Toon posts:

[2K + Linux] VM Win2k start niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai hier een Gentoo server, met daarop VMWare Workstation 4.5.2. In VMWare draait continu een Windows 2000 pro machine. Afgelopen vrijdag is hier de electriciteit uitgevallen, met als gevolg dat natuurlijk ook de server uitviel. Sindsdien kan ik de Win2k VM niet meer opstarten; tijdens het laden (splashscreen) crasht Windows naar een BSOD met als foutmelding "inaccessable boot device". Ik ga ervan uit dat door de stroomuitval er iets mis is gegaan waardoor Windows niet wil starten, de vraag is natuurlijk echter hoe ik dit kan fixxen.

Iemand een idee?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Standaard win2k recovery methodes volgen als het gaat om de BSOD?
Zie ook de FAQ.

Dat het ding in een VM draait boeit in dit geval niet vind ik.

[ Voor 39% gewijzigd door alt-92 op 29-05-2005 16:08 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 16:06:
Standaard win2k recovery methodes volgen als het gaat om de BSOD?
Zie ook de FAQ.

Dat het ding in een VM draait boeit in dit geval niet vind ik.
Daar had ik al gekeken maar kom ik niet echt verder mee... :(

Weet niet of het boeit omdat het een VM is, maar het lijkt me iig belangrijke info..

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
in vmware zijn alle harde schijven die moeten aangesproken worden een bestand op de harde schijf van uw "niet-virtuele" OS

als ie in vmware dus een schijf niet kan aanspreken witl dat meestal zeggen dat het daarbij horende bestand op de harde schijf dus beschadigd is.

Vertaald naar jouw situatie:

bij die stroompanne is dat bestand waarin vmware uwe windows 2k-server in "geinstalleerd" heeft, beschadigd geraakt en daarmee kan vmw dieje nu niet meer opstarten.

best effe onder uwe gentoo een schijf- of bestandscontrole laten doen :)
(ik ben niet thuis in het linux wereldje, maar draai verschillende OS'en vritueel op ne windows xp bak en daar had ik dat ook aan de hand, tot een schijfcontrole onder die win xp de oplossen bleek te zijn)

't kan ook ne virtueel reinstall worden... en eenmaal alles op punt staat best dat vmware-win2k3-bestand effe copieren naar een andere map als backup ;)
('t makkelijke aan vmware: ne backup van uwe virtuele OS is maar een kwestie van't juiste bestand te kopieren of terug te zetten in de niet virtuele OS)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 17:15:
[...]

Daar had ik al gekeken maar kom ik niet echt verder mee... :(
Waar loop je dan vast?
Kijken alleen is niet voldoende, je moet ook nog wat doen (oeh, eng hoor, actie ondernemen in plaats van alleen maar afwachten.).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
soulrider schreef op zondag 29 mei 2005 @ 17:28:
in vmware zijn alle harde schijven die moeten aangesproken worden een bestand op de harde schijf van uw "niet-virtuele" OS

als ie in vmware dus een schijf niet kan aanspreken witl dat meestal zeggen dat het daarbij horende bestand op de harde schijf dus beschadigd is.

Vertaald naar jouw situatie:

bij die stroompanne is dat bestand waarin vmware uwe windows 2k-server in "geinstalleerd" heeft, beschadigd geraakt en daarmee kan vmw dieje nu niet meer opstarten.

best effe onder uwe gentoo een schijf- of bestandscontrole laten doen :)
(ik ben niet thuis in het linux wereldje, maar draai verschillende OS'en vritueel op ne windows xp bak en daar had ik dat ook aan de hand, tot een schijfcontrole onder die win xp de oplossen bleek te zijn)

't kan ook ne virtueel reinstall worden... en eenmaal alles op punt staat best dat vmware-win2k3-bestand effe copieren naar een andere map als backup ;)
('t makkelijke aan vmware: ne backup van uwe virtuele OS is maar een kwestie van't juiste bestand te kopieren of terug te zetten in de niet virtuele OS)
Een reinstall zal idd het prob oplossen, maar daar ben ik eigenlijk niet zo blij mee daar me dit veel werk zal kosten. Dat is dus een laatste redmiddel.

Ik heb reeeds zowel mijn partitie waarop deze VM machine staat getest middels e2fsck (die heeft het journal hersteld en geeft nu alles ok aan) en tevens middels VMWare zelf de virtuele disk gedefragt...

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 18:25:
[...]

Waar loop je dan vast?
Kijken alleen is niet voldoende, je moet ook nog wat doen (oeh, eng hoor, actie ondernemen in plaats van alleen maar afwachten.).
euh sorry niet om bot over te komen, maar meen je dat ik op mijn gat zit te wachten totdat een gotter toevallig mijn probleem oplost...? dat ik hier om hulp vraag wil echt niet zeggen dat ik niets doe....!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 19:39:
euh sorry niet om bot over te komen, maar meen je dat ik op mijn gat zit te wachten totdat een gotter toevallig mijn probleem oplost...? dat ik hier om hulp vraag wil echt niet zeggen dat ik niets doe....!
Ik ben vandaag helaas niet op mijn allervriendelijkst.

Wat ik bedoel is dat je op z'n minst de dingen kan proberen zoals die in
Windows XP en 2000 BSOD guide
en
Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen.
staan.
Als je dat al gedaan hebt; vermeld dat dan ook in het vervolg.

Beschouw die VM als een normale fysieke PC, dus ram er een gemounte ISO in om recovery console e.d. beschikbaar te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 19:54:
[...]

Ik ben vandaag helaas niet op mijn allervriendelijkst.

Wat ik bedoel is dat je op z'n minst de dingen kan proberen zoals die in
Windows XP en 2000 BSOD guide
en
Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen.
staan.
Als je dat al gedaan hebt; vermeld dat dan ook in het vervolg.

Beschouw die VM als een normale fysieke PC, dus ram er een gemounte ISO in om recovery console e.d. beschikbaar te krijgen.
Sorry ik ook niet.. hele dag al niet echt lekker dus een beetje kort af.. sorry..

Heb idd die threads doorgenomen etc maar daar kon ik weinig mee (trouwens veel dode links naar de MSKB).

Recovery console brengt me weinig geluk tot nu toe... (sfc /scannow etc geprobeerd)..

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
wat je eventueel ook proberen is een 2de virtuele windows aanmaken en deze de vm-image van de eerste als 2de schijf laten mounten...

mss kan je zo dat bestand terug leesbaar maken voor de eerste vm-windows ?

(doe ik ook als mijne xp moeilijkheden heeft: er ne 2de naast installeren dieje dan dieje eerste mag oplopen... als de rest van mijn truccendoss niet werkt eh)

(maar een mogelijke denkpiste aan't afgaan eh, gebaseerd op de eigen ervaringen met vmware en windows'en)
Pagina: 1