Toon posts:

[iPod Mini Dock] Aparte voeding?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

De situatie is als volgt:

Ik heb een laptop (Asus M6800N) waarvan de USB hubs achterop extreem traag zijn. Het overpompen van bestanden van pc -> iPod is dan ook een drama. Er zit echt er een Mini-firewire jacket(4 pin) in. De firewire kabel van de iPod mini was 6 pin dus heb daarvoor een omvormer gekocht. Werkt perfect.

Ik wil echter nu een Dock kopen voor mijn iPod. Waar ik nu erg over in zit is het feit dat mijn firewire poort geen stroom levert (4 pin, 6 pin = met stroom toch?) en ik dus wel mijn iPod wil kunnen opladen via de dock.

Zit er daarom een aparte voeding bij de dock? Zodat ik de iPod kan opladen via het stopcontact en tegelijkertijd muziek via de laptop (firewire dus) kan overzetten?

Ik hoop dat het bovenstaande verhaal een beetje duidelijk is.

Alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-10 10:51
Afbeeldingslocatie: http://i4.ebayimg.com/01/i/02/d6/66/16_1_b.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit zegt genoeg dus... Valt het niet op een manier op te lossen? Kabel openknippen misschien ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 12-10 10:51
Je kan hem wel opladen via usb toch? Mss kan je zon dubbele kabel kopen met zowel usb als firewire. Dan gebruik je het fw gedeelte om muziek erop te zetten en usb om hem op te laden.

mss niet de mooiste oplossing maar goed :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Low-Fi schreef op zondag 29 mei 2005 @ 15:56:
Je kan hem wel opladen via usb toch? Mss kan je zon dubbele kabel kopen met zowel usb als firewire. Dan gebruik je het fw gedeelte om muziek erop te zetten en usb om hem op te laden.

mss niet de mooiste oplossing maar goed :(
Heej je brengt me op een idee. Natuurlijk kan ik hem opladen via USB! Alleen dat datatransfer is traag via USB maar verder zal de stroomtoevoer wel in orde zijn! Bedankt Low-Fi. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even misschien ter nuttige overbodige informatie :+ ;

De betreffende kabel heeft dus als nadeel dat de functies gesplit worden (dit is tenminste bij mij het geval). Daar waar de USB kabel alleen maar dataoverdracht regelt, kan de firewire kabel alleen maar opladen. Dus als jij alleen een zespuntsconnector hebt ben ik bang dat je er niets aan hebt. Ik zal het zodadelijk voor de zekerheid nog op een andere mac en pc uitproberen, dan laat ik het wel weten hier :Y)

Voor de zekerheid, het gaat dus over de onderstaande connector :P

Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/487/store.apple.com/Catalog/nl/Images/M9688_lm.jpg

Constatering onder OSX 10.4 met splitkabel

USB = alleen filetransfer; geen opladen
FIWI = zowel filetransfer als opladen

Onder WinXP pro en 2K (met normale FIWI aansluiting (6-pins dus)

USB = alleen filetransfer, geen opladen
FIWI = zowel filetransfer als opladen

Oftewel niet OS gerelateerd, er is dus met de splitterkabel geen mogelijkheid op te laden via USB. ;(

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2005 18:09 . Reden: update :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

btw, waarom ga je een 6pins fiwi-->4pins fiwi kopen als die er al bijzit 8)7 ?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
leokennis schreef op zondag 29 mei 2005 @ 16:33:
btw, waarom ga je een 6pins fiwi-->4pins fiwi kopen als die er al bijzit 8)7 ?
zat er niet bij hoor? :o de kabel was een firewire 6 pin.. in mijn laptop past een mini -firewire kabel.. (4pin dus).. dus ik moest wel :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Ik vraag mij af waarom die USB poorten zo traag zijn.. Die zijn volgens de specificaties namelijk USB2.0, dus heb je de drivers (of service packs) wel goed geïnstalleerd?

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oxi schreef op zondag 29 mei 2005 @ 16:57:
Ik vraag mij af waarom die USB poorten zo traag zijn.. Die zijn volgens de specificaties namelijk USB2.0, dus heb je de drivers (of service packs) wel goed geïnstalleerd?
ik weet het niet, het moet idd usb2.0 zijn. Ik draai Win XP SP 2 en heb de drivers van de cd-rom. Ik baal er ontzettend van. Mijn volgende laptop wordt een PowerBook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 16:53:
[...]

zat er niet bij hoor? :o de kabel was een firewire 6 pin.. in mijn laptop past een mini -firewire kabel.. (4pin dus).. dus ik moest wel :o
Hmm...ik heb 2 iPods gekocht (10GB 3G en 20GB 4G), dat waren allebei de goedkoopste iPods van hun soort, en bij allebei zat een 6-->4 pins converter hoor :?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Laatst online: 12-10 10:48
leokennis schreef op zondag 29 mei 2005 @ 17:59:
[...]

Hmm...ik heb 2 iPods gekocht (10GB 3G en 20GB 4G), dat waren allebei de goedkoopste iPods van hun soort, en bij allebei zat een 6-->4 pins converter hoor :?
Bij de nieuwste generatie iPod Mini's niet meer... dat kan ik jammer genoeg bevestigen. Hoe denk je dat Apple de prijs omlaag heeft gehaald? Gewoon alle 'extra's' weggelaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar het is dus zo dat de iPod Mini niet oplaad via USB 2.0? Alleen via firewire? Indien dit zo is dan heb ik niets aan zo'n dok (want opladen via firewire mini 4 pin lukt niet uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

USB2.0 laadt wél op.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 19:35:
Maar het is dus zo dat de iPod Mini niet oplaad via USB 2.0? Alleen via firewire? Indien dit zo is dan heb ik niets aan zo'n dok (want opladen via firewire mini 4 pin lukt niet uiteraard)
Hij laadt gewoon op via USB (2.0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 19:35:
Zoals gezegd laadt USB2.0 dus wel op, maar dus niet als je gebruik maakt van een gesplitte kabel (dus zoals ik hierboven al heb gepost met een aansluiting van zowel fiwi als usb)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 19:33

JaWa

zie hier een icon

even een vraagje over de dock. Wordt er hierbij ook een kabel meegeleverd? anders moet ik alsnog kabels gaan loshalen als ik alleen mn mini wil meenemen. Trouwens is er bij alleen de combi kabel niet het probleem dat je ipod opgeladen kan worden als hij compleet leeg is?

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
JaWa schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 08:43:
even een vraagje over de dock. Wordt er hierbij ook een kabel meegeleverd? anders moet ik alsnog kabels gaan loshalen als ik alleen mn mini wil meenemen. Trouwens is er bij alleen de combi kabel niet het probleem dat je ipod opgeladen kan worden als hij compleet leeg is?
Nee, de dock is alleen het witte stukje plastic in een doosje. Geen enkele kabel zit er bij, je moet dus zelf de verbindingskabels naar je stereo/versterker en je lader kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:39
Jep het is gewoon een voetje waarin je je Ipod kunt zetten, en er zit een line-out op, waar je bijvoorbeeld je stereo op aan kunt sluiten.

Ik heb een vraag, blijft er stroom op de USB poort staan als de PC uit staat ? Ik heb het geprobeerd, maar ik zag niet zo snel een oplaadicoontje komen, dus ik heb em via de usbhub met netspanning opgeladen. Het is natuurlijk makkelijker om het dock gewoon in de PC te laten zitten, en dat er altijd stroom opstaat om hem op te laden. Mijn moederbord is een MSI K8N Neo Platinum, en mn voeding een Tagan TG480-U01

De wijzen komen uit het Oosten!

Pagina: 1