Ik ben bezig met het maken van een dropdown menu op een site. hierin moeten landen weergegeven worden. Deze landen worden uit de database gehaald.
In onderstaande code zorg ik ervoor dat $countrielist de landen uit de DB gaat bevatten, en dat $countries een smarty tag hiernaartoe wordt
Aangezien de laatste regel, print_r, het volgende opleverd, ga ik er vanuit dat dat wel goed zit
De fout is volgens mij in de bovenstaande code, maar ik heb geen idee hoe ik dit werkend moet krijgen...
Bij voorbaat dank voor de hulp
In onderstaande code zorg ik ervoor dat $countrielist de landen uit de DB gaat bevatten, en dat $countries een smarty tag hiernaartoe wordt
code:
1
2
3
| $countrieslist = $this->shop->shopDB->countryManager->getCountriesByName();
$this->smarty->assign("countries",$countrieslist);
print_r($countrieslist); |
Aangezien de laatste regel, print_r, het volgende opleverd, ga ik er vanuit dat dat wel goed zit
nu wil dus in mijn html code een soort van loopje oid dat deze landen in een dropdown menu gooit, maar dit lukt me nietArray ( [0] => Nederland [1] => Belgie )
code:
1
2
3
4
5
6
| <FORM>
<select name = countries>
{foreach from=$countries item=id} <option name="$countries[id]"> $countries[id] </option>
{/foreach}
</select>
</FORM> |
De fout is volgens mij in de bovenstaande code, maar ik heb geen idee hoe ik dit werkend moet krijgen...
Bij voorbaat dank voor de hulp