Toon posts:

laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een snelle laptop met een 15 inch scherm en een batterij die lang mee gaat. Ik wil er ook DVD's op kunnen kijken en fikken. Ik hoorde goede verhalen over Jewel notebooks. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Welke types heb je zelf al gevonden? Waar ga je hem verder voor gebruiken? Welke andere merken doen eventueel mee? Wat mag de maximum prijs zijn? DVD's fikken en kijken is eigenlijk standaard op de huidige laptops. Waarom Jewel? Ik denk dat je zelf meer onderzoek moet doen voordat je dit soort vragen plaatst.

[ Voor 24% gewijzigd door Taro op 29-05-2005 16:12 ]

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:29
Wat is je budget, welke types heb je op het oog, netstroom of accu?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:24
Alle laptops zijn snel tegenwoordig. DVD brander is ook al standaard. 15 Inch scherm ook. Wat is je budget en wat wil je er verder mee doen? Voor een budget van 900+ euro kan je naar een Centrino notebook kijken, bijvoorbeeld de Dell Inspiron 510m die ik hier heb staan :)

Verder denk ik dat je het best ook even in de Notebook Best Buy Guide kan kijken :)

Aangezien je hier nieuw bent, is het misschien ook raadzaam om de forumregels nogmaals door te lezen, hierin kan je onder andere vinden hoe je een goede Topic Start maakt :)

[ Voor 33% gewijzigd door RadioAir op 29-05-2005 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aargh, ik tik net een fantastisch verhaal, waarin ik je allemaal dingen aanraad, druk ik op volgende met mn muis (MX510, ja die met die knopjes bij je duim).

Het kwam er op neer:
- Dat je een kijkje moest nemen bij de Jewel Diamond 2500
- Of in de pricewatch moest kijken.
- Even een bezoekje aan de Best Buy Guide
- Misschien even de FAQ van CSL

8)7 Alleen had ik het dan wat mooier verpakt, aargh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-09 21:53

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 17:57:
Aargh, ik tik net een fantastisch verhaal, waarin ik je allemaal dingen aanraad, druk ik op volgende met mn muis (MX510, ja die met die knopjes bij je duim).

Het kwam er op neer:
- Dat je een kijkje moest nemen bij de Jewel Diamond 2500
- Of in de pricewatch moest kijken.
- Even een bezoekje aan de Best Buy Guide
- Misschien even de FAQ van CSL

8)7 Alleen had ik het dan wat mooier verpakt, aargh!
Zit er niet zo'n leuk volgendeknopje bij je duim?:+

Heb ooit voor een klant een SUPERGEILPLATGEILVET notebookje mogen installeren die door ons nieuw besteld is toen...
http://www.asus.nl/produc...6000v/v6000v_overview.htm

Ik geloof dat 't deze serie was, maar dan 'n ouder type.
2.5 cm plat en 15" schermpje.

[ Voor 4% gewijzigd door DDemolition op 29-05-2005 18:04 ]

Specs: Server, WS boven, WS beneden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zal wel vorige bedoelen, ja dat was er, maar ik was wel alles kwijt :+
Maar ik ben er nu wel over heen hoor ;)

Ik denk eigenlijk dat er zát laptops zijn die aan zijn behoeften voldoen. Misschien is een Alienware iets voor je? Of anders een Aldi laptop?

:+ Het verschil tussen de prijzen is wel duidelijk, wat niet duidelijk is, is je budget :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:33

Just_I

What did you just say?

tha_bulldog schreef op zondag 29 mei 2005 @ 16:20:
Alle laptops zijn snel tegenwoordig.
Mja, als je een pentium 3 550 Mhz bijvoorbeeld snel vind klopt dat, maar dat is zo persoonlijk. Als de TS aangeeft wat hij/ zij snel vind kan je pas zeggen of alle laptops snel zijn.
DVD brander is ook al standaard.
Dit is bij lang niet alle laptops het geval. Sommige hebben een dvd-cdrw combo of nog iets anders.[/quote]
15 Inch scherm ook.
Dat hoeft niet persé. Als je wil kan je ook voor andere formaten kiezen. Volgens mij is het alleen wel een veel gebruikt formaat.

Verder zou ik de TS geen Toshiba A50-110 aanraden. Deze laptop heeft mijn broer twee maanden gelden aangeschaft en is inmiddels al twee keer terug naar Toshiba gegaan ter reapratie. De eerste keer was het probleem dat wanneer de adapter was ingeplugd en je het scherm bewoog dat het scherm begon te flippen (oorzaak was een slechte adapter). De tweede keer was er weer iets mis, weet niet meer wat, maar moest er wat hardware worden vervangen. Reparaties gingen overigens wel weer goed en duurde geloof ik een paar dagen.

[ Voor 1% gewijzigd door Just_I op 29-05-2005 18:10 . Reden: typo's ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-10 22:14

FongWan

The Stormrider ...

takie1 welkom op GoT, vat dit niet als flame op maar lees mijn onderstaande berichten die ik in andere soortgelijke topics als die van jou heb gepost,:
zie bovenstaande commentaar van enkele mensen, je mag ook zelf wel een beetje vooronderzoek doen hoor.

je gaat/wilt xxxx eurie uitgeven en dan mogen wij een notebook uitzoeken? dan wil ik hem wel zelf houden ;)

aangezien ik geen zin heb om hetzelfde verhaal weer te moeten tikken even snel ge-quote uit een ander soortgelijk topic die onlangs is geopend.

Lees vooral de eerste 2 links door en de laatste zin. De 3e was meer voor extra info voor de topic starter van dat topic.
Heb je hier al eens naar gekeken
Notebook Best Buy Guide 2005.1: Inleiding
of hiernaar
CSL FAQ
of hiernaar
[rml][ Laptops] Het Centrino topic deel 2[/rml]

Denk dat je dan wel weet wat een Pentium M inhoudt en hoe de prestaties ongeveer liggen. De Dothan versies van de Pentium M zijn ongeveer 5 a 25% sneller dan gelijk geclockte Banias Pentium M's.

Want clocksnelheid zegt niets, het gaat om IPC en die is veel hoger bij een Pentium M dan bij een P4. Dus ik gok dat je met een Pentium M op 2GHz een behoorlijk eind in de buurt van een P4 rond de 3,2GHz komt. In sommige gevallen (hangt van je gebruik af) is ie iets minder en in sommige gevallen verslaat hij een P4 met gemak.

Daarnaast mis een budget en wat je zelf al gevonden hebt aan notebooks die aan je eisen voldoen.

Ik zou wel als het even kan voor een 5400RPM harddisk gaan aangezien die veel betere prestaties levert dan een standaard 4200RPM schijf en het gaat niet eens zo erg ten koste van je accu werktijd. Je harddisk is namelijk de bottleneck met allerlei zaken.

Veel leesplezier en als je nog vragen hebt naar aanleiding van de topics post ze dan hier.

Want het is niet echt de bedoeling dat je eisen neerzet en wij een notebook uitzoeken voor je lijkt mij. :)
Nogmaals, veel leesplezier en als er dan nog vragen zijn stel die dan hier.

Stappenplan van mij voor jou:
1) lees de links die ik gegeven heb.
2) stel meer eisen op en een budget voor weet waarvoor je een notebook gaat gebruiken !!!
3) ga zoeken op internet en de pricewatch voor modellen die aan je eisen voldoen
4) selecteer 3 modellen en zet de specs in een excel sheet en seleteer daaruit 1.
5) koop de notebook of stel hier nogmaals gerichte vragen waar je niet uit komt.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-10 11:55
De Acer 5024

+ AMDTurion64 1.8ghz
+ 512mb
+ ATi X700 128mb
+ Dual layer DVD-brander.
+ 15.4 WXGA cristalbright (lust voor het oog:P)

Ik zit er nu zelf ook achter en het is echt een aanrader! ben er heel blij mee :

slechts 1190 bij micro electro, en in de pricewatch vin je hem zelfs voor 1135.

succes met je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nee, geen idee. Misschien de mensen boven me wel.

Als jij kortaf post, doe ik het ook. :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.