Toon posts:

Systeem cooler door omdraaien voedingsfan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Ik heb gehoord dat je systeem beter gekoelt wordt als je de fan in je voedingskast omdraait zodat hij lucht van buiten naar binnen blaast ipv van binnen naar buiten je pc...
Is dit waar??
Zo ja...is het makkelijk om hem om te draaien...Kan iemand uitleggen hoe het moet

Thanks

Verwijderd

Topicstarter
iemand???
:'(

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05 11:39
In het juiste forum misschien wel....

Die-hard Overclocking & Case Modding

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
onzin..........
die fan zit er niet voor niks: hij blaast WARME lucht naar buiten, als je hem omdraait blaast hij dus WARME lucht naar binnen.

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

En geduld is een schone zaak...

• TB

TB

pompiedom

Op donderdag 11 januari 2001 18:26 schreef DeeJayV het volgende:
onzin..........
die fan zit er niet voor niks: hij blaast WARME lucht naar buiten, als je hem omdraait blaast hij dus WARME lucht naar binnen.
Das niet waar natuurlijk |:(

Of hij blaast warme lucht naar buiten, of hij blaast koude lucht naar binnen.

Verwijderd

Nopes hij blaast warme lucht je pc in odmdat je voeding warm word!!!!!! |:(

Verwijderd

Topicstarter
ja daarom, dus is het beter om warme lucht it je pc te pompen, of juist om koude lucht in je pc te pompen...in de voeding dan...want daar hebben we het ten slotte over

Verwijderd

lijkt me dus beter om de hitte van de voeding af te voeren want die koude lucht die je in je voeding blaast zal worden verwarmd en in je pc terecht komen lijkt me dus dat lijkt me niet echt een slim plan om te doen

Verwijderd

Topicstarter
jah dat is wel logisch...
thanks!

• TB

TB

pompiedom

Zo warm wordt die voeding niet, de voeding kan best zonder fan hoor...

Verwijderd

zullen we een wedje leggen dan een voeding niet zonder fan kan >:) win ik namelijk, die wordt dan echt heet hoor, mijn fan was ooit eens kapoet gegaan en het had niet veel gescheeld of mijn kamer was opgebrand!!!!

oja als je je fan omdraait dan blaas je niet alleen lucht je pc in maar ook een heleboel stof!!!

Verwijderd

Voel het verschil eens tussen je voedings fan en een andere afzuigende fan, echt wel goed warme lucht uit je voeding hoor. teminste bij mij, slag om de arm houden :)

En wat betreft de moraal van het verhaal, fan's boven je moederplank, altijd laten afzuigen.

Verwijderd

Op donderdag 11 januari 2001 18:56 schreef TB het volgende:
Zo warm wordt die voeding niet, de voeding kan best zonder fan hoor...
ja en een tweaker kan ook zonder pc:)
Pagina: 1