Toon posts:

Probleempje met vba

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik zou er willen voor zorgen dat men computer bij het openen van een formulier een voorwaarde gaat controleren op elk record apart. Als er aan die voorwaarde voldaan is wordt bijvoorbeeld iets zichtbaar ofzoo. Dit is wat ik tot nu toe heb. Het lukt hem wel, maar hij controleert het alleen voor de eerste record en niet voor allemaal.

alle uitleg is welkom

bedankt

Sub Form_Open(Cancel As Integer)

Do While tblVERbegindatum.Value = Null
If Date > [tblVERdatum terug].Value Then

lblTelaat.Visible = True

Else

lblTelaat.Visible = False
End If
Recordset.MoveNext
Loop

End Sub

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
We hebben het over Access neem ik aan?

Volgens mij moet je eerst je recordset definieren.

Verwijderd

Topicstarter
Euh ja het gaat hier inderdaad over access... Sorry ik had dit vergeten te vermelden.
Dat van die recordset zou wel eens kunnen

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:25
Als je wat meer uitlegt over wat je wil kunnen we je veel beter helpen, maar ik zal proberen je te helpen.

Wat er nu gebeurt is dit: zodra de gebruiker het formulier opent, komen in een keer alle records langs en bij sommigen zal de waarde in tblVERbegindatum zichtbaar zijn bij sommigen niet. Als de gebruiker zelf gaat rondkijken in de records zullen alle waarden echter weer gewoon zichtbaar zijn. Wat jij wil is volgens mij beter te doen met Form_Current, want deze word getriggerd zodra er veranderd wordt van record. Als je daar dan gewoon dezelfde code in zet zou het moeten werken.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Dit soort oplossing werken alleen in een enkelvoudig formulier. Netter is het om er een gewoon tekstvak van te maken (eventueel zonder kader, gelocked, transparante achtergrond) en dan een formule als elementbron =iif(Date > [tblVERdatum terug];"Issielaat";"")

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland