Toon posts:

[A8N-SLI] geheugenprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds ongeveer 2 weken een A8N-SLI, daarbij heb ik een nieuwe 6600GT gehaalt..
Ik had het volgende nog:
2x 512mb kingston, 550W antec, 3 Maxtor diamand 10

Alles in mijn kast gezet en toen ging ik windows installeren, kreeg ik een blaauw scherm..
dus ik ging op onderzoek uit, ik begon bij het memory omdat dat meestal de fout is bij zon scherm.
en jah hoor 20000 fouten bij de 5e test. Ik had mijn geheugenreepjes in bank A1 (1e) en B1(3e)..
Dus ik haal B1 eruit..geen boot..andere geheugenreepje in A1, geen boot. Een reepje in B1 en hij bootte wel gewoon..Maar als ik dual-channel in A1 en B1 had bootte mijn pc wel gewoon. ik heb ze nu in A2 en B2, draaien ze dan ook gewoon dual-channel of is dit onverstandig? want aangezien ik mijn pc al helemaal in elkaar heb gezet heb ik neit veel zin om het mobo er weer helemaal uit te halen. Is dat erg onverstandig met oog op die A1-bank of kan ik hem gewoon laten zitten?
Ik heb het mobo gewoon hier in mijn stadje gehaalt dus terug gaan kan altijd nog als ik mijn mobo er een keer uit haal toch?

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-08 17:19

vinnie1908

Appel != peer

Ik durf te wedden dat dit te maken heeft met het Kingston geheugen. De laatste tijd zijn de modules van Kingston een bron van ergenis bij Nforce4 moederborden.

Er zijn een tweetal problemen bekend icm BSODs en nForce4. De eerste is de NVFirewall. Als de nForce4 driver package wordt geïnstalleerd, wordt ook de Forceware Network Access Manager setup gedraaid. Hierbij wordt ook de nForce hardwarematige firewall standaard aangezet. Dit werkt niet goed en veroorzaakt BSODs in de vorm van "IRQ not less or equal" meldingen. Om zo min mogelijk problemen te krijgen, dient deze uitgevinkt te zijn. Dit kan ook nog achteraf gewijzigd worden, maar het beste is natuurlijk om dit vooraf al goed in te stellen.

Meer info over dit probleem:

http://www.ocforums.com/archive/index.php/t-364790.html

http://forums.nvidia.com/lofiversion/index.php?t2138.html

Het tweede softwarematige probleem is de nForce IDE SW driver. Deze driver stuurt de SATA en PATA poorten aan i.p.v. de standaard Microsoft drivers. Op het moment dat deze driver is geïnstalleerd, kunnen er net als in bovenstaand verhaal ook BSODs opduiken, alleen dan in de vorm van "Machine Check Exception (0x9c). Ook zijn andere foutcodes naar voren gekomen. Deze driver dient dus niet te worden geïnstalleerd.

Meer info over dit probleem:

http://www.by-users.co.uk...on=display&num=1112653546

http://forums.nvidia.com/lofiversion/index.php?t3953.html

http://forums.nvidia.com/lofiversion/index.php?t2972.html

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nog niet zo ver gekomen...bij de windows installatie valt ie er uit...ik heb wel reepjes die op de asus site als goedgekeurd staan...?
tocht bedankt, ik zal er rekening mee houden bij het installeren..

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-03 20:07
Ik heb hetzelfde ook eens gehad (dan met een gigabyte mobo en twinmos ram). Het lag bij mij toen aan het ram dat brak was. Dus ff zoeken naar memtest en deze op cd branden en het geheugen testen.

• vinnie1908

vinnie1908

Appel != peer

Geheugen zal zelf geen fouten geven echter zorgt Kingston geheugen in combinatie met het nForce4 chipje voor veel, heel veel, problemen. Persoonlijk raad ik dan altijd Dane-Elec of gelijke aan. Als het maar geen Kingston ValueRam is.

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Verwijderd

Topicstarter
ik had memtest al gedaan..
in geheugenbank a2 en b2 geen problemen na 5 runs.. (1uur testen)
dat sluit geheugenproblemen toch wel uit of niet??
ik krijg nu een fout nadat alle bestanden zijn gekopieerd (als je de partitie selecteert wanneer je vanaf de cd boot), een schijfleesfout..
de schijven deden het op mijn oude mobo nog perfect.. of zou dit door dat kingston kunnen komen? ik zal binnekort wel even wat ander geheugen proberen..

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2005 21:24 ]

• vinnie1908

vinnie1908

Appel != peer

Ik werk bij Informatique en daar hebben we op dit moment een regel dat er geen nForce4 borden verkocht mogen worden met Kingston geheugen juist hierom. De modules zijn gewoon goed echter geeft het onnavolgbare BSOD's. Dane-Elec, Corsair of HyperX geheugen en de problemen zijn weg.

Verwijderd

Topicstarter
naja op naar vraag en aanbod dan maar... :(
vind ut best wel vreemd dat dit alleen bij dit geheugen is maar tis niet anders...
dit is dus waarschijnlijk ook de reden van alle fouten tijdens de xp installatie?
bedankt voor de reacties iig...
wat voor geheugen raden jullie mij nu aan dan?
ik zat te denken aan de Corsair 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR (TWINX1024-3200C2PRO)
hier zit nl zon mooie led headsprider op...en de Corsair 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (TWINX1024-3200XLPRO) vond ik wat te duur omdat volgens mij het prestatie verschil niet heel erg veel is. correct me if im wrong..
Of heeft iemand anders nog een ander voorstel??

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2005 19:50 ]

Pagina: 1