600meter wlan

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Het is de bedoeling dat we 2 locaties aan elkaar gaan koppelen dmv. wireless lan
Ik heb hier persoonlijk totaal geen ervaring mee, dus ben ik eigenlijk op zoek naar een makkelijk op te zetten oplossing, en wil ik graag weten wat ik ervoor nodig heb, en wat het moge kosten.
op dit moment word gebruik gemaakt van een vpn verbinding via 1/8mbit adsl lijntjes bij ieder gebouw.
De beschikbare bandbreedte hiervan is echt niet altijd voldoende, en daarom zijn we dus op zoek naar een wlan oplossing.
Zoals in de titel blijkt is de afstand ca. 600 meter
ook liggen er huizen tussen, dus mogelijk moeten we op iedere locatie een redelijk hoge antenne plaatsen.

ik heb overigens wel al wat gezocht, maar het grootste probleem is dus de huizen, en hoe ik het best zo'n hoge antenne kan plaatsen. mijn idee was 2 access points, het aan elkaar koppelen moet wel lukken. Aan iedere access point een 15db LOS antenne ofzo (moet ruim voldoende zijn toch?) en dan die beide vrij hoog in te lucht hangen ...maar hoe? en wat voor antenne gebruiken? zijn hier kant en klare oplossingen voor? etc...

[ Voor 25% gewijzigd door defusion op 29-05-2005 16:34 ]

Verwijderd

Zonder testen is werkelijk niet te zeggen wat er gaat gebeuren. Je kan een survey uit laten voeren, weet je voor ~500 euri exact wat je nodig heb.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ik zou een accesspoint met booster nemen, en dan een antenne met een zo hoog mogelijke gain. (dBi)
liefst een richtantenne (Line Of Sight)

edit:
owjah, ik denk dat ze je op www.wirelessnederland.nl erg veel over dit soort dingen kunnen vertellen.

[ Voor 29% gewijzigd door McKaamos op 29-05-2005 17:30 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
en op de amerikaanse manier? gewoon zo sterk mogelijke zenders, nergens rekening mee houden
hoe zal dat gaan :P
bedankt voor die link overigens, ben nu ff het forum aldaar aant lezen

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 15:49
2 wireless acces point en 2 richtantennes moeten goenoeg zijn
kijk hier eens http://www.planet.com.tw/...?product_id=66&menu_id=14
met deze antenne ANT-GR24 24dBi Grid Antenna gaat het zeker lukken mits niet te veel obstakels

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Verwijderd

Hier is al ontzettend veel over te vinden. Er zijn minstens 3 van dit soort x00-meter WLAN topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.