Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Trojan: Collected.6.bl

Pagina: 1
Acties:

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
Krijg sinds vandaag bij alle progjes die ik open de pop up van AVG:

Virus Detected: C:\windows\system32\hdftq.dll

Trojan Horse Collected.6.BL
of
Trojan Horse Collected.6.BK (op een andere .dll)

Op internet is er over deze 2 typen weinig te vinden, alleen de originele .6 variant BC. Heb wat tools gedownload maar virus blijft komen.

Ik kan die file niet moven, cleanen of quarantainen. Kan de file in command ook niet moven, copy-en of verwijderen. Wat is dit voor iets? Die DLL file is niet bekend op google, evenals die virusnaam.

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Verwijderd

Booten naar dos prompt met win98 bootdiskette en dan deleten?

• Lukse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-04-2023
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 15:58:
Booten naar dos prompt met win98 bootdiskette en dan deleten?
Of, als je een ntfs file system hebt, booten met de winxp install cd en de repair console starten.

Verwijderd

Ook in safe mode al geprobeerd?

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:42
Kies voor deleten van de file, en vink dan deleten bij startup aan. Herstarten en je bent er van af!

http://axrotterdam.blogspot.nl

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Controleer anders eens met HijackThis of er nog verdachte processen staan die de .dll actief houden. :)

Signature

Verwijderd

pasta schreef op zondag 29 mei 2005 @ 23:30:
Controleer anders eens met HijackThis of er nog verdachte processen staan die de .dll actief houden. :)
Hoe zou je dat met HT moeten zien? Mogelijk wordt de dll wel door elk proces geladen.

Who's locking dll?

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
ik zag vanmorgen dat er een nieuwe update was van AVG, en ondertussen is het virus verwijderd. Het was overigens wel een zichzelf kopierende versie deze .BL variant. Ik kreeg op een gegeven moment 5 .DLL's die infected waren.

Het is dus nu opgelost. Voor niets al die procedures uitgevoerd op internetsites maar goed, het was toch zondag.

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Pagina: 1