de Belcompany, want zaken als filmen op dat formaat kan ik niet en volgens mij maakt mijn Minolta X20 geen gebruik van hoge lees- en schrijfsnelheden, want ik gebruik nu een Dane Elec kaartje en die zijn niet extreem snel.gium schreef op zondag 29 mei 2005 @ 22:49:
Ik had een keer een Nytech SD kaartje gekocht bij de Lidl. Supergoedkoop, maar ook hele slechte kwaliteit; superlage schrijf-leessnelheden, niet herkend in de meeste apparaten en hij was niet eens conform het standaard formaat van SD kaarten (De Nytech was dunner). Het leek verdacht veel op een MMC kaartje met daarop SD geschreven.
Maar goed, het is (hopelijk) niet dezelfde als die bij de Belcompany verkocht wordt.
Voorbeelden:
Zo had ik vroeger een Konica Minolta Z2, die zulke hoge resolutie filmpjes kon opnemen op 30fps met geluid. Met een Kingston of Dane-Elec kaartje stopte het filmen na 1 minuut 32sec, waarna je 10 seconden moest wachten voordat je verder kon gaan. Met een standaard Sandisk kaartje kon ik het hele kaartje volfilmen zonder pauzes.
Verwijderd
Hier in Apeldoorn waren ze keihard uitverkocht en een wachtlijst met namen voor een nieuwe lading.
Dus er zit niet veel hoop meer in.
Dus er zit niet veel hoop meer in.
Net het kaartje opgehaald in Enschede en het blijkt dus gewoon een Kingston kaart te zijn
Dus betrouwbare kwaliteit voor een leuk prijsje
Deze dus:

Bij de meeste webshops kost ie rond de 40 euro
Deze dus:

Bij de meeste webshops kost ie rond de 40 euro